Vodim stranko (trgivina, galerija..), ki se ukvarja tudi z slikarskimi delavnicami.
Na delavnicah se uporablja material iz zalog trgovskega blaga. Del stroškov krijejo sponzorji, del stroškov pa bi krili sami člani delavnice (kot neko udeležnino na delavnici).
Zanima me, kako to knjigovodsko evidentirat, ter kako bi knjigovodsko evidentirali porabo sponzorskih sredstev. Nakazila sponzorjev sem namreč že knjižil ob njihovem nakazilu na izredne prihodke.
Ali je dovolj, da si potek financ delavnic vodi z neko preglednico izven računovodstva?
Zanima me, kako bi to najelegantneje rešili?
Evidenca sponzorstva
Moderator: Mirko Zbačnik
-
- Moderator
- Prispevkov: 11746
- Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
- Kraj: Bloke
- Kontakt:
Evidenca sponzorstva
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko
Mirko
-
- Moderator
- Prispevkov: 11746
- Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
- Kraj: Bloke
- Kontakt:
Slikarska delavnica, ki jo "prireja" s.p./d.o.o., je dejavnost opravljanja storitev. Pri opravljanju tovrstnih storitev gre za porabo materiala, ki ga zagotavlja izvajalec storitev. Prihodki iz tega naslova pa izvirajo iz: donatorstva in plačil posameznikov (760). Menim, da gre v vašem primeru za opravljanje obdavčljive dejavnosti, zato bi moral biti na računu, izdanem udeležencem obračunan DDV.
Pri nabavi materiala (oziroma pri vas trgovskega blaga, čeravno bi bilo bolj pravilno, da govoriva o materialu), je izvajalec teh storitev odbil vhodni davek. Pravilno bi bilo, da se porabljene količine trgovskega blaga evidenčno prenesejo na zalogo materiala in nato opravijo vkjižbe (v višini nabavne cene tega blaga): storno 663MPC/ in /storno 664DDV in storno/ 669 vklakulirana razlika v ceni in 310/ v višini nabavne cene in še poraba materiala: 400/310.
Donacije so namenske donacije za realizacijo izvedbe teh delavnic, zato so povezane s poslovnimi učinki - opravljeno storitvijo: Poslovni prihodki, ki se nanašajo na dobljene subvencije, dotacije, regrese ...., se upoštevajo, če a) obstaja razumna gotovost, da bo podjetje izpolnilo pogoje v zvezi z njimi in jih bo tudi prejelo (del SRS 18.14). Iz tega bi sledilo, da je prejeta dotacija prej poslovni prihodek, evidentiran na kontu 769, ki bo skupaj s "prispevki udeležencev na kontu 760, predstavljal prihodke slikarske delavnice.
Če imate zmogljivejši računalniški program, lahko vso spremljavo zagotovite preko evidentiranja bodisi kot stroškovno mesto - slikarske delavnice, znotraj tega stroškovnega mesta pa se evidentira po stroškovnem nosilci: stroškovni nosilec je vsaka posamezna delavnica. Na ta način boste zagotovili podatke o uspešnosti/neuspešnosti posamezne delavnice-stroškovnega nosilca in hkrati namenske porabe donatorskih sredstev. Kolikor pa to ni mogoče, bodo za ta namen prišle v poštev tudi evidence v obliki preglednic.
-Prejem dotacij: 110/769; stroškovni nosilec (SN) 001
-prejem/izdaja računa udeležencem in plačilo v gotovini: 100/760 SN 001 (za primer le skrajšana knjižba)
- poraba materiala: 400 SN 001/310:
- plačilo honorarja "profesorju": 418 SN 001/265,285,266 itd.
Takšen je moj predlog, morda ga lahko uporabite. LP
Pri nabavi materiala (oziroma pri vas trgovskega blaga, čeravno bi bilo bolj pravilno, da govoriva o materialu), je izvajalec teh storitev odbil vhodni davek. Pravilno bi bilo, da se porabljene količine trgovskega blaga evidenčno prenesejo na zalogo materiala in nato opravijo vkjižbe (v višini nabavne cene tega blaga): storno 663MPC/ in /storno 664DDV in storno/ 669 vklakulirana razlika v ceni in 310/ v višini nabavne cene in še poraba materiala: 400/310.
Donacije so namenske donacije za realizacijo izvedbe teh delavnic, zato so povezane s poslovnimi učinki - opravljeno storitvijo: Poslovni prihodki, ki se nanašajo na dobljene subvencije, dotacije, regrese ...., se upoštevajo, če a) obstaja razumna gotovost, da bo podjetje izpolnilo pogoje v zvezi z njimi in jih bo tudi prejelo (del SRS 18.14). Iz tega bi sledilo, da je prejeta dotacija prej poslovni prihodek, evidentiran na kontu 769, ki bo skupaj s "prispevki udeležencev na kontu 760, predstavljal prihodke slikarske delavnice.
Če imate zmogljivejši računalniški program, lahko vso spremljavo zagotovite preko evidentiranja bodisi kot stroškovno mesto - slikarske delavnice, znotraj tega stroškovnega mesta pa se evidentira po stroškovnem nosilci: stroškovni nosilec je vsaka posamezna delavnica. Na ta način boste zagotovili podatke o uspešnosti/neuspešnosti posamezne delavnice-stroškovnega nosilca in hkrati namenske porabe donatorskih sredstev. Kolikor pa to ni mogoče, bodo za ta namen prišle v poštev tudi evidence v obliki preglednic.
-Prejem dotacij: 110/769; stroškovni nosilec (SN) 001
-prejem/izdaja računa udeležencem in plačilo v gotovini: 100/760 SN 001 (za primer le skrajšana knjižba)
- poraba materiala: 400 SN 001/310:
- plačilo honorarja "profesorju": 418 SN 001/265,285,266 itd.
Takšen je moj predlog, morda ga lahko uporabite. LP
-
- Moderator
- Prispevkov: 11746
- Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
- Kraj: Bloke
- Kontakt:
Hvala, v tem smislu sem tudi razmišljal.
Lahko vodim po stroškovnih mestih, za nosilce bi še moral nadgradit program, tako da si bom pomagal kako drugače - podatke lahko izvažam v excel, ...
100 x hvala!
Lahko vodim po stroškovnih mestih, za nosilce bi še moral nadgradit program, tako da si bom pomagal kako drugače - podatke lahko izvažam v excel, ...
100 x hvala!
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko
Mirko