Portal Racunovodja.com uporablja piškotke, da lahko z analizo obiska izboljšujemo storitev, za namene oglaševanja ter raziskave rabe spleta.
Prosimo vas, da nam prijazno dovolite, da na vaš računalnik naložimo piškotke za ta namen.

Se strinjam.         Ne strinjam se.         Želim izvedeti več.

Normirani odhodki po novem?

Moderator: Mirko Zbačnik

Normirani odhodki po novem?

OdgovorNapisal/-a scopy » 01 Feb 2007, 18:49

Najprej en lep pozdrav vsem!

Samostojni podjetnik (bolj samozaposleni kot podjetnik) sem že od leta 1994 in do lanskega leta sem vodil poslovne kjige po sistemu enostavnega knjigovodstva. Zaradi rahlega zmanjšanja obsega poslovanja predvsem, kar se stroškov tiče sem se odločil, da bom letos delal na podlagi "normiranih odhodkov" po stopnji 25%. Potrdilo od Durs-a že imam. Problem je pa naslednji: kot prej 12 let sem tudi letos lepo izdajal račune in včeraj šel malo pogledati, kako se sedaj plačuje davek od dohodkov :shock: in kaj berem, da bi mi naj v firmi kateri izstavim račun obračunavali davek z upoštevanjem normiranih odhodkov, plus to naj bi ga še plačali in še neke obrazce izpolnjevali :shock: . Verjetno se bom trikrat zakotalil skozi vrata kot pa da bi kaj takega počeli zame, bodo raje najeli drugega, ki ne komplicira.
Boste rekli pa bi prej vprašal, saj bi, če mi ne bi bilo jasno. Ampak niti v sanjah si nisem mislil, da se z normiranjem kaj spremeni - enostavno se seštejejo dohodki, odštejejo odhodki,(25%) plača davek, izpolni obrazec in na DURS. Res ne vem kaj imajo firme pri tem, če imam jaz normirane odhodke! Tako sem razmišljal in logično mi je bilo.
Sedaj vprašujem:
1. je res to, kar sem zgoraj opisal ali obstaja možnost. da sam obračunam davek in pošiljam obrazce na durs. (delam izključno s pravnimi osebami).
2. kaj z računi, ki so letos že izdani in plačani - brez obračuna in plačila davka.
3. ali se še lahko premislim in delam po sistemu enostavnega knjigovodstva.

l.p.
scopy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 01 Feb 2007, 18:18
Kraj: ljubljana

OdgovorNapisal/-a 12345ab » 01 Feb 2007, 19:30

Pozdravljeni!

To kar ste napisali je vse res, mislim, da ko imate enkrat določeno, da ugotavljate dohodek z normiranimi stroški, si ne morete kar premisliti. Do konca leta morate sedaj delati po teh "pravilih". Škoda da se prej niste pozanimali, kako in kaj....tudi 25 % stroškov je nekam malo...no odvisno tudi od dejavnosti, ki jo imate.

Vseeno se lepo imejte.
Lepo vas pozdravljam.
Janina


Mogoče bodo pozabili vaše besede, a nikoli ne bodo pozabili, kako so se počutili ob njih.
Carl W.Buechner
12345ab
Super računovodja
Super računovodja
 
Prispevkov: 1546
Pridružen: 09 Nov 2005, 18:55

OdgovorNapisal/-a scopy » 01 Feb 2007, 20:18

12345ab napisal/-a:...tudi 25 % stroškov je nekam malo...
Vseeno se lepo imejte.

Hvala!

Drži, še posebno, če si tudi glede dohodnine narobe razlagam.

Dohodnina naj bi se obračunala takole (prosto po moji logiki):
bruto dohodek, minus 25% stroškov, minus prispevki za soc. varnost, minus 40%(?!) povprečne letne plače v sloveniji in dobimo davčno osnovo, iz lestvice vzamemo procent davka, izračunamo in ga primerjamo z že plačanim,.... in ker bom letos očitno zelo slabo služil mi skoraj vse vrnejo!

LP.

PS. Še k mojem prvem prispevku. Kar nekaj let se je pogajala obrtna zbornica glede normircev in lansko leto sem bral o velikem pogajalskem uspeho moje najdražje zbornice, ampak očitno spet niso naredili nič.
Gotovo mora biti kak hakeljc, da bi sam plačal davek in ne firma.
Sploh pa kako naj jim povem, da sem normirc, jim samo pripnem kopijo potrdila in upam, da mi ne bodo vse skupaj poslali nazaj in se mi zahvalili za moje že opravljeno delo.
scopy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 01 Feb 2007, 18:18
Kraj: ljubljana

OdgovorNapisal/-a 12345ab » 01 Feb 2007, 20:53

Po mojem bi bilo fino, če bi vsakemu v naprej prikazali tudi primer vašega računa in točno številko poslovnega računa ter sklica pri nakazovanju akontacije dohodnine. A veste zato, da se sami ne bodo s tem ubadali, v nasprotnem primeru jih res utegnete izgubiti.

To ni fino, take probleme imajo samost.kulturni delavci. Pri njih je tista olajšava 40 %, ob kateri ste naredili vprašaj. Najprej 25 %, potem pa še dodatnih 15 %, :oops: do katerih se moraš priboriti s svojim ustvarjalnim delom in dokazovanjem.

Lep večer, da ne bova preveč dramatizirala dogodkov, življenje je lahko tudi lepo...trenutno berem knjigico, ki jo je napisala Prešernova hči in vidim, da so bili takrat še malo težji časi.
Lepo vas pozdravljam.
Janina


Mogoče bodo pozabili vaše besede, a nikoli ne bodo pozabili, kako so se počutili ob njih.
Carl W.Buechner
12345ab
Super računovodja
Super računovodja
 
Prispevkov: 1546
Pridružen: 09 Nov 2005, 18:55

OdgovorNapisal/-a scopy » 01 Feb 2007, 21:56

Saj nič ne dramatizirava, vsaj kar se mene tiče, seveda je pa vse relativno. :D

Predvsem bi rad zbistril godljo v katrero sem skočil, da vidim kako naj se je rešim. Jaz razumem, da je za kulturne delavce tak sistem obračunavanja dober, ampak zame, ki že 12 let delam obračunavam in plačujem vse sam, se mi pa ne zdi dober. Že to, da nisem zavezanec za plačilo DDV-a, dela mnogim probleme. Še lansko leto sem dobival naročilnice kjer so izračunali DDV, čeprav je bilo na predračunu lepo napisano DDV 0,00SIT in da nisem zavezanec. Sedaj pa naj bi mi še obračunali normirane stroške in dohodnino. Nekatere firme s tem enostavno nimajo izkušenj lahko naredijo celo narobe, sigurno jim pa bo odveč, to pa je še najslabše.


Torej lepo prosim, če ima kdo kakšne konkretne izkušnje kako je s temi zadevami.
Kaj se zgodi, če enostavno obračunam davek, kakor bi ga, če bi račun izstavil fizični osebi - kje se bo zapletlo in ali so kakšne sankcije. Davek bi bil seveda plačan tako kot treba.
Konec koncev sem letos že izstavil račune - kaj naj pa s tem?


LP.
scopy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 01 Feb 2007, 18:18
Kraj: ljubljana

OdgovorNapisal/-a grah » 01 Feb 2007, 22:31

Pri normirancih so specifične stvari in sicer:

1. na račun morate napisati, da ste obdavčeni po normiranih stroških in običajno je, da takšni zavezanci dodajo k računu še fotokopijo odločbe DURS.
2. na računu običajno normiranci že napišejo izračun npr.: znesek računa je 1.000 EUR
- 250 25% normiranih stroškov
= 750 osnovna za akontacijo dohodnine
188,50 25 % akontacija dohodnine

811,50 znesek za plačilo na TRR

Na žalost mora akontacijo davka plačati izplačevalec na dan plačila vašega računa, izpolniti REK2 in ga oddati na DURS. Na podlagi teh izplačil in REK2 obrazcev je pravna oseba-izplačevalec dohodka dolžna do 31.1. poročati vsa izplačila - kontrolni podatki.

Zato tega nikakor ne morete narediti vi, kot prejemnik dohodka. Lahko jim edino izpolnite obrazec REK2 in ga priložite k računu, vendar imajo podjetja vse te stvari že v programih, ki jim to izračunajo in izpišejo.

Pri normirancih je posebnost to, da se akontacija davka plača ob plačilu računa (ne ob izstavitvi in prejemu računa). Dokler račun ni plačan, tudi ni obveznosti za plačilo davka.
Ne vem zakaj ste se odločili za prehod na normirane stroške - ali niste imeli dejanskih stroškov večjih od 25 % prihodka?

Mi imamo izkušnje, da se to splača le kultrunim delavcem in svobodnim umetnikom, katerim tudi v večini primerov plačuje država še prispevke za socialno varnost.
grah
Računovodja
Računovodja
 
Prispevkov: 687
Pridružen: 09 Feb 2005, 19:56
Kraj: Slovenia

OdgovorNapisal/-a scopy » 02 Feb 2007, 01:46

Hvala!
scopy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 01 Feb 2007, 18:18
Kraj: ljubljana

OdgovorNapisal/-a uni » 02 Feb 2007, 08:43

Grah,zakaj bi se splačlo samo kulturnim delvcem?Kaj pa če račune izstavljaš izključno(ali pa vsaj 99%) samo fizičnim osebam?V tem primeru pa sam prijaviš dohodke-a moraš za vsako plačilo, ki ga prejmeš,sproti,tudi če prejmeš vsak dan po nekaj deset tisoč?Kje so pa kakšna navodila za izstavljanje računov...za normirce, ne samo višina in pogoji za normirce, bolj tehnično-knjigovodska pravila?
Npr.za kašno športno dejavnost, če nisi ravno med športnimi delavci in ne morem ustanoviti društva, ker ni pridobitna dejavnost, je po moje,najbolj primerna oblika z normiranimi stroški, ker ni toliko administriranja, zaslužki pa tudi niso bajni-bolj za silo preživet.
Imate ostali drugačne izkušnje in kakšne?
uni
Super računovodja
Super računovodja
 
Prispevkov: 1742
Pridružen: 12 Mar 2004, 21:29

OdgovorNapisal/-a grah » 02 Feb 2007, 10:07

Če izstavljaš račune fizičnim osebam ali pa npr. zavezancem v EU, moraš prijaviti takšen dohodek sam in sicer vsako četrletje - to je do 15.aprila,15.julija,15.oktobra, 15.januarja- za vse plačane račune v tistem četrtletju. Davčna vam na podlagi vaše prijave dohodka doseženega z opravljanjem dejavnosti izstavi odločbo s katero vam odmeri akontacijo dohodnine, katero morate plačate v 30 dneh od vročitve odločbe.

Glede kulturnih delavcev sem pa mislil to, da imajo oni najvišje priznane normirane stroške-to je 40 %.
Navaden s.p., kateri opravlja storitveno dejavnost namreč ne priznajo več kot 25 % in po izkušnjah lahko povem, da so dejanski stroški višji od teh 25 %.
Pri športnikih pa ne vem kako je s stroški, ker z njimi nimamo izkušenj.
grah
Računovodja
Računovodja
 
Prispevkov: 687
Pridružen: 09 Feb 2005, 19:56
Kraj: Slovenia

OdgovorNapisal/-a scopy » 02 Feb 2007, 10:34

Res je, stroški s.p. v gospodarstvu so praviloma precej večji kot 25 %. Res pa je tudi , da precej sp-jev životari tam okoli 2 milijona SIT bruto in po dohodniskem zakonu padejo v najnižji razred in razlika v plačilu davka ni tako velika, da bi se "splačalo" voditi knjige. Kakor vidim je pa zakonodaja, kolikor je je pisana na kožo samostojnim kulturnim delavcem, verjetno so jo oni celo oblikovali.
Imam pa spet nekaj vprašanj:
1. kaj če moram jaz kot s.p. plačati račun sp-ju, ki je normirc, kdo obračuna davek?
1a. kako v primeru ko izstavim račun sp-ju, ki vodi knjige po enostavnem knjigovodstvu?
2. Kakšen status imam sedaj ko sem normirec - prej sem bil fizična in pravna oseba.?
3. Kje se da kaj prebrati ali izvedeti več o normircih?

4. zaenkrat dovolj se odpravljam vprašat tiste, ki bi o tem morali vedeti največ - vsaj upam.

LP.

p.s.
@ uni: nekaj deset tisoč sit na dan :shock: :D
scopy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 01 Feb 2007, 18:18
Kraj: ljubljana

OdgovorNapisal/-a grah » 02 Feb 2007, 11:21

Lepo po vrsti:

1.Če plačate račun s.p. ki je normiranec plačate vi akontacijo davka in napištete REK2 na dan plačila računa

2.Vaš račun izgleda isto, pa čeprav si nekdo vodi enostavno knjigovodstvo. Vas ne sme zanimati kako si nekdo vodi evidence in nima nič z vašim izstavljanjem računa

3. Vi ste še vedno s.p. - le da ste obdavčeni po normiranih stroških

4. O normirancih si preberite v Zakonu o dohodnini v Uradnem listu 117-06, tudi na tem forumu je bilo že veliko napisanega ....
grah
Računovodja
Računovodja
 
Prispevkov: 687
Pridružen: 09 Feb 2005, 19:56
Kraj: Slovenia

OdgovorNapisal/-a scopy » 02 Feb 2007, 18:55

Najlepša hvala, Grah!

Predno sem šel pisati na ta forum sem več ali manj že vse prebral kar sem le našel vključno z zakoni. Marsikaj pa je še skritega nekaj ni dostopno.

Nadaljevanje mojega pisanja bo več ali manj zaradi izpostavitve problema in mogoče se bo kdo celo zamislil in predlagal spremembe.

Iz odgovorov, ki mi jih je posredoval @grah je razvidno, da v primeru, ko si dva normirca eden drugemu izstavljata račune pride do nepotrebnega administriranja z večjo možnostjo napake. Več dela ima tudi davčna uprava. Kje je tu poenostavitev poslovanja sp-ja in države - ravno obratno!
Zanimivo je tudi, da obračunavanje davka pri poslovanju s tujo pravno osebo velja isti način kot za poslovanje s slovensko fizično osebo.
Kje prav zaprav je razlog, da obračunavanje davka z domačimi pravnimi osebami poteka drugače. Edino kar mi pade na pamet je, da je to "dediščina" normircev še iz časov, ko so s pravnimi osebami poslovali več ali manj kulturni delavci in podobni, ki z obračunavanjem davka niso hoteli imeti nič oziroma ga enostavno ne bi obračunavali niti plačali.
Ampak sedaj je drugače, pogoji za normirane odhodke so sprejemljivi tudi za podjetnike razen tistih 25%, ampak vse je stvar dogovora. Sistem normiranih stroškov mora biti preprost enovit in pregleden.
Torej ako mlini na veter čujejo je moja želja za obračun davka naslednja,
recimo trimesečni seštevek dohodka odbitek stroškov in plačilo davka. Od kje prihodki (fizične, pravne osebe) naj bo nepomembno.

Sem bil pri posvečenih in tudi tam so mi povedali samo to kar lahko izvem sam z nekaj kliki po zaslonu. Na konkretna vprašanja pa nič.
Pozabil pa sem vzeti obrazec za obračunavanje davka pri poslovanju z fizičnimi osebami. A kdo ve kako se imenuje, da ga poizkusim kje izbrskati.

Toliko za sedaj, LP.
scopy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 01 Feb 2007, 18:18
Kraj: ljubljana

Naslednja

Vrni se na Zasebniki

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov



Najbolj iskano na portalu: