AM in aktivacija OS


Odgovori
damy
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 36
Pridružen: 05 Avg 2005, 08:10

AM in aktivacija OS

Odgovor Napisal/-a damy » 18 Sep 2014, 10:21

Pozdravljeni,
sem začetnik na področju knjiženja in vas prosim za strokovno pomoč:
1/za aktiviranje OS imamo imenovano komisijo, da na obrazec vpiše potrebne podatke za evidentiranje v knjigovodstvu osnovnih sredstev. Ali je kakšna ovira, da bo član te komisije hkrati tudi odgovorna oseba za konkretno OS?

2/ kaj pomeni, če me vodja vpraša, koliko AM smo že porabili: ali gledam na eni strani strošek obračunane AM (konto 462) in na drugi strani nove nabave OS(razred 0)?

Že vnaprej hvala za vaše nasvete.
damy

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11756
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke, Postojna
Kontakt:

Re: AM in aktivacija OS

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 18 Sep 2014, 11:13

Sama nabava sredstev še ne pomeni hkrati tudi stroška oziroma odhodka. Če nabavimo material in ga imamo na zalogi, to ne vpliva na naš poslovni rezultat prek odhodkov v povezavi z materialom. Ko material porabimo, ga prenašamo na učinke, to je na naše proizvode in šele, ko te naše proizvode prodamo, predstavljajo ti stroški materiala tudi odhodek. Če storitev ali material porabimo takoj, je to za nas strošek takoj ob nastanku. V malih podjetjih navadno, še poebej storitvenih, nimamo zalog, pek na katere bi vezali stroške porabe materiala.

Podobno je tudi z osnovnimi sredstvi. Sama nabava še ne pomeni odhodka-stroška. Prehod med ododke7stroške nam predstavlja amortizacija, oziroma porazdelitev porabe osnovih sredstev v dobi uporabnosti letega. Ta mora biti določena realno, kolikor časa predvidevamo, da se iztroši, oziroma naj bi jo nadomestili z novo. Če hočemo razumeti porabo amortizacije, jo moramo prek naših proizvodov vkalkulirati v ceno in jo na trgu realizirati. Tejoretično to gre, v praksi pa...

V razredu 0, kjer vodimo osnovna sredstva, imamo za to dva konta, ki nam skupaj dasta podatek o vrednosti naih osnovnih sredstev v naših izkazih. Bilančno vrednost predstavlja neodpisana, oziroma še neamortizirana vrednost. Nabavno vrednostt osnovnega sredstva zmanjšjujemo na kontu popravka vrednosti, ki hkrati z obračunom predstavlja tudi strošek v razredu 4.

Če smo dobo armotriziranja določili pravilno, praiviloma neodvisno od davvčno priznanih stopenj, bi morali konec obdobja amortiziranja nekega osnovnega sredstva to prek realizacije naših proizvodov (smo vkalkulirali vanje tudi amortizacijo) to vrednost nadomestiti in zagotoviti zamenjavo, oziroma novo nabavo.

Aktivacija osnovnega sredstva pomeni, da ko je to usposobljeno za uporabo, ne, ko ga pričnemo uporabljati, naslednji mesec pričnemo z amortiziranjem. Ker amortizacijo ob bilanciranju ali sproti ob prenašanju na naše poslovne učinke prenašamo iz razreda 4 v razred 7 ali 6 tu nimamo podatka o vseh stroških amortizacije, pač pa tega razberemo v kontu Popravek vrednosti, kjer vidimo kumulativno nabrano odpisano - amortizirano vrednost osnovnega sredstva. Lahko vodimo posebej amortizacijo - odpisano vrednost poslovnega obdobnja, ki jo konec leta prenesemo na skupno vrednost... . Še neporabljen del amortizacije, oziroma, koliko je še neamortiziranih osnovih sredsev razberemo iz razlike med nabavno in odpisano vrednostjo osnovnega sredstva. To je knjižna vrednost, oziroma poljudno sedanja vrednost.

Mogoče sem odgovoril bolj po domače..., lahko me dopolnite.
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

Odgovori