vodenje zalog


Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
Knjigovodja
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 104
Pridružen: 06 Jul 2005, 12:11

Odgovor Napisal/-a Knjigovodja » 11 Avg 2006, 10:39

"Grožnje" lastniku z "dacarji", ki bodo ugotovili nenormalno porabo v primerjavi s količino prodanih storitev/izdelkov/blaga, preveliko odstopanje porabe materiala od normativov porabe materala ..... velikokrat ne zadoščajo. Ko pa mu "dacarji" to dokažejo in ga "udarijo po žepu", pa je tako ali tako požrešna država.
Ga. Slovan, kako resnično! Zelo priljubljeno je tudi kazanje s prstom na kakšnega že tako dovolj razživciranega računovodskega delavca, češ, da ni dovolj slikovito predstavil problematike, ni bil dovolj tečen, ni dovolj vztrajal, ni bil dovolj jasen, ni bil dovolj iznajdljiv... Ker sama že skoraj obupavam, so mi vaše besede dale novih moči za nov zagon.

Če se podjetje ukvarja s storitveno/proizvodno dejavnostjo in občasno prodaja končnemu potrošniku-fizični osebi, zanjo ne velajo predpisi, ki se nanašajo na trgovino na drobno. Prodaja "blaga" fizični osebi je prodaja materiala in ne vidim nobenega razloga za medskladiščni prenos iz skladišča materiala na "izmišljeno"skladišče trgovskega blaga, če dejavnost podjetja ni tudi trgovina (na debelo ali drobno).
S tem se popolnoma strinjam. V dvomih sem, ker gre za podjetje, ki se je pred kratkim še doregistriralo za trgovino na drobno in trgovino na debelo, vendar dejavnost nekako ni stekla. Nekaj je kazalo na začetku vsaj na področju trgovine na debelo. Kakorkoli, ob nabavi blaga se je to smatralo kot blago za veleprodajo in odprla sem temu primerna skladišča, vzela blago na zalogo, a ker se trg ni odzval, so ta material porabili v lastni dejavnosti. Torej sem prenašala med veleprodajnim in materialnim skladiščem. To me niti ne moti, saj se oba vodita po nabavni vrednosti. Bojim se samo teh občasnih padalcev - fizičnih kupcev, ki so zadnje čase pogostejši in kupijo kar več materiala na kupu. Sama sem se postavila na stališče, da maloprodaja pri nas ni nikoli stekla, da to ni naša osnovna dejavnost in potem ne telovadim po skladiščih, pa doregistracija gor ali dol. Lastnik pa zelo "pomaga": naj naredim, kar se zdi meni najbolj pametno.

Itak je pa to forum za razpravo in zame je popolnoma normalno, da vsakdo pač pove svoje mnenje, ga podkrepi, včasih malo postoka, včasih malo potolaži.
Kar mora priti, bo prišlo. In ko bo prišlo, se bo treba postaviti po robu. (HP)

DEJANA
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 235
Pridružen: 09 Maj 2006, 08:47

Odgovor Napisal/-a DEJANA » 11 Avg 2006, 11:08

Jessi, vse to moraš knjižiti na zalogo materiala.
Strošek materiala bi bilo recimo rezilo za olfa nože, škarje za razrez pločevine itd.

Jessi
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 192
Pridružen: 04 Jul 2006, 22:15
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a Jessi » 12 Avg 2006, 13:58

Ja knižim sedaj na 3100/
po uporabi pa na 4000/

rezilo, škarje, meter...
pa na 4000/
VAJA dela MOJSTRA

Zoris
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 440
Pridružen: 19 Apr 2005, 12:40

Odgovor Napisal/-a Zoris » 12 Avg 2006, 14:16

Jessi: rezilo, škarje, meter...
pa na 4000/

Praviloma se na Kto 400 knjiži material, ki ga porabljaš za proizvodnjo ali storitve - se pravi je vgrajen, ali pa ga obdeluješ, da dobiš proizvod.

Na Kto 401 se knjiži pomožni material, ki pa po mojem mnenju ni direkten strošek pri tem se pa vseeno tiče proizvodnje: primer bi mogoče bil krpe, olje in podobno, ki jih potrebuješ za čiščenje stroja, ki ga potrebuješ za proizvodnjo.

Rezila, škarje, meter spada po mojem med drobni material, saj se ne porabi - enkratna poraba, temveč se obrablja v določenem obdobju - 1 leto - Kto 404.

Ves ostali material, ki ga potrebujete pri vaši dejavnosti, vendar pa ne v proizvodnji pa knjižite na Kto 407.

Lp

Jessi
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 192
Pridružen: 04 Jul 2006, 22:15
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a Jessi » 12 Avg 2006, 15:00

Hvala ti Zoris :palca:
VAJA dela MOJSTRA

K-zeko
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 352
Pridružen: 06 Nov 2004, 14:02
Kraj: Slovenia

Re: vodenje zalog

Odgovor Napisal/-a K-zeko » 08 Maj 2019, 18:49

Stara tema, ampak me vseeno bega - pa ne zaradi vsebine, ampak zaradi količine dela...
Stranki - maloprodaja (trgovinica, mikro podjetje) knjižimo zaloge za trgovsko blago, in zadeve lovimo po prejetih računih, preverjamo prevzemnice - dokler še ni faktur tudi slednje knjižimo...
Ampak - tega je tako zelo veliko, da zlahka porabimo tudi 20 ur/mesec samo za knjiženje in preverjanje vsega tega.
Pri tem je računov za zaloge npr. kake 50, prevzemnic pa kake 120...

A je to realen obseg dela po vašem občutku?

Odgovori