Zahteve za računalniške programe - vprašanja in odgovori


Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
Nina
Administratorka
Administratorka
Prispevkov: 2104
Pridružen: 27 Nov 2002, 19:16
Kraj: Kranj
Kontakt:

Zahteve za računalniške programe - vprašanja in odgovori

Odgovor Napisal/-a Nina » 20 Jun 2013, 16:33

Morda bi na enem mestu zbrali nedorečenosti in vprašanja o novostih, ki jih glede računalniških programov prinaša ZDavP-2?

kompotelka
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 283
Pridružen: 18 Mar 2011, 10:47

Re: Zahteve za računalniške programe - vprašanja in odgovori

Odgovor Napisal/-a kompotelka » 25 Jun 2013, 12:24

Pravilnik dovolj dobro povzema logiko programov za izdajanje maloprodajnih računov na računalniških blagajnah (trgovine, gostinstvo,...). Tam se večinoma uporabljajo zahtevani podatki in so na voljo za pripravo datoteke (npr. blagajnik, ki je storniral račun, datum in razlog stornacije, ura izdaje računa, vnos načina plačila - gotovina/kartica).

Problem pa nastane pri drugem poslovanju z gotovino.
Pri izdajanju A4 faktur, ki jih večinoma izdajajo med seboj davčni zavezanci, večinoma poteka plačilni promet po trr, lahko pa se zgodi, da so plačani z gotovino - in zapadejo pod pravilnik.

Naši programi pri izdajanju faktur ne beležijo npr. ure izdaje računa, ker je ta podatek brezpredmeten, fakturo se lahko izda šele po nekaj dneh od opravljene storitve.
Ne beleži uporabnika oz. osebe, ki vnaša ali popravlja račune, saj je to v 99% vedno ena in ista oseba. (Gre za manjša podjetja in s.p.-je). 99% uporabnikov ne spremeni privzetega uporabniškega imena, tako da je tudi ta podatek brezpredmeten.

Program tudi ne beleži sproti načina plačila, saj od izdaje računa do plačila lahko mine precej časa. Uporabnik lahko beleži plačila za lastno evidenco, ni pa mu tega treba storiti. Prav tako uporabniku ponudimo možnost, da sam opiše način plačila (npr. kompenzacija, gotovina, trr, boni,...). Nabor načinov plačila je tako odvisen od uporabnika in jih stroj težko razdeli v kategorije gotovina/kartica/drugo.

Težava torej nastane, ko se mora stroj/program odločiti, katere dokumente vključiti v datoteko in katerih ne. Opcija, da jih uporabnik označi s kljukico, se mi ne zdi skladna z nameno pravilnika (onemogočiti prikrivanje izdanih računov).

Durs tolmači, da podatkov o načinu plačila ni potrebno vpisovati, v kolikor niso znani ob izdaji računa. Ni jih potrebno naknadno vpisovati. Dokument vključimo v datoteko, v kolikor obstaja možnost plačila z gotovino. Naša odločitev je bila, da vključimo vse dokumente in ne vpisujemo načina plačila. Kako si bo pa Durs s tem pomagal in kaj bo kontroliral, bomo pa videli. :?:

kompotelka
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 283
Pridružen: 18 Mar 2011, 10:47

Re: Zahteve za računalniške programe - vprašanja in odgovori

Odgovor Napisal/-a kompotelka » 25 Jun 2013, 12:27

Durs je objavil novico o popravku pravilnika. 20 --> 22 in 8,5-->9,5.

Ali je treba popraviti programe za pripravo datotek in spremeniti naslove stolpcev???

Nadgradnje programa smo že namestili našim strankam !!!

A v stolpcu s ceno postavke pa lahko piše ZNESEK !!!???!!!

kompotelka
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 283
Pridružen: 18 Mar 2011, 10:47

Re: Zahteve za računalniške programe - vprašanja in odgovori

Odgovor Napisal/-a kompotelka » 27 Jun 2013, 12:32

Naslednja zoprna zadeva je, da naj bi se v datoteko vključevali le računi, ki so že bili izdani (natisnjeni ?). Do izdaje računa popravkov in sprememb ni potrebno beležiti (ali jih ne smemo?).
30. Ali se v datoteke IZPIS RAČUNI GLAVE.TXT in IZPIS RAČUNI POSTAVKE.TXT zapisujejo vse spremembe, ki so bile narejene, ali samo spremembe med izvorno in zadnjo verzijo računa? Če se zapisujejo vse spremembe, ali se med seboj primerjajo posamezne “verzije” računa ali vedno primerjamo tekočo verzijo z izvornim računom?
V datoteke se zapisujejo vse spremembe, ki so bile narejene na izdanem računu. Pri vpisovanju sprememb se med seboj primerjajo posamezne »verzije« računa. Pri tem se evidentirajo samo spremembe. Ne primerjamo posameznih verzij računa z izvornim računom (Če npr. v datoteki z zbirnimi podatki o izdanih računih po posameznih datumih seštejemo polje »Znesek računa skupaj z DDV« (Rac polje), moramo kot rezultat dobiti znesek iztržkov po posameznih dnevih).
POMEMBNO: Za spremembo se šteje, če se je naknadno spremenila vsebina računa, ki je že bil izdan. Pri spreminjanju računa do njegove izdaje ne gre za spremembe, ki se vpisujejo v datoteke.

Težava je, da program (za izdajanje A4 faktur, ki so lahko včasih plačane tudi z gotovino) ne beleži ali je bil račun že natisnjen, pa tudi natisnjen račun lahko uporabnik še nekajkrat spremeni, preden končno vezijo "izda" in jo pošlje kupcu. To je drugače kot v bifeju kava --> račun --> plačilo.

Kako torej zagotoviti, da pridejo v datoteko samo spremembe izdanega računa????

middayc
Nov član
Nov član
Prispevkov: 15
Pridružen: 18 Avg 2008, 11:55

Re: Zahteve za računalniške programe - vprašanja in odgovori

Odgovor Napisal/-a middayc » 27 Jun 2013, 19:23

kompotelka je zastavila zelo dobra vprašanja in tudi mi imamo isto probleme, ker stvari niso logične oz. jasne v kontekstu ko ne gre za "blagajniški" gotovinski račun. Ali je kdo karkoli izvedel glede tega na davčni ali kjerkoli?

Sem sem prišel namreč s podobnim vprašanjem. Beležiti moramo spremembe vseh gotovinskih računov. Ampak kako lahko podjetje (ali "program") vnaprej ve kako bo račun na koncu plačan. Potem je edino smiselno da je treba beležiti spremembe vseh računov, ko pa je račun označen kot plačan in označeno da z gotovino, pustimo zabeležbe pri miru, če je bil plačan pa preko banke pa jih pobrišemo. Kaj pa če naš uporabnik nikoli v programu ne zabeleži, da je bil račun sploh plačan, se zmoti pri načinu plačila, ali vnaša plačila šele z veliko zamudo (kot mi je znano že iz mojega primera)?

To govorim npr. za podjetja, ki imajo veliko večino računov plačanih preko banke, a se tu in tam zgodi da nekdo v celoti ali delno plača z gotovino / kartico.. (kar se šteje kot gotovinsko plačilo)

LP
-

Odgovori