Kilometrina
Moderator: Mirko Zbačnik
Kilometrina
Pozdravljeni,
prosila bi vas še za vaše cenjeno mnenje glede spodaj obrazložene zadeve.
Naše podjetje zaposlenim za prevoz na delo in iz njega povrne znesek v višini mesečne vozovnice (vedno v celoti, razen v primeru, že zaposleni ni bil v službi niti 1 dan v mesecu). Imamo pa primere oz.delavce, katerih osnovna zadolžitev je odpravljanje napak na terenu pri strankah. Za to uporabljajo svoja zasebna vozila, nadure so seveda plačane v skladu z zakonodajo.
Kadar do odpravljanja napak pride čez vikend in čez dan na lokaciji, ki je v neposredni bližini sedeža podjetja, si je zaposleni obračunal kilometrino na službeni poti (0,37 eur) od svojega prebivališča do lokacije stranke (ki je par korakov stran od sedeža podjetja). Tale obračun smo mu zavrnili z obrazložitvijo, da se v tem primeru šteje, da je prišel na delo (nadure se štejejo kot delo anede) in prihod do stranke, četudi v soboto, pokriva povračilo mesečne vozovnice, saj javni promet obratuje tudi na te dni in tudi mesečna vozovnica je veljavna tudi med vikedni, prazniki.
Seveda se zaposleni ne strinja, mi pa smatramo, da bi z izplačilom te kilometrine bili potem dolžni obračunati tudi boniteto, česar pa pri nas zaradi velikega števila zaposlenih in učinkovitosti administrativnih postopkov ne počnemo.
Kaj vi menite?
Najlepša hvala za vaša mnenja.
prosila bi vas še za vaše cenjeno mnenje glede spodaj obrazložene zadeve.
Naše podjetje zaposlenim za prevoz na delo in iz njega povrne znesek v višini mesečne vozovnice (vedno v celoti, razen v primeru, že zaposleni ni bil v službi niti 1 dan v mesecu). Imamo pa primere oz.delavce, katerih osnovna zadolžitev je odpravljanje napak na terenu pri strankah. Za to uporabljajo svoja zasebna vozila, nadure so seveda plačane v skladu z zakonodajo.
Kadar do odpravljanja napak pride čez vikend in čez dan na lokaciji, ki je v neposredni bližini sedeža podjetja, si je zaposleni obračunal kilometrino na službeni poti (0,37 eur) od svojega prebivališča do lokacije stranke (ki je par korakov stran od sedeža podjetja). Tale obračun smo mu zavrnili z obrazložitvijo, da se v tem primeru šteje, da je prišel na delo (nadure se štejejo kot delo anede) in prihod do stranke, četudi v soboto, pokriva povračilo mesečne vozovnice, saj javni promet obratuje tudi na te dni in tudi mesečna vozovnica je veljavna tudi med vikedni, prazniki.
Seveda se zaposleni ne strinja, mi pa smatramo, da bi z izplačilom te kilometrine bili potem dolžni obračunati tudi boniteto, česar pa pri nas zaradi velikega števila zaposlenih in učinkovitosti administrativnih postopkov ne počnemo.
Kaj vi menite?
Najlepša hvala za vaša mnenja.
Re: Kilometrina
Domnevam, da nimate prav.
v takem primeru ni prišel na delo na firmo, ampak je opravil intervencijsko (domnevam, da je v takem primeru tudi čas bistvena postavka!) službeno pot.
Da je slućajno kupec v bližini firme, pa po mojem nima vpliva.
Še to : ali bi mu v nadure šteli tudi izgubljen čas, porabljen za čakanje na javni prevoz in če ne bi bilo to še celo dražje za vas???
v takem primeru ni prišel na delo na firmo, ampak je opravil intervencijsko (domnevam, da je v takem primeru tudi čas bistvena postavka!) službeno pot.
Da je slućajno kupec v bližini firme, pa po mojem nima vpliva.
Še to : ali bi mu v nadure šteli tudi izgubljen čas, porabljen za čakanje na javni prevoz in če ne bi bilo to še celo dražje za vas???
Re: Kilometrina
Pozdravljeni Rupert,
morda moram še dodati, da podjetje v vseh primerih izplačuje povračila v skladu z uredbo o davčno priznanih povračilih zaposlenim. Čas opravljene intervencije je pa naveden - je med dnevom, torej v času, ko javni prevoz obratuje. Vprašanje ne izvira iz tega, kaj je za nas ceneje, temveč iz davčne spornosti tovrstne prakse. Najbrž se strinjate, da je prijetneje najti drugačno rešitev, kot pa čez leto do pet let zaposlenega udariti po glavi še z doplačilom dohodnine.
Žal, razumem od kod vaše razmišljanje, vendar davčno upravo ne zanima "praktičnost" ali fair-play do zaposlenih. Namreč, če bi gledali takole, bi potemtakem morali tudi zaposlenim povrniti še en par čevljev za "amortizacijo", ker se potrošijo na poti do del.mesta.
morda moram še dodati, da podjetje v vseh primerih izplačuje povračila v skladu z uredbo o davčno priznanih povračilih zaposlenim. Čas opravljene intervencije je pa naveden - je med dnevom, torej v času, ko javni prevoz obratuje. Vprašanje ne izvira iz tega, kaj je za nas ceneje, temveč iz davčne spornosti tovrstne prakse. Najbrž se strinjate, da je prijetneje najti drugačno rešitev, kot pa čez leto do pet let zaposlenega udariti po glavi še z doplačilom dohodnine.
Žal, razumem od kod vaše razmišljanje, vendar davčno upravo ne zanima "praktičnost" ali fair-play do zaposlenih. Namreč, če bi gledali takole, bi potemtakem morali tudi zaposlenim povrniti še en par čevljev za "amortizacijo", ker se potrošijo na poti do del.mesta.
Re: Kilometrina
Ja lahko mu povrnete tudi stroške za čevlje, glede na to, da delo opravlja na terenu.
Podlaga je v Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD) in v Pravilnik o osebni varovalni opremi.
Podlaga je v Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD) in v Pravilnik o osebni varovalni opremi.
Re: Kilometrina
dodam še moj komentar:
replika avtorju yanna1 - glede na to, da gre za izreden dogodek (intervencija) je izpolnitev
potnega naloga in izplačilo kilometrine za uporabo zasebnega vozila povsem upravičena.
"davčna uredba" govori namreč o priznanju stroškov javnega prevoza v primeru opravljanja dela,
kar pomeni ponavljajoče se dogajanje. Če bi imel zaposleni tam redne servise bi se stroški
lahko davčno neobremenjeni izplačlevali do višine javnega prevoza. Verjetno pa obstaja
tudi panožna kolektivna pogodba v tem specifičnem primeru, ki morda celo bolj natančno
opredeljuje takšne primere.
replika avtorju yanna1 - glede na to, da gre za izreden dogodek (intervencija) je izpolnitev
potnega naloga in izplačilo kilometrine za uporabo zasebnega vozila povsem upravičena.
"davčna uredba" govori namreč o priznanju stroškov javnega prevoza v primeru opravljanja dela,
kar pomeni ponavljajoče se dogajanje. Če bi imel zaposleni tam redne servise bi se stroški
lahko davčno neobremenjeni izplačlevali do višine javnega prevoza. Verjetno pa obstaja
tudi panožna kolektivna pogodba v tem specifičnem primeru, ki morda celo bolj natančno
opredeljuje takšne primere.
Re: Kilometrina
...iz davčne spornosti tovrstne prakse?
Kakšne spornosti?
Prevoz na delo velja za prihod v službo - na delovno mesto v firmi (kamor ni šel tisto soboto).
intervencijski poseg pri kupcu je službeno potovanje.
Ponovno vprašam: Po vaši logiki mu tudi ne bi šteli v delovni čas (nadure) čas potovanja (od doma do kupca in nazaj), ker gre čas prevoza na delo njemu na grbo (v soboto gre za zabavo z avtobusom tja in nazaj!!!) ???
PS Upam, (zaradi zaposlenih), da jim vsaj pri nespornih intervencijah vštevate v nadure tudi čas prevoza ( (od doma do kupca in nazaj) in ne samo čas pri kupcu???
lp
Kakšne spornosti?
Prevoz na delo velja za prihod v službo - na delovno mesto v firmi (kamor ni šel tisto soboto).
intervencijski poseg pri kupcu je službeno potovanje.
Ponovno vprašam: Po vaši logiki mu tudi ne bi šteli v delovni čas (nadure) čas potovanja (od doma do kupca in nazaj), ker gre čas prevoza na delo njemu na grbo (v soboto gre za zabavo z avtobusom tja in nazaj!!!) ???
PS Upam, (zaradi zaposlenih), da jim vsaj pri nespornih intervencijah vštevate v nadure tudi čas prevoza ( (od doma do kupca in nazaj) in ne samo čas pri kupcu???
lp
Re: Kilometrina
Panožne pogodbe za našo branžo ni - podlaga so ZDR in pač ostali izhajajoči predpisi.primzy napisal/-a:dodam še moj komentar:
replika avtorju yanna1 - glede na to, da gre za izreden dogodek (intervencija) je izpolnitev
potnega naloga in izplačilo kilometrine za uporabo zasebnega vozila povsem upravičena.
"davčna uredba" govori namreč o priznanju stroškov javnega prevoza v primeru opravljanja dela,
kar pomeni ponavljajoče se dogajanje. Če bi imel zaposleni tam redne servise bi se stroški
lahko davčno neobremenjeni izplačlevali do višine javnega prevoza. Verjetno pa obstaja
tudi panožna kolektivna pogodba v tem specifičnem primeru, ki morda celo bolj natančno
opredeljuje takšne primere.
Ko smo postavljali interni pravilnik, vezan na povračila stroškov, je bil v celoti pregledan s strani davčnih svetovalcev. In mi smo takrat vztrajali na tem, da zaposlenim, ki uporabljajo zasebna vozila v službene namene, normalno da pripada kilometrina (normalna) za vse opravljene poti (znotraj ali izven delovnega časa in kamorkoli ter od koderkoli). Ampak ni tako. Davčno nesporno je zadeva takšna:
1. kadar gre zaposleni na službeno pot v katerikoli kraj, razen v kraj, kjer je sedež podjetja - mu pripada kilometrina tako kot po uredbi (0,37 eur).
2. kadar gre zaposleni na službeno pot iz svojega bivališča (spet iz kateregakoli kraja v Sloveniji) in je ciljni kraj potovanja v mestu, kjer je sedež podjetja - je davčno priznan delež le kilometrina (0,37 eur) od sedeža podjetja do lokacije stranke. Potovanje od lastnega prebivališča (ali celje, ali mb, ali koper) do sedeža podjetja (npr v lj) se pa šteje, kot da je prišel na delo ter posledično je davčno priznano le povračilo prevoza na delo in iz njega, kot ga pač podjetje ima urejeno. Pri nas je to: mesečna vozovnica. In ker je mesečna vozovnica NI dopustno, da bi podjetje le-to delilo na dejansko delovne dneve, kar pomeni, da če je zaposleni v službi samo 1 dan v mesecu ali vseh 23 dni - dobi enako povračilo.
Zapisano v teh dveh točkah drži kot pribito, prav tako je povsem logično, pije vodo.
Prav tako osebe, ki so dežurne ali opravljajo nadure zaradi narave svojega dela (t.j. takšna pozicija zaposlenega) so tudi čez vikend in ob praznikih, ko pač to dolžnost imajo - na delovnem mestu - ali sedijo v firmi ali doma, je nepomembno (pri nas ne evidentiramo prisotnosti v klasičnem smislu - s štempljanjem, da bi lahko kako dokazovali, da je res krenil od doma na lokacijo). Gre za rahlo specifiko delovnega mesta, tako kot pri tovornjakarjih ali gradbenih delavcih, kjer so tudi neke omejitve v smislu davčno priznanih povračil, ki za ostalo populacijo ne veljajo.
Torej, če bi zaposleni tole intervencijo opravljal v npr. Portorožu - ne bi bilo nobene dileme. Ker jo je pa opravljal 3 korake stran od sedeža podjetja, pa četudi v soboto v (času delovne obveznosti!) - a res verjamete, da je davčno nesporno, da se mu povrne prevoz na delo in iz njega + izplača kilometrina - gre za dvakratno izplačilo iste zadeve in še enkrat poudarjam, da vsi naši zaposleni prejemajo povračilo mesečne vozovnice. Saj vem, da govorimo o "drobižu", ampak v nekem obdobju, če se to sešteje, pa več ni tako malo in če nam davčni to vse pomeče ven in obremeni delavca z prispevki in dohodnino, ne bo luštno nobenemu.
Tole debato pa kar zaključujem s prejetim mnenjem revizorja - delodajalec ima prav. V takšnih primerih je davčno priznan samo strošek prevoza na delo in iz njega, kilometrina, če se že izplača, se pa obravnava kot darilo, t.j. boniteta.
Hvala za debato in lep pozdrav.
Re: Kilometrina
Tudi če si kar zaključila debato, bi te prosil še za pojasnilo, od kje izvira "davčna nespornost" trditve:
2. kadar gre zaposleni na službeno pot iz svojega bivališča (spet iz kateregakoli kraja v Sloveniji) in je ciljni kraj potovanja v mestu, kjer je sedež podjetja - je davčno priznan delež le kilometrina (0,37 eur) od sedeža podjetja do lokacije stranke. Potovanje od lastnega prebivališča (ali celje, ali mb, ali koper) do sedeža podjetja (npr v lj) se pa šteje, kot da je prišel na delo ter posledično je davčno priznano le povračilo prevoza na delo in iz njega, kot ga pač podjetje ima urejeno.
Se da to prebrati v pojasnilih dursa?
Pa še vedno nisi odgovorila na predhodno podvprašanje:
Po vaši logiki mu tudi ne bi šteli v delovni čas (nadure) čas potovanja (od doma do kupca in nazaj), ker gre čas prevoza na delo njemu na grbo (v soboto gre za zabavo z avtobusom tja in nazaj!!!) ???
lp
2. kadar gre zaposleni na službeno pot iz svojega bivališča (spet iz kateregakoli kraja v Sloveniji) in je ciljni kraj potovanja v mestu, kjer je sedež podjetja - je davčno priznan delež le kilometrina (0,37 eur) od sedeža podjetja do lokacije stranke. Potovanje od lastnega prebivališča (ali celje, ali mb, ali koper) do sedeža podjetja (npr v lj) se pa šteje, kot da je prišel na delo ter posledično je davčno priznano le povračilo prevoza na delo in iz njega, kot ga pač podjetje ima urejeno.
Se da to prebrati v pojasnilih dursa?
Pa še vedno nisi odgovorila na predhodno podvprašanje:
Po vaši logiki mu tudi ne bi šteli v delovni čas (nadure) čas potovanja (od doma do kupca in nazaj), ker gre čas prevoza na delo njemu na grbo (v soboto gre za zabavo z avtobusom tja in nazaj!!!) ???
lp
Re: Kilometrina
meni je smešno pa to, da delavcem plačajo mesečne vozovnice za cel mesec, razen, če niti en dan ni bil v službi. se pravi, da če ima dopust ali bolniško, mu prevoz pripada, če pa gre delat na teren izven rednega delovnega časa, pa mu prevoz ne pripada.
Re: Kilometrina
Strinjam se z yanno - na žalost je Uredba tako napisana, da gre v škodo delavcu, je pa tudi res, da je delavčeva odločitev, da je dežuren doma in se na intervencijo odpelje s svojim vozilom od doma, čeprav bi se lahko z javnim prevoznim sredstvom, za katero ima povračilo stroškov, pripeljal do sedeža podjetja in od tam šel na intervencijo.
Re: Kilometrina
Veliko jih je moč najti. Ker je to področje odvisno od veliko faktorjev (internih pravil, opredeljenih krajev opravljanja del.mesta v pogodbi o zaposlitvi, specifik samega delovnega mesta) je zelo težko najti tako pojasnilo, ki eksplicitno razloži ravno vsak primer. Ne vem, če ste računovodski profil, vendar v tej banana republiki je pač tako, da se je pri raziskovanju takšnih malo "offroad" težav, ki se pojavljajo v praksi, treba lotiti zadeve tako, da se pogleda vso možno zakonodajo za dotično področje (v tem primeru ZDOH, Zakon o davku na dohodke pravnih oseb, SRS in tudi sodno prakso) in narediti pač sklep po najboljših močeh, upoštevaje dedaktično sklepanje, zdravo kmečko logiko (ki včasih tudi ni čist pravilna, na žalost) ter izkušnje - lastne in od drugih nesrečnikov.rupert napisal/-a:Tudi če si kar zaključila debato, bi te prosil še za pojasnilo, od kje izvira "davčna nespornost" trditve:
2. kadar gre zaposleni na službeno pot iz svojega bivališča (spet iz kateregakoli kraja v Sloveniji) in je ciljni kraj potovanja v mestu, kjer je sedež podjetja - je davčno priznan delež le kilometrina (0,37 eur) od sedeža podjetja do lokacije stranke. Potovanje od lastnega prebivališča (ali celje, ali mb, ali koper) do sedeža podjetja (npr v lj) se pa šteje, kot da je prišel na delo ter posledično je davčno priznano le povračilo prevoza na delo in iz njega, kot ga pač podjetje ima urejeno.
Se da to prebrati v pojasnilih dursa?
V tem konkretnem primeru in specifikami, ki veljajo za naše podjetje, je koristno pojasnilo: http://www.racunovodja.com/clanki.asp?c ... ov_prevoza. Kar ni nujno tudi za vas, ane. Tko da tole domačo nalogo, boste morali, žal, sami narediti.
Ne vem, kaj ima tole opraviti z tole temo. Ne govorimo o dnevnicah, temveč o kilometrini. Specifičnost delovnega mesta serviserja na terenu je več ali manj znana tistim, ki s takšnim profilom imajo opravka, kakšna je davčna obravnava dnevnic za le-te pa tudi - gleda se pa pojasnilo, vezano na dnevnice za avtoprevoznike, veljajo namreč enaka pravila. In retorično vprašanje, od kdaj je pa iz davčnega vidika pomembno, kako zaposleni dejansko prihaja na delo in iz njega?rupert napisal/-a: Pa še vedno nisi odgovorila na predhodno podvprašanje:
Po vaši logiki mu tudi ne bi šteli v delovni čas (nadure) čas potovanja (od doma do kupca in nazaj), ker gre čas prevoza na delo njemu na grbo (v soboto gre za zabavo z avtobusom tja in nazaj!!!) ???
lp
S pomočjo dedaktičnega sklepanja pa tudi lahko pridemo do odgovora. In sicer, ste se kdaj vprašali, zakaj je odbitek od dnevnic za zajtrke obvezen? Najbrž zato, ker posredno delodajalec s plačilom nočitve plača tudi zajtrk. In ker po osnovnih davčnih pravilih ni dovoljeno upoštevati istega stroška dvakrat v poslovnih knjigah so uzakonili odbitek. Iz tega pridemo do dejstva, da pri prevozu v tem dotičnem primeru te teme velja enako pravilo - če je povrnjen prevoz na delo že upoštevan pri obračunu plače, je logična posledica, da bi bila izplačan kilometrina podvojen strošek za isto stvar - ergo davčno sporno/eno od obeh je davčno nepriznano. Do takšne problematike ne prihaja, če ima podjetje kakršenkoli drug način rednega povračila prevoza na delo, razen mesečne vozovnice, seveda.
In še offtopic: uporaba več zaporednih klicajev je skrajno nevljudna in v komunikaciji zelo nezaželena oz.v poslovni komunikaciji prepovedana. Jst osebno sem pa nanje alergična in prosim, če jih ne ponavljaš več.
Re: Kilometrina
Zakaj pa bi to bilo smešno? Glede tega je kar nekaj debat, ena izmed je viewtopic.php?f=29&t=21097&start=0lauren napisal/-a:meni je smešno pa to, da delavcem plačajo mesečne vozovnice za cel mesec, razen, če niti en dan ni bil v službi. se pravi, da če ima dopust ali bolniško, mu prevoz pripada, če pa gre delat na teren izven rednega delovnega časa, pa mu prevoz ne pripada.
Za nas konkretno sicer to ni najugodnejša varianta, ampak smo se vseeno zanjo odločili v dobrobit zaposlenim, ker pač zakonodaja tako dopušča.
lp