Pozdravljeni!
V začetku leta smo izdali račun za opravljeno storitev. Račun je bil s strani naslovnika zavrnjen kot prepozen. Pri nas smo račun stornirali (bilo je še pred obračunom ddv) in zadeva je izgledala zaključena. Sedaj pa naslovnik računa od nas zahteva dobropis za znesek zavrnjenega računa. Da je stvar malo bolj zanimiva se je podobno zgodilo tudi v drugem primeru (zavrnjen račun) vendar tu niso zahtevali dobropisa.
Bi kdo bil prijazen in mi razložil zakaj dobropis ter zakaj različna obravnava v obeh primerih?
LP, Nataša
Dobropis?
Moderator: Mirko Zbačnik
Prvo: v kolikor ste storitev opravili imate pravico tudi zahtevati plačilo. Pozna izstavitev računa ni razlog za zavrnitev računa. Razen, če ste ekstremno zamujali.
Sicer pa pri nas delamo tako: kadar zavrnemo originalni račun, v dopisu tudi navedemo, da ga nismo zavedli v naših poslovnih in davčnih knjigah. Tak dopis je za dobavitelja dokument, na osnovi katerega lahko stornira račun ali naredi interni dobropis, ki ga pa kupec ne rabi potrditi.
Kadar pa je račun pri nas že poknjižen, takrat pa potrebujemo dobropis.
Sicer pa pri nas delamo tako: kadar zavrnemo originalni račun, v dopisu tudi navedemo, da ga nismo zavedli v naših poslovnih in davčnih knjigah. Tak dopis je za dobavitelja dokument, na osnovi katerega lahko stornira račun ali naredi interni dobropis, ki ga pa kupec ne rabi potrditi.
Kadar pa je račun pri nas že poknjižen, takrat pa potrebujemo dobropis.
slava
-
- Moderator
- Prispevkov: 11757
- Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
- Kraj: Bloke, Postojna
- Kontakt:
Jaz bi tu pazil še na neko malenkost. Dobropis navadno izdamo, če smo nekaj zaračunali, kar ne bi smeli, je bilo vrnjeno, ni bilo opravljeno.... . V kolikor bi vi za opravljeno delo, kar ste sicer zaračunali z zamudo, dali dobropis, bi lahko pomenilo, da ste to napravili brezplačno z vašim pristankom.
V praksu se marsikdaj dogaja, da e račun založi, pošlje napačnemu partnerju... . Skratka, zamuda fakturiranja še ne pomeni, da vi svoje storitve ne smete fakturirati. Če ste fakturirali z zamudo, ste le v davčnem prekršku, ker niste pravočasno plčali DDV in nič drugega. Vaša stranka pa si lahko ta DDV odbija še do konca zadnjega obdobja prihodnjega leta.
Pravite, da ste račun izstavili še pred obračunom DDV-ja, kar pomeni, da zamuda ni daljša od enega meseca in bi ga lahko nasprotna stranka lahko vključila tudi pravočasno v svoje poslovne knjige?
V praksu se marsikdaj dogaja, da e račun založi, pošlje napačnemu partnerju... . Skratka, zamuda fakturiranja še ne pomeni, da vi svoje storitve ne smete fakturirati. Če ste fakturirali z zamudo, ste le v davčnem prekršku, ker niste pravočasno plčali DDV in nič drugega. Vaša stranka pa si lahko ta DDV odbija še do konca zadnjega obdobja prihodnjega leta.
Pravite, da ste račun izstavili še pred obračunom DDV-ja, kar pomeni, da zamuda ni daljša od enega meseca in bi ga lahko nasprotna stranka lahko vključila tudi pravočasno v svoje poslovne knjige?
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko
Mirko