INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ


Moderator: Mirko Zbačnik

slovan
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 7842
Pridružen: 11 Feb 2006, 17:10
Kraj: Ljubljana

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a slovan » 09 Apr 2020, 10:20

Sem pogledala komentar k 33. členu, zato imate kar prav:
K 33. členu:
S tem členom se zagotavlja ukrep, ki bo pripomogel k ohranitvi delovanja podjetij in zaposlitev v času epidemije virusa COVID-19 na način, da se delodajalca oprosti plačila prispevka zavarovanca (prispevek se samo obračuna in odtegne) in plačila prispevka delodajalca (prispevek se samo obračuna) za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za delavce v delovnem razmerju, zavarovane po prvem do četrtem in šestem odstavku 14. člena ZPIZ-2, in sicer za plačilo teh prispevkov za delo v mesecu aprilu in maju 2020 ter se s tem razbremeni strošek plače za podjetja. Oprostitev velja za tiste zavarovance, ki v času uporabe interventnih ukrepov po tem zakonu še naprej opravljajo delo in prejemajo plačo. Za čas, ko so zaposleni na dopustu in prejemajo nadomestilo plače v skladu z drugim odstavkom 137. člena ZDR-1, se delodajalcu prav tako prizna oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.
S prvim odstavkom oproščeno plačilo prispevka zavarovanca (v višini 15,50 %) in delodajalca (v višini 8,85 %) v času uporabe ukrepov po tem interventnem zakonu v celoti poravna Republika Slovenija, pri čemer se ohranijo tako prihodki Zavoda kot tudi pravice, ki izhajajo iz zavarovanja.
Prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje bodo tako delodajalci še vedno obračunali v skladu z veljavnimi predpisi, ne bo pa jih potrebno plačati. O izplačanih plačah, za katere velja ukrep oprostitve plačila prispevkov, delodajalci, ki so plačniki davka, davčnemu organu ločeno poročajo v obračunu davčnega odtegljaja (REK-1).
Oprostitev plačila prispevkov velja samo za delavce v delovnem razmerju, ki so vključeni v zavarovanje na podlagi prvega do četrtega in šestega odstavka 14. člena ZPIZ-2, zaposlene v podjetjih v zasebnem sektorju, ne velja pa za zavarovance, katerih delodajalci so neposredni ali posredni uporabniki državnega proračuna.
Člen ureja tudi izplačilo mesečnega kriznega dodatka v višini 200 eurov za tiste, ki delajo in čigar zadnja izplačana mesečna plača ni presegla trikratnika minimalne plače.

skorpjon
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 133
Pridružen: 09 Apr 2008, 07:10

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a skorpjon » 09 Apr 2020, 10:29

Potemtakem, če podjetje deluje in ne pošlje delavce na čakanje, ne plača prispevkov PIZ, niti oprostitev plačila ni vezana na višino plače. To je vezano samo na izplačilo kriznega dodatka.

Hvala, lp

Gordana
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 414
Pridružen: 02 Jun 2003, 17:35
Kraj: Brežice

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a Gordana » 09 Apr 2020, 14:12

Torej v vsakem primeru dva ločena rek obrazca. Kako pa z dohodnino oz. koriščenjem splošne olajšave?
Gordana

Stary
Novinec
Novinec
Prispevkov: 9
Pridružen: 03 Jul 2008, 10:59

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a Stary » 09 Apr 2020, 20:58

Doslej sem mislil, da REK-1 z vrsto dohodka 1001 predstavlja obračun celotne plače za delo v normalnih razmerah (torej do 12.3.2020) in REK-1 z vrsto dohodka obračun celotne plače za delo v času epidemije (torej od 13.3.2020 dalje).

Pa zdaj vidim, da so nas morda zavedli s tem datumskim opredeljevanjem, kaj gre v 1001 in 1002, ker obdobje ni povsem merodajno, pač pa vse bolj kaže, da gre v 1002 samo tisto, od česar se ne plačajo PIZovi prispevki.

Ali imam prav?

Če je tako, potem bo na rek obrazcu z VD 1001 tudi vse ostalo, kar ni vezano na oprostitev PIZovih prispevkov.
Torej bi po tej logiki na VD 1001 šla celotna dohodnina za ves mesec (ki ni izračunana samo delno do 12.3., pač pa za cel mesec, torej tudi od bruto zneska postavk, ki so na obrazcu 1002) in npr. tudi vsa prehrana in prevoz za celoten mesec, ne glede na to, da sta prehrana in prevoz obračunana tudi za obdobje po 13.3. In na ta način mi je logično tudi, da je boniteta lahko prikazana zgolj na VD 1001, ker se od bonitete v vsakem primeru plačajo vsi prispevki.
Na VD 1001 bi bila po tej logiki tudi vsa bolniška v breme delodajalca, pa čeprav se vleče tudi v obdobje po 13.3., ker se je pač začela še pred razglasitvijo epidemije. Če pa se je bolniška pričela po 13.3., bo takšna bolniška že od prvega dne šla v breme ZZZS, vendar se mi po logiki zdi, da bi tudi vsa ta bolniška sodila bolj v VD 1001 kot pa v VD 1002.

To bi seveda pomenilo, da bodo prispevki za PIZ na REKu z VD 1002 v celoti samo obračunani, za plačilo pa vedno 0.

Ampak - vse, kar doslej vemo o izgledu novih REK-ov, je le to, kar so na e-davkih objavili v excelovih tabelah kot "kontirani obrazci":

http://datoteke.fu.gov.si/eDavki/REK_1_1002_1004.xlsx

In se mi ne zdi prav nič logično.

Kako torej razumete 1002 - ali bomo v ta obrazec vpisovali deleže zneskov dohodnine, prehrane in prevoza?

navor
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 181
Pridružen: 26 Mar 2005, 08:21

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a navor » 10 Apr 2020, 08:28

Razlaga oz. pojasnilo K 33.členu na strani 54 pa pravi :
K 33. členu:
S tem členom se zagotavlja ukrep, ki bo pripomogel k ohranitvi delovanja podjetij in zaposlitev v času
epidemije virusa COVID-19 na način, da se delodajalca oprosti plačila prispevka zavarovanca (prispevek se
samo obračuna in odtegne) in plačila prispevka delodajalca (prispevek se samo obračuna) za pokojninsko in
invalidsko zavarovanje za delavce v delovnem razmerju, zavarovane po prvem do četrtem in šestem
odstavku 14. člena ZPIZ-2, in sicer za plačilo teh prispevkov za delo v mesecu aprilu in maju 2020 ter se s
tem razbremeni strošek plače za podjetja. Oprostitev velja za tiste zavarovance, ki v času uporabe
interventnih ukrepov po tem zakonu še naprej opravljajo delo in prejemajo plačo. Za čas, ko so zaposleni na
dopustu in prejemajo nadomestilo plače v skladu z drugim odstavkom 137. člena ZDR-1, se delodajalcu prav
tako prizna oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.
S prvim odstavkom oproščeno plačilo prispevka zavarovanca (v višini 15,50 %) in delodajalca (v višini 8,85
%) v času uporabe ukrepov po tem interventnem zakonu v celoti poravna Republika Slovenija, pri čemer se
ohranijo tako prihodki Zavoda kot tudi pravice, ki izhajajo iz zavarovanja.
Prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje bodo tako delodajalci še vedno obračunali v skladu z
veljavnimi predpisi, ne bo pa jih potrebno plačati. O izplačanih plačah, za katere velja ukrep oprostitve plačila
prispevkov, delodajalci, ki so plačniki davka, davčnemu organu ločeno poročajo v obračunu davčnega
odtegljaja (REK-1).
Oprostitev plačila prispevkov velja samo za delavce v delovnem razmerju, ki so vključeni v zavarovanje na
podlagi prvega do četrtega in šestega odstavka 14. člena ZPIZ-2, zaposlene v podjetjih v zasebnem sektorju,
ne velja pa za zavarovance, katerih delodajalci so neposredni ali posredni uporabniki državnega proračuna.
Člen ureja tudi izplačilo mesečnega kriznega dodatka v višini 200 eurov za tiste, ki delajo in čigar zadnja
izplačana mesečna plača ni presegla trikratnika minimalne plače.

Gordana
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 414
Pridružen: 02 Jun 2003, 17:35
Kraj: Brežice

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a Gordana » 10 Apr 2020, 10:31

Kako mislite obdobje ni merodajno? Prisp za PIZ se ne plača od bruta za delo v času od 13.03. naprej, tako jaz to razumem.
Pri tem drugem z VD 1002, pri netu dodamo še krizni dodatek - sorazmerni del. Enako dva reka če bo redno delo in čakanje na delo, drugač mi ni logično.
Gordana

navor
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 181
Pridružen: 26 Mar 2005, 08:21

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a navor » 10 Apr 2020, 11:19

slovan napisal/-a:
09 Apr 2020, 10:20
Sem pogledala komentar k 33. členu, zato imate kar prav:
K 33. členu:
S tem členom se zagotavlja ukrep, ki bo pripomogel k ohranitvi delovanja podjetij in zaposlitev v času epidemije virusa COVID-19 na način, da se delodajalca oprosti plačila prispevka zavarovanca (prispevek se samo obračuna in odtegne) in plačila prispevka delodajalca (prispevek se samo obračuna) za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za delavce v delovnem razmerju, zavarovane po prvem do četrtem in šestem odstavku 14. člena ZPIZ-2, in sicer za plačilo teh prispevkov za delo v mesecu aprilu in maju 2020 ter se s tem razbremeni strošek plače za podjetja. Oprostitev velja za tiste zavarovance, ki v času uporabe interventnih ukrepov po tem zakonu še naprej opravljajo delo in prejemajo plačo. Za čas, ko so zaposleni na dopustu in prejemajo nadomestilo plače v skladu z drugim odstavkom 137. člena ZDR-1, se delodajalcu prav tako prizna oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.
S prvim odstavkom oproščeno plačilo prispevka zavarovanca (v višini 15,50 %) in delodajalca (v višini 8,85 %) v času uporabe ukrepov po tem interventnem zakonu v celoti poravna Republika Slovenija, pri čemer se ohranijo tako prihodki Zavoda kot tudi pravice, ki izhajajo iz zavarovanja.
Prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje bodo tako delodajalci še vedno obračunali v skladu z veljavnimi predpisi, ne bo pa jih potrebno plačati. O izplačanih plačah, za katere velja ukrep oprostitve plačila prispevkov, delodajalci, ki so plačniki davka, davčnemu organu ločeno poročajo v obračunu davčnega odtegljaja (REK-1).
Oprostitev plačila prispevkov velja samo za delavce v delovnem razmerju, ki so vključeni v zavarovanje na podlagi prvega do četrtega in šestega odstavka 14. člena ZPIZ-2, zaposlene v podjetjih v zasebnem sektorju, ne velja pa za zavarovance, katerih delodajalci so neposredni ali posredni uporabniki državnega proračuna.
Člen ureja tudi izplačilo mesečnega kriznega dodatka v višini 200 eurov za tiste, ki delajo in čigar zadnja izplačana mesečna plača ni presegla trikratnika minimalne plače.

navor
Računovodski vajenec
Računovodski vajenec
Prispevkov: 181
Pridružen: 26 Mar 2005, 08:21

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a navor » 10 Apr 2020, 11:20

Hvala Slovan. Lepo je, da si lahko izmenjujemo mnenja saj nam je tako laže. Lep dan vsem

Gordana
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 414
Pridružen: 02 Jun 2003, 17:35
Kraj: Brežice

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a Gordana » 10 Apr 2020, 11:24

Hvala. Prosim še glede dohodnine oz olajšave, konkretno glede meseca marca, v vsakem obračunu upoštevamo pol olajšave?
Gordana

Stary
Novinec
Novinec
Prispevkov: 9
Pridružen: 03 Jul 2008, 10:59

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a Stary » 10 Apr 2020, 12:07

Gordana napisal/-a:
10 Apr 2020, 10:31
Kako mislite obdobje ni merodajno? Prisp za PIZ se ne plača od bruta za delo v času od 13.03. naprej, tako jaz to razumem.
Pri tem drugem z VD 1002, pri netu dodamo še krizni dodatek - sorazmerni del. Enako dva reka če bo redno delo in čakanje na delo, drugač mi ni logično.
Danes so na e-davkih objavili tabelo s primeri, kako naj bi se oddajali REK obrazci v marcu in aprilu.
Tisto, kar sem napisal v prejšnjem postu, ne drži in predpostavka, da ni važno obdobje, je izhajala iz tega, da bi se vse, kar ni povezano z oprostitvijo, poročalo na običajnem REKu z VD 1001.
Včeraj sem takšno razlago prebral v navodilih programerjev firme Vasc0, ki pa so žal ubrali napačno logiko. Trdijo namreč, da se bo bolniška v breme delodajalca poročala vedno na VD 1001 in tudi boniteta v celoti na VD 1001, pa to danes iz FURSove preglednice vidimo, da ni res.

Plača za april, izplačana maja, se bo oddajala le na obrazcih 1002, 1004 in 1190. Dokler torej traja epidemija, Rek-1 obrazca z VD 1001 NE BO in to je ključno pri razumevanju, kaj damo na kateri REK. Vse, kar je vezano na plače po 13.3., gre torej na VD 1002, 1004 in 1190.

Po tej logiki po vsej verjetnosti pričakujejo, da bomo za plačo meseca marca razdelili tudi prehrano, prevoz in dohodnino na dva dela in jih prikazali ločeno na dveh REKih. Pravzaprav bi bilo dohodnino verjetno treba razdeliti tudi na tretji REK (če bo šlo za delavce, ki so na čakanju) in enako kot dohodnino tudi boniteto. Komu to koristi, sicer ne vem, a zdi se edino logično.

Bi pa bilo res fino, če bi FURS objavil primere IZPOLNJENIH Rek obrazcev za najbolj tipčne primere, ki so jih objavili v tabeli.
Potem bi nam vsem bilo veliko lažje razumeti vso to (ne)logiko poročanja obračunanih plač.

zakladničarka
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 362
Pridružen: 02 Sep 2005, 14:36
Kraj: Slovenija

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a zakladničarka » 10 Apr 2020, 21:24

Naši programerji v Hermes-u so tako pridni in strokovni, da so nam že pripravili program po novi zakonodaji. Ja, do 12.3. to je 72 ur dela, gre vse na Rek 1001. Obračun se naredi, tako kot prej (prispevki, dohodnina).
Od 13.3. - 31.3. - 104 ure, gre na Rek 1002. Prav tako se od zneska teh ur izračunajo prispevki in dohodnina ter minulo delo ali stalnost. Pazite na razne dodatke od 13.3., ker za tiste tudi plačamo prispevke PIZ. Za marec oddamo dva Rek obrazca. V bistvu je podobno kot če bi med mesecem imeli napotitev oz. detaširane delavce. Tako naj bi bilo za tiste, ki so cel mesec delali. Če imate čakanje, potem pripravite še en Rek za ure čakanja.
Ja, tudi prehrana in prevoz se razdeli na dneve do 12.3. in od 13.3. do 31.3.

Krizni dodatek je posebej Rek 1190, izplačilo je takšno kot izplačilo regresa, brez prispevkov in dohodnine. No, tako mi to razumemo. Lp

zakladničarka
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 362
Pridružen: 02 Sep 2005, 14:36
Kraj: Slovenija

Re: INTERVENTNI ZAKON- OPROSTITEV PIZ

Odgovor Napisal/-a zakladničarka » 10 Apr 2020, 21:45

Zakon je že objavljen v Ul. Kaj je pa zdaj to????? Za marec ne bo nič????
33. člen
(delna oprostitev prispevkov za zaposlene v zasebnem sektorju, ki delajo, in krizni dodatek)
(1) Za delavce iz prvega do četrtega in šestega odstavka 14. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 – ZSVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 44/14 – ORZPIZ206, 85/14 – ZUJF-B, 95/14 – ZUJF-C, 90/15 – ZIUPTD, 102/15, 23/17, 40/17, 65/17, 28/19 in 75/19; v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2) delodajalci oproščeni plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v mesecu aprilu in maju 2020. Prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v tem času v celoti plačuje Republika Slovenija.
(2) Delodajalci iz prejšnjega odstavka vsakemu zaposlenemu, ki dela in čigar zadnja izplačana mesečna plača ni presegla trikratnika minimalne plače, izplačajo mesečni krizni dodatek v višini 200 eurov, ki je oproščen plačila vseh davkov in prispevkov.
(3) Neposredni in posredni uporabniki proračuna Republike Slovenije in občinskih proračunov ter finančne in zavarovalniške dejavnosti, ki spadajo v skupino K po standardni klasifikaciji dejavnosti, niso upravičeni do ukrepov iz tega člena.

Odgovori