olajšave za dane garancije

Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
čižek
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 80
Pridružen: 02 Jun 2005, 09:49

olajšave za dane garancije

Odgovor Napisal/-a čižek » 01 Nov 2008, 17:17

Pozdavljeni!
Zanima me kako je z danimi garancijami po pogodbi za prodane izdelke.
Če je v pogodbi naveden fiksni znesek garancije, se upošteva samo 50% tega zneska med olajšavami. Kako pa je, če znesek garancije ni določen?
Ali je kakšno pravilo, kako višino garancije ovrednotimo, ali je to odvisno od naše presoje, koliko stroškov bi taka garancija zahtevala? Če je garancija dana za dobo 10 let to pomeni, da damo med prihodke znesek neporabljene garancije šele po tem času?
Ali za prenos terenskega vozila iz gospodinjstva v s.p. potrebujemo cenitev
avtomobila ali lahko vozilo ovrednotimo po primerljivi tržni ceni npr. kakor se tržijo rabljeni avtomobili na avtonetu in potem od te vrednosti obračunavamo amortizacijo?
Hvala za pomoč in lp.
čižek

slovan
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 7952
Pridružen: 11 Feb 2006, 17:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a slovan » 02 Nov 2008, 08:42

Prenos sredstva iz gospidnjstva v s.p.: SRS 39.52: Gospodarska vrednost osnovnega sredstva, pridobljenega s prenosom stvarnega premoženja iz gospodinjstva, je vrednost, ki izhaja iz izvirne listine ali cenitvenega poročila. Ker vaše vozilo ni novo, torej ne morete uporabiti izvirne listine, ampak le cenitveno poročilo.

Pri ugotavljanju davčne osnove se kot odhodek prizna 50% oblikovanih rezervacij za dana jamstva ob prodaji proizvodov. Te se oblikujejo glede na pretekle izkušnje: koliko odhodkov je nastalo v času danega jamstva v preteklosti za primerljive proizvode. Znesek rezervacij se na koncu obračunskega obdobja preračuna na stanje, ki velja na obračunski dan. Pri tem upoštevate pretekla jamstva in dana jamstva v tekočem poslovnem letu in jih primerjate s stanjem rezervacij na koncu leta.

Ko se rezervacije porabljajo (morebitne nastale stroške odprave napak ne evidentirate med stroški obdobja, ko so nastali temveč zmanjšujete rezervacije) pa v davčni bilanci upoštevate njihovo 50%-no vrednost kot davčni odhodek. Če se rezervacije ne porabijo v določenem obdobju in ni več potrebe za njihovo izkazovanje, jih prenesete med prihodke in v davčni bilanci upoštevate zmanjšanje davčnih prihodkov za 50%-ov. Več si poglejte v 20. členu Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb.

lp

uni
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 1762
Pridružen: 12 Mar 2004, 20:29

Odgovor Napisal/-a uni » 06 Nov 2008, 11:38

Čeprav ne gre za s.p.,ampak za d.o.o.,bom kar v tej temi dodala vprašanje:
kaj pa če nikoli ne oblikuješ rezervacij, svoje izdelke prodajaš z garancijo 12 mesecev, potem pa pride do okvare in ker popravilo ni smiselno oz.ekonomsko upravičeno, blago zamenjaš kupcu z novim.
Kako je treba postopati,oz.kakšen je pravilen potek: računa ne izdaš, ne obračunaš ddv , izdaš nek dokument, ki potrjuje zamenjavo blaga, priložiš reklamacijski zapisnik ali drugo dokazilo, knjižiš na zmanjšanje zalog in drug odhodek iz poslovanja?Je tako, ali je za take stvari kašen drug postopek? DDV se plača ob prvotni dobavi, ob zamenjavi istovrtsnega artikla pa ne?
Prosim za potrditev mojega razmišljanja oz.za vaše izkušnje.

Odgovori