Popoldanski s.p., oddaja počitniškega objekta, predračuni, rezervacija, izdaja računov


Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
xornor
Novinec
Novinec
Prispevkov: 1
Pridružen: 06 Avg 2020, 21:30

Popoldanski s.p., oddaja počitniškega objekta, predračuni, rezervacija, izdaja računov

Odgovor Napisal/-a xornor » 06 Avg 2020, 21:40

Spoštovani,

pred časom sem se odločil, da bi svoj počitniški objekt začel oddajat za namene turističnega najema. Ker sem že imel popoldanski s.p. (normiranec, nezavezanec za DDV), sem dodal dejavnost za oddajanje, naredil kategorizacijo, registracijo v RNO, eTurizem, prav tako imam dovoljenja sosedov.

Računovodstvo si vodim sam (shranjujem račune in vodim evidenco izdanih računov), prav tako nimam namenske aplikacije za izdajo računov, saj na leto izdam toliko računov, da bi jih lahko preštel na prste ene tišlarske roke. Do sedaj sem imel takšno poslovanje, da sem se s stranko (pravno osebo) dogovoril za projekt ob koncu oz po dogovoru pa sem izdajal račun(e). Za namen situacije oddajanja pa imam za izdajo (pred)računov nekaj nesigurnosti.

Način poslovanja s strankami/gosti za najem bi bil naslednji:
a) gost me kontaktira in jaz mu izdam predračun
b) gost plača del računa kot rezervacijo
c) po nastanitvi gost plača (gotovina/nakazilo) še preostali del ter turistično takso

Zato me zanima kako to v praksi izpeljat, da je brez napak? Trenutno bi oddajal le slovencem (ker še nisem zavezanec za DDV), zato me zanima kako bi bilo takšno poslovanje v skladu, če bi v prihodnje začel oddajati tudi tujcem (registracija atipičnega zavezanca). Moj način je opisana spodaj in če se komu, zdi kakšen del sporen oz. obstaja boljši način naj me prosim popravi.

Izdal bi predračun, kjer imam zaporedno številko predračuna npr.: 2020-001. V njej so zapisane cene in storitve, datumi nastopa, da mora gost za rezervacijo plačati 20% zneska v 5 dneh ter TRR in sklic kam naj nakaže. Če gost denar nakaže potem mu izdam račun 2020-018 (zaporedna številka računa), kjer piše, da je bila plačana rezervacija v višini xx€ za dne od-do na podlagi rezervacije 2020-001. Prihod gosta zabeležim v sistem eTurizem. Po odhodu pa izstavim še en račun 2020-019 (naslednja zaporedna številka), z namenom nakazila preostanka, račun bi zajemal postavko za nočitve, postavko za turistično takso in negativno postavko plačane rezervacije z dne xx.xx.xxxx. Pod opombo bi dodal še "turistična taksa je zaračunana v imenu občine Puconci (V skladu s c točko 6. odstavka 36. člena ZDDV-1)".

Takšno naj bi bilo regularno poslovanje. V primeru, da gost rezervira (plača) in v parih dneh prekliče rezervacijo, bi mu izdal dobropis, kot račun z negativno vrednostjo rezervacije (in naslednjo zaporedno številko računa). Ta dokument bi shranil, kot ostale račune, dodal vrstico v evidenco izdanih računov, gostu bi vrnil denar preko nakazila, prav tako pa bi mu poslal ta dokument.

Realizirane predračune bi shranjeval, za ostale pa bi imel evidenco da bi držal zaporedje izdanih.

Na vseh dokumentih bi imel podatke kot na računu (ime podjetja, davčna, itd. - kar zahteva zakon).

Večino poslovanja bi rad imel preko nakazil, vendar v primeru, da bi nekdo hotel plačati z gotovino, bi za to uporabil "miniblagajno" - FURS aplikacijo, s katero bi izdal račun (rad bi da bi bil račun elektronski - da ne rabim printanja). Če je to možno?

To je načeloma to, kar imam v mislih. Upam, da nisem kaj izpustil, če pa sem bi bil vesel da me nekdo popravi ali pa predlaga boljši način. Kar se tiče poročanja davkov konec leta, bi izvzel plačilo turističnih taks - prav tako bi ekstra vodil "takse" v evidenci izdanih računov.

Za odgovore, komentare ipd. se vam naprej zahvaljujem in vam želim lep dan!

Odgovori