s. p. - normiranec
Moderator: Mirko Zbačnik
s. p. - normiranec
Zivijo,
sem popolnoma nova na tem forumu, pravkar sem odprla s. p. in ker pretezno opravljam intelektualne storitve brez hudih vlaganj in stroskov razmisljam o normiranem s. p.-ju. Na zavodu sem tudi zaprosila za subvencijo (ki naj bi krila stroske soc. prispevkov 2 leti), ki nam jo bodo na racun nakazali v enkratnem znesku, pa me zanima, ce ima kdo izkusnje, kako mi bodo potem to kot normirancu obdavcili???
Kot normirancu mi ni treba voditi knjigovodstva, kajne (ker me nekateri prepricujejo, da morajo to delati po novem tudi normiranci)?
Drugace me zanima se to, vem da kulturni delavci in novinarji lahko zaprosijo se za dodatno 15% normiranje, pa me zanima, ce bi lahko kot s. p. zaprosila za status kult,.delavca ali sta ta dva statusa nezdruzljiva?
LP
sem popolnoma nova na tem forumu, pravkar sem odprla s. p. in ker pretezno opravljam intelektualne storitve brez hudih vlaganj in stroskov razmisljam o normiranem s. p.-ju. Na zavodu sem tudi zaprosila za subvencijo (ki naj bi krila stroske soc. prispevkov 2 leti), ki nam jo bodo na racun nakazali v enkratnem znesku, pa me zanima, ce ima kdo izkusnje, kako mi bodo potem to kot normirancu obdavcili???
Kot normirancu mi ni treba voditi knjigovodstva, kajne (ker me nekateri prepricujejo, da morajo to delati po novem tudi normiranci)?
Drugace me zanima se to, vem da kulturni delavci in novinarji lahko zaprosijo se za dodatno 15% normiranje, pa me zanima, ce bi lahko kot s. p. zaprosila za status kult,.delavca ali sta ta dva statusa nezdruzljiva?
LP
-
- Začetnik
- Prispevkov: 63
- Pridružen: 25 Apr 2005, 14:32
Statusa sta nezdružljiva oziroma lahko si pol redno zaposlen, pol kulturnik (oziroma včasih je bilo tako, nisem več čisto prepričana, če je še).
Normirancem ni treba voditi knjig, saj v tem je finta - stroški so normirani, se pravi pavšalni, v določenem odstotku od bruto honorarjev.
Kot s. p. imaš lahko največ 25 odstotkov priznanih stroškov, kar je malo. Že če upoštevaš samo malico in kilometrino, prideš skoraj blizu. Kot kulturnik pa odvisno od področja, na katerem deluješ, lahko zaprosiš še za posebno osebno olajšavo in imaš potem 40 odstotkov norm. stroškov, kar je že bliže realnim stroškom.
Vprašaj kakega računovodjo, kaj vse sodi med stroške in si potem izračunaj, kaj se ti splača (npr. poleg malice in km še računalnik in vsa pripadajoča oprema, telefon, internet, elektrika, ogrevanje, pisarniški material, stol, miza, luč,....)
Normirancem ni treba voditi knjig, saj v tem je finta - stroški so normirani, se pravi pavšalni, v določenem odstotku od bruto honorarjev.
Kot s. p. imaš lahko največ 25 odstotkov priznanih stroškov, kar je malo. Že če upoštevaš samo malico in kilometrino, prideš skoraj blizu. Kot kulturnik pa odvisno od področja, na katerem deluješ, lahko zaprosiš še za posebno osebno olajšavo in imaš potem 40 odstotkov norm. stroškov, kar je že bliže realnim stroškom.
Vprašaj kakega računovodjo, kaj vse sodi med stroške in si potem izračunaj, kaj se ti splača (npr. poleg malice in km še računalnik in vsa pripadajoča oprema, telefon, internet, elektrika, ogrevanje, pisarniški material, stol, miza, luč,....)
mone,
jaz sem imel enak primer kot ti. tudi sam sem dobil subvencijo od občine za enak namen kot (plačevanje prispevkov za 2 leti).
na koncu se je izkazalo, da mi davka od tega sploh niso obračunali. ali je to ok ali ne, ne vem. nisem se vtikal v to, me ne moti preveč
to ali se splača biti normiranec ali ne, je stvar vsakega posameznika in seveda tudi zaslužka. jaz delam doma za računalnikom in dobivam projekte preko emaila. kakšnih ekstra stroškov praktično nimam. ni šans, da jih naberem za več kot 25%.
še nekaj, česar na začetku sploh nisem vedel. prispevki se vodijo kot dodaten strošek, niso všteti v 25%.
mimogrede, normirancem ni treba vodit knjigovodstva.
lp, andrej
edit: šele zdaj sem videl, da sploh ni več aktualno...
jaz sem imel enak primer kot ti. tudi sam sem dobil subvencijo od občine za enak namen kot (plačevanje prispevkov za 2 leti).
na koncu se je izkazalo, da mi davka od tega sploh niso obračunali. ali je to ok ali ne, ne vem. nisem se vtikal v to, me ne moti preveč
to ali se splača biti normiranec ali ne, je stvar vsakega posameznika in seveda tudi zaslužka. jaz delam doma za računalnikom in dobivam projekte preko emaila. kakšnih ekstra stroškov praktično nimam. ni šans, da jih naberem za več kot 25%.
še nekaj, česar na začetku sploh nisem vedel. prispevki se vodijo kot dodaten strošek, niso všteti v 25%.
mimogrede, normirancem ni treba vodit knjigovodstva.
lp, andrej
edit: šele zdaj sem videl, da sploh ni več aktualno...
-
- Moderator
- Prispevkov: 11746
- Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
- Kraj: Bloke
- Kontakt:
Kot sem informacije, naj bi normircem nakazali subvencijo. Plačnik dohodka je pa tudi plačnik davlnega odtegljaja. Mogoče je nastal le nesporazm.
Če hočete ugotoviti, ali se vam splača biti normirec, si napravite enostaven izračun. Seštejte vse predvidene prihodke, odštejte odhodke (prispevki, razni stroški - telefon, papir, amortizacija, kilometrina). In če ti presegajo vrednost, ki vam je v % priznan, se vam ne splača biti normirec. Seveda, morate potem prišteti še strošek računovodenja.
Sicer pa morate tudi sedaj voditi evidenco izdanih računov (za fizične osebe ter za firme in fizične osebe ki opavljajo dejavnost), voditi morate register OS ter priporočeno tudi prejetih računov. Odvisi tudi, koliko % imate priznanih normiranih stroškov.
Zakaj OS in prejetih računov? Šraktično zato, da veste "kje ste", ter za OS tudi zato, da če se kasneje odločite za ugotavljanje davčne osnove na podlagi dejanskih stroškov, ta OS vnesete v posonve knjige.
A če gre za intelektualne storitve, je delež dejanskih stroškov praviloma malo.
Če hočete ugotoviti, ali se vam splača biti normirec, si napravite enostaven izračun. Seštejte vse predvidene prihodke, odštejte odhodke (prispevki, razni stroški - telefon, papir, amortizacija, kilometrina). In če ti presegajo vrednost, ki vam je v % priznan, se vam ne splača biti normirec. Seveda, morate potem prišteti še strošek računovodenja.
Sicer pa morate tudi sedaj voditi evidenco izdanih računov (za fizične osebe ter za firme in fizične osebe ki opavljajo dejavnost), voditi morate register OS ter priporočeno tudi prejetih računov. Odvisi tudi, koliko % imate priznanih normiranih stroškov.
Zakaj OS in prejetih računov? Šraktično zato, da veste "kje ste", ter za OS tudi zato, da če se kasneje odločite za ugotavljanje davčne osnove na podlagi dejanskih stroškov, ta OS vnesete v posonve knjige.
A če gre za intelektualne storitve, je delež dejanskih stroškov praviloma malo.
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko
Mirko
brez prispevkov. prispevki se štejejo v strošek poleg priznanih %...Mirko Zbačnik napisal/-a:Seštejte vse predvidene prihodke, odštejte odhodke (prispevki, razni stroški - telefon, papir, amortizacija, kilometrina). In če ti presegajo vrednost, ki vam je v % priznan, se vam ne splača biti normirec. Seveda, morate potem prišteti še strošek računovodenja.
-
- Moderator
- Prispevkov: 11746
- Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
- Kraj: Bloke
- Kontakt:
nisem nek strokovnjak, mogoče te samo nisem dobro razumel.
kar sem hotel jaz povedat, je naslednje. če hočeš preveriti, ali se ti splača biti normiranec ali ne, je treba sešteti vse stroške brez prispevkov in pogledat, če so le-ti višji ali nižji od 25% bruto prihodka (prispevki se namreč štejejo kot strošek poleg tistih 25% (stroški=25% bruto + prispevki)).
če so nižji, si normiranec, če so višji, pač nisi.
ali se motim?
kar sem hotel jaz povedat, je naslednje. če hočeš preveriti, ali se ti splača biti normiranec ali ne, je treba sešteti vse stroške brez prispevkov in pogledat, če so le-ti višji ali nižji od 25% bruto prihodka (prispevki se namreč štejejo kot strošek poleg tistih 25% (stroški=25% bruto + prispevki)).
če so nižji, si normiranec, če so višji, pač nisi.
ali se motim?
-
- Moderator
- Prispevkov: 11746
- Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
- Kraj: Bloke
- Kontakt: