knjizenje garancije

Moderator: Mirko Zbačnik

slometa
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 146
Pridružen: 15 Mar 2006, 09:10

knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slometa » 04 Okt 2011, 17:09

Pozdravljeni,
kupila sem tiskalnik kot osnovno sredstvo, zraven pa doplacala se za dvoletno garancijo. Kam knjizim strosek garancije? Nisem nasla nobene ustrezne postavke. Mogoce kar pod ostale stroske?
Najlepsa hvala za pomoc!
Lana

mincek
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 604
Pridružen: 01 Jun 2004, 13:42
Kraj: Slovenia

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a mincek » 04 Okt 2011, 20:39

Jaz bi knjižila kar kot povečano vrednost osnovnega sredstva.
Mincek

tina*
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 97
Pridružen: 11 Sep 2007, 14:46

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a tina* » 04 Okt 2011, 21:12

mincek napisal/-a:Jaz bi knjižila kar kot povečano vrednost osnovnega sredstva.
jaz tudi

Slo5
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 288
Pridružen: 10 Apr 2009, 09:53

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a Slo5 » 05 Okt 2011, 08:47

Jaz pa na 419.

slometa
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 146
Pridružen: 15 Mar 2006, 09:10

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slometa » 14 Okt 2011, 11:18

Hmmm, oboje bi bilo pravilno?
Lep konec tedna,
Lana

slometa
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 146
Pridružen: 15 Mar 2006, 09:10

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slometa » 26 Okt 2011, 15:24

Čisto začetniško vprašanje :roll: - kateri konto konkretno je za povečanje vrednosti OS? Gledam in razmišljam, pa popravek vrednosti ni, prevrednotenje opreme tudi ne ... ali pač se motim?
Hvala, hvala!

slometa
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 146
Pridružen: 15 Mar 2006, 09:10

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slometa » 27 Okt 2011, 13:33

Prosim, prosim za odgovor... res nihče ne ve? Najlepša hvala že vnaprej!

slovan
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 7952
Pridružen: 11 Feb 2006, 17:10
Kraj: Ljubljana

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slovan » 27 Okt 2011, 15:51

Za povečanje nabavne vrednosti osnovnega sredstva uporabimo isti konto, kot ste ga uporabili za prvotno nabavno vrednost konkretnega sredstva. Npr. Oprema je 040; analitični konto 0400.....za povečanje nabavne vrednosti uporabite npr. konto 0401 povečanje NV osnovnih sredsev.
V analitični evidenci osnovnih sredstev pa odprete takoimenovani dodatek k konkretni inventarni številki, ker se amortizacija obračuna v naslednjem mesecu po razpoložljivosti za uporabo. V prehodu na novo poslovno leto, pa lahko obe inventarni številki (osnovno in dodatek) združite v eno (ni več razlike v obračunu amortizacije glede na število obdobij v poslovnem letu).

lp

slometa
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 146
Pridružen: 15 Mar 2006, 09:10

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slometa » 28 Okt 2011, 10:58

Najlepša hvala! Se pravi kto. 0400 za tiskalnik in 0401 za garancijo? To potem na koncu leta preknjižim na 0400?
Kar se tiče inventarne številke - naredim posebej obrazec za tiskalnik (npr. št. 1) in posebej za garancijo (npr. št. 1a). Če prav razumem, se garancija potem začne obračunavati takoj in ne z naslednjim mesecem? To združitev moram narediti tudi v obliki novega obrazca? Kje pa se 'izgubi' ta razlika v obračunu amortizacije?
Veliko vprašanj, ampak o tej temi nisem zasledila na nobenem predavanju, v nobenem gradivu ... in je čisto nova zame.

slovan
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 7952
Pridružen: 11 Feb 2006, 17:10
Kraj: Ljubljana

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slovan » 28 Okt 2011, 14:06

Premalo pozorno sem prebrala vaše prvotno vprašanje. Gre za to, da ste podaljšano garancijo "kupili" hkrati z računalnikom in bi tako ti stroški sestavljali nabavno vrednost tiskalnika. Kolikor pa bi bila garancija "nabavljena" kasneje, pa bi to lahko prikazali kot povečanje nabavne vrednosti. ki jo amortizirate pod enakimi pogoji kot ostala osnovna sredstva: pričetek je v naslednjem mesecu po razpoložljivosti za uporabo.
Pomeni, da se oboje knjiži na isti konto (ker bo vse skupaj nabavna vrednost tiskalnika) in predstavlja eno inventarno številko. Razen v primeru, ko se stopnja amortizacije tiskalnika ne ujema s stopnjo amortizacije dodatne garancije (24 mesecev doba uporabnosti; stopnja je 50%)

Drugo: gre za smiselnost povečanja nabavne vrednosti osnovnega sredstva. (tega vam prej nisem komentirala). SRS pravi, da sestavljajo nabavno vrednost sredstva vsi stroški, ki so potrebni, da je osnovno sredstvo razpoložljivo za uporabo oziroma, da jih lahko pripišemo konkretnemu sredstvu. Podaljšana garancija se lahko pripiše konkretnemu sredstvu - sestavlja nabavno vrednost tiskalnika; ali je podaljšana garancija potrebna, da prične osnovno sredstvo delovati: NE.

Glede na zgoraj povedano, bi lahko smatrali "stroške" za podaljšano garancijo kot razmejene stroške in jih knjižili na konte skupine 007 - razmejeni stroški in jih nato prenesli na stroške obdobja z oziroma na število mesecev "uporabe".
Primer: strošek dodatne garancije za dve leti je 2.400 enot (007 dolgoročne aktivne časovne razmejitve/22); mesečni znesek je 100 enot, pričetek obračuna stroškov je v istem obdobju kot osnovno sredstvo- npr. oktober do december= 3 meseci X 100 = 300 enot v letu 2011 (489/0007); 1.200 enot v letu 2012, 900 enot v letu 2013.

Iz primera je razvidno, da četudi bi stroške dodatne garancije upoštevali kot sestavni del nabavne vrednosti osnovnega sredstva, bi preko stroškov amortizacije enako obremenili odhodke poslovanja (seveda ob predpostavki 50%-ne stopnje amortizacije).
slometa napisal/-a:Kje pa se 'izgubi' ta razlika v obračunu amortizacije?
Ne razumem tega dela vprašanja?

lp

slometa
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 146
Pridružen: 15 Mar 2006, 09:10

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slometa » 28 Okt 2011, 14:44

Zadnje vprašanje se je nanašalo na : (ni več razlike v obračunu amortizacije glede na število obdobij v poslovnem letu). - zdaj pa ni več pomembno.
Za slabih 11 Eur razmišljam, če se naj bi sploh šla vso to proceduro...
Podaljšanje garancije začne dejansko veljati šele po enem letu (kolikor je redna garancija), torej bi morali - po nekakšni logiki... 8) obremenjevati šele takrat?

Tiskalnik ima lahko 50% stopnjo (smiselno bi bilo). Pri prejšnjem vem, da je bilo 25% - 4 leta, pa sem zdaj isto naredila...?

slovan
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 7952
Pridružen: 11 Feb 2006, 17:10
Kraj: Ljubljana

Re: knjizenje garancije

Odgovor Napisal/-a slovan » 28 Okt 2011, 15:17

Ni več razlike v amortizaciji: ker je od združene nabavne vrednosti obračunana amortizacija za 12 mesecev.
Primer: osnovno sredstvo prične z obračunom amortizacije od septembra 2011 dalje; povečanje nabavne vrednosti od novembra 2011 dalje. Ob prenosu v naslednje poslovno leto se združita tako nabavna vrednost kot tudi popravek vrednosti; in se amortizacija obračunava od povečane nabavne vrednosti.

Včasih se pri tako majhnih zneskih res ne splaša komplicirati! Vendar, kaj ko te logike ne prizna davčni organ (veliko majhnih zneskov da na koncu lahko kar velik znesek!!)

lp

Odgovori