Pozdravljeni, forumovci,
najprej vsem skupaj želim SREČNO, ZDRAVO, USPEŠNO LETO 2019,
nato pa vam moram zastaviti vprašanje, ki me bega in sicer:
Podjetje je lani v avgustu 2018 odprlo trgovino z oblačili. Konec decembra 2018 sem jih obvestila, da je treba na presečni dan 31.12.2018 narediti inventuro. Rabimo stanje za izdelavo zaključnega računa.
Dobila sem odgovor, da je treba inventuro narediti po 1 letu in sicer do avgusta 2019 in ne 31.12.2018. Tako jim je rekel programe, ki jim je inštaliral program....
Ali je to res in česa ne vem?
TRGOVINA IN INVENTURA - NUJNO...
Moderator: Mirko Zbačnik
Re: TRGOVINA IN INVENTURA - NUJNO...
Pravila skrbnega računovodenja:
7.22. Med ukrepi za preverjanje zanesljivosti obračunskih podatkov je tudi popis (inventura) sredstev in dolgov, s katerim je treba uskladiti podatke, da bi ustrezali dejanskemu stanju. Promet v glavni knjigi in dnevniku ter stanje v glavni knjigi in pomožnih poslovnih knjigah se uskladita pred sestavitvijo letnih obračunov in popisom. Stanje sredstev in dolgov po poslovnih knjigah se najmanj enkrat na leto uskladi z dejanskim stanjem, ugotovljenem pri popisu.
Organizacija praviloma popiše sredstva in dolgove na koncu ali čim bliže koncu poslovnega leta. Lahko sklene, da se knjige, filmi, fotografije, arhivsko gradivo, kulturni spomeniki, predmeti muzejske vrednosti, likovne umetnine ter predmeti, ki so posebej zavarovani kot naravne in druge znamenitosti, ne popisujejo vsako leto, vendar obdobje med zapored-nima popisoma ne sme biti daljše od petih let. Organizacija lahko določi, katera sredstva se popisujejo tudi med letom.
Popis se vedno opravi na koncu obračunskega obdobja, ki je lahko različno od koledarskega leta. Vendar le v primeru, da je tudi njihovo obračunsko obdobje različno od koledarskega leta. Kolikor pa ni, pa se popis opravi po stanju na koncu leta ali pa čim bližje koncu leta (to lahko pomeni tudi v prvih dneh januarja z upoštevanjem morebitnih sprememb od 31.12. do dneva inventure v januarju). Skratka računalničarji nimajo prav.
lp
7.22. Med ukrepi za preverjanje zanesljivosti obračunskih podatkov je tudi popis (inventura) sredstev in dolgov, s katerim je treba uskladiti podatke, da bi ustrezali dejanskemu stanju. Promet v glavni knjigi in dnevniku ter stanje v glavni knjigi in pomožnih poslovnih knjigah se uskladita pred sestavitvijo letnih obračunov in popisom. Stanje sredstev in dolgov po poslovnih knjigah se najmanj enkrat na leto uskladi z dejanskim stanjem, ugotovljenem pri popisu.
Organizacija praviloma popiše sredstva in dolgove na koncu ali čim bliže koncu poslovnega leta. Lahko sklene, da se knjige, filmi, fotografije, arhivsko gradivo, kulturni spomeniki, predmeti muzejske vrednosti, likovne umetnine ter predmeti, ki so posebej zavarovani kot naravne in druge znamenitosti, ne popisujejo vsako leto, vendar obdobje med zapored-nima popisoma ne sme biti daljše od petih let. Organizacija lahko določi, katera sredstva se popisujejo tudi med letom.
Popis se vedno opravi na koncu obračunskega obdobja, ki je lahko različno od koledarskega leta. Vendar le v primeru, da je tudi njihovo obračunsko obdobje različno od koledarskega leta. Kolikor pa ni, pa se popis opravi po stanju na koncu leta ali pa čim bližje koncu leta (to lahko pomeni tudi v prvih dneh januarja z upoštevanjem morebitnih sprememb od 31.12. do dneva inventure v januarju). Skratka računalničarji nimajo prav.
lp
Re: TRGOVINA IN INVENTURA - NUJNO...
Hvala, Slovan, potrdili ste mojo trditev. )