Knjiženje osnovnih sredstev???


Moderator: Mirko Zbačnik

matejgt
Nov član
Nov član
Prispevkov: 24
Pridružen: 21 Mar 2004, 13:54
Kraj: Slovenia

Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a matejgt » 07 Dec 2005, 18:48

Pozdravljeni! Zanima me kako moram knjižit račun pod osnovna sredstav in namreč za računalnik! Račun je napisan tako: osnovna plošča...30 000 SIT, grafična kartica...35 000 SIT.......... skupni znesek 175 000 SIT! Zanima me če lahko poknjižim kar kot " nakup računalnika, vsota 175 000 SIT " , ali moram vsako komponento posebej knjižit pod osnovna sredstva? HVALA

mincek
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 604
Pridružen: 01 Jun 2004, 13:42
Kraj: Slovenia

Odgovor Napisal/-a mincek » 07 Dec 2005, 20:48

Če ste kupili RAČUNALNIK (1 kos), potemtakem zahtevajte ustrezen račun. Saj ste vendar kupili računalnik, ne lego kocke. Prodajalec na vaših plečih eskalira neprimerno urejeno knjigovodenje (če komponente sestavi v računalnik in ga proda kot celoto, potemtakem bi moral temu ustrezno voditi materialno-skladiščno poslovanje, mislim da celo s proizvodnimi nalogi, saj gre vendar za preoblikovanje/montažo/sestavljanje "surovin" v končni izdelek).
Mincek

klelija
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 183
Pridružen: 03 Mar 2005, 09:45
Kraj: severna primorska

Odgovor Napisal/-a klelija » 08 Dec 2005, 06:00

Mi tudi dobimo račune za računalnike ki so sestavljeni iz posameznih komponent,vendar knjižimi računalnik kot celoto.
klelija

MG
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 2241
Pridružen: 12 Jul 2005, 12:45
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a MG » 08 Dec 2005, 08:21

Kako je sestavljen račun ni pomembno. V računalništvu je pač tako, da proizvod sestavijo na željo kupca kot " lego kocke ".
Za obračun OS pa je pomembno nekaj drugega. OS je lahko sredstvo, ki deluje samostojno. Matična plošča brez ostalih komponent pa ne deluje samostojno.

Vknjižite računalnik.

Pa še en primerček za lažje razumevanje:
Če recimo v prihodnosti dokupite CD rom ali DVD enoto pa gre v primeru, da je le ta notranja ( ne deluje samostojno - je potrebno vgraditev ) za povečanje vrednosti OS če pa je zunanja in se jo lahko enostavna preko kabla priključi na katerikoli računalnik pa je to samostojno osnovno sredstvo.

Upam, da sem pomagala razrešiti vašo dilemo.

Pozdrav vsem,

MG

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11757
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke, Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 09 Dec 2005, 19:26

Uporabite konto za pridobivanje osnovnih sredstev (047), kamor knjižite vse račune za neko OS, nato to prenesete v uporabo. Rešen problem.
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

capa1
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 572
Pridružen: 27 Jan 2006, 10:05

Re: Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a capa1 » 12 Maj 2015, 11:19

Mene pa zanima, ali moram vsak stol posebej vnesti v register OS (10 komadov) ali jih lahko skupno poknjižim pod eno inventarno številko?
Dobo uporabnosti imajo 5 let, a so pod 500 eur posamezno.Hvala.
LP

dziger
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 377
Pridružen: 08 Nov 2007, 11:08

Re: Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a dziger » 12 Maj 2015, 15:24

Po moje ni potrebno a je smotrno zaradi same izločitve os, če bi prišlo do nje pri npr. prodaji stola ali uničenje stola.

lp

meurs
Računovodski mojster
Računovodski mojster
Prispevkov: 862
Pridružen: 13 Jun 2011, 13:03

Re: Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a meurs » 13 Maj 2015, 11:12

Na dolgi rok je najboljše, če se vsako os vodi ločeno. Mogoče je ob vnosu več dela, vendar se v prihodnosti izognemo težavam, če se uniči en stol, in ga je potrebno izločiti, ali pa če 3 stole prodamo, itd.

capa1
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 572
Pridružen: 27 Jan 2006, 10:05

Re: Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a capa1 » 13 Maj 2015, 12:23

Ja, se strinjam in že pridno vnašam posamezne stole s svojimi inventarnimi številkami.
LP

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11757
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke, Postojna
Kontakt:

Re: Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 14 Maj 2015, 17:03

Način vodenja in obračunavanja osnovnih sredstev je tudi najenostavnejše, že zaradi dejstva, da je to in da je uporabljeno enakomerno časovno amortiziranje tudi davčno priznano do dobe amortiziranja petih let. Sicer ni nobena metoda sporna, le za davčne namene morate upoštevati davčno zakonodajo.
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

capa1
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 572
Pridružen: 27 Jan 2006, 10:05

Re: Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a capa1 » 14 Maj 2015, 18:11

Mirko Zbačnik napisal/-a:........ davčno priznano do dobe amortiziranja petih let.
O tem, da je strošek amortizacije davčno priznan, ok, toda do dobe am 5 let? Če imam pohištvo, za katerega smatram, da bo imel življenjsko dobo 10 let, potem imam tudi vsako leto vseh teh 10 let davčno priznano amortizacijo(enakomerno obračunavanje) iz tega naslova, ali pa se morda motim?

Najvišja davčno priznana amortizacija je 20%, toda jaz si jo pa ja lahko zmanjšam na 10%. Ali je to sporno?
LP

meurs
Računovodski mojster
Računovodski mojster
Prispevkov: 862
Pridružen: 13 Jun 2011, 13:03

Re: Knjiženje osnovnih sredstev???

Odgovor Napisal/-a meurs » 15 Maj 2015, 11:43

ni sporno

Odgovori