OBRAZEC 1-ZAP/M BRUTO PLAČA


Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
LOTICA
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 2259
Pridružen: 05 Mar 2004, 12:22
Kraj: Ljubljana

OBRAZEC 1-ZAP/M BRUTO PLAČA

Odgovor Napisal/-a LOTICA » 11 Jul 2005, 12:53

Zanima me ali je pravilno, da se v obrazcu 1-ZAP/M AOP 001 (in 002) upošteva samo bruto izplačana plača (brez bonitet in stroškov nad uredbo vlade)? Obrazec mi izpiše program, vendar so me prejšnji teden klicali z davčne, ker so bili vsi obrazci Davek na izplačane plače za letošnje leto napačni, v našo škodo, saj program od osnove za izračun davka ni odštel stroškov nad uredbo vlade. Tudi pri obrazcu 1-ZAP/M mi stroškov nad uredbo vlade ne odšteje od bruto zneska in menim, da je to napačno - saj to ni plača.
Prosim za vaša mnenja ali pa, kje so navodila za izpolnjevanje obrazca.
LP :)

helena
Računovodski mojster
Računovodski mojster
Prispevkov: 856
Pridružen: 13 Dec 2002, 08:17
Kraj: Slovenia

Odgovor Napisal/-a helena » 11 Jul 2005, 13:09

V ta obrazec pride samo bruto plača, brez stroškov nad uredbo vlade.

LOTICA
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 2259
Pridružen: 05 Mar 2004, 12:22
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LOTICA » 11 Jul 2005, 13:30

Se mi je kar zdelo, da ni za zaupati programu oz. programerjem. Najlepša hvala, Helena, ampak za nazaj obrazcev ne bom popravljala. :) :)

pamps
Nadračunovodja
Nadračunovodja
Prispevkov: 1310
Pridružen: 15 Feb 2005, 16:13

Odgovor Napisal/-a pamps » 11 Jul 2005, 13:34

Tudi jaz upoštevam le bruto plače; takšna navodila sem dobila na Ajpesu; še več: za podatek o neto plači pa obračunam vse plače brez bonitet in stroškov nad uredbo, ker jih ta podatek ne zanima in vpišem znesek neto plač, ki bi ga delavci dobili, če ne bi bilo prisp. od bonitet in stroškov nad uredbo. Tako sem razumela pogovor, ki sem ga imela z njimi.

In še navodilo:

http://www.ajpes.si/docdir/Navodilo-Por ... placah.pdf

LOTICA
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 2259
Pridružen: 05 Mar 2004, 12:22
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LOTICA » 11 Jul 2005, 13:47

Pamps, hvala za navodila, ampak jaz jih razumem drugače. Kam bi pa prišli, če bi morali plače računati 2-krat :?: :kladivo:
LP :)

pamps
Nadračunovodja
Nadračunovodja
Prispevkov: 1310
Pridružen: 15 Feb 2005, 16:13

Odgovor Napisal/-a pamps » 11 Jul 2005, 14:29

Tudi jaz sem sprva razumela in delala drugače, potem pa sem jih poklicala, ker sem imela primer precej visoke bonitete v podjetju, ki ima samo dva zaposlena in je neto znesek "bodel v oči". Pogovor sem razumela, kot da njih bonitete in dajatve od tega ne zanimajo v nobenem primeru. Povedala sem, da je to skregano z obračunom plač, ki ga dobim iz programa in o tem poročam durs-u, pa je bil edini nasvet, naj se o tem pomenim z avtorjem programa, ki ga uporabljam.

MG
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 2241
Pridružen: 12 Jul 2005, 12:45
Kraj: Koper

Preverjeno na AJPESU - pismeno.

Odgovor Napisal/-a MG » 12 Jul 2005, 13:04

V rubrike 001,002,003 gre bruto plača brez bonitet,
V rubriki 024 neto se odštejejo prispevki od bonitet.

Primer :
1.Bruto brez bonitete = 199.551,39
2. boniteta = 608,50 ( se ne izplaèa ) ( premija zz)
3. prispevki in davki od dela = 61.565,03
4. prispevki in davki od bonitete = 187,73
5. Neto od dela = 137.986,36 ( 1 minus 3 )
6. Neto z odštetimi prispevki od bonitete = 137.798,63 ( neto od dela minus prispevki od bonitete ) ( 1 minus 3 minus 4 )

Odgovor:
Pravilno je:
btto = 199.551,39 (= AOP 001)
neto= 137.798,63 (=AOP 024)

t.j. prispevki od bonitet vplivajo na neto, medtem ko se bonitete ne štejejo v bruto.

Vsem lep dan.

MG

sm
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 254
Pridružen: 04 Mar 2005, 10:33

Odgovor Napisal/-a sm » 12 Jul 2005, 17:20

Stroški dnevnic nad Uredbo. Vidim, da to izplačujete pa vas prosim za tehnično pomoč. Mi smo izplačevali našim serviserjem dnevnice in to v celem letošnjem letu. Sedaj pa sem direktorja prepričala, da je to močno narobe in mi je naročil, naj plačam pač toliko davščin, kot je potrebno.

Delavec je bil na terenu 18 dni. Dobil je 64.800,00 SIT. Lahko pa bi dobil 18 x 1.200 SIT = 21.600

Sedaj sprašujem kako naj plačam prispevke in dohodnino za povračila stroškov nad Uredbo - to je 43.200 (imam pač programerja, ki mu moram jaz naročiti kako naj popravi program).

Ali moram 43.200 tako obrutiti, da potem pri obračunu plač pridem na izplačilo 43.200. Kako naj to obrutim pri različnih stopnjah dohodnine.

Popraviti moram vse REK obrazce. Ali je pravilno, da bruto osnova gre v rubriko 101 in 118, ter v seštevek 301 (je enak 101).

Ali so vsa ta izplačila davčno nepriznani stroški (neto izplačilo, prispevki 1, prispevki 2 in dohodnina).

Vem - boljše bi bilo to izplačati kot stimulacijo, povečanje plače, Pa to pri nas ne gre, ker direktor hoče, da gre vse točno po pogodbah o zaposlitvi - kjer pa to ni predvideno.

LOTICA
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 2259
Pridružen: 05 Mar 2004, 12:22
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LOTICA » 13 Jul 2005, 09:07

Zneske nad uredbo vlade se nič ne obruti, ampak se samo prišteje k bruto plači. Zato se poveča osnova za izračun prispevkov iz plače, na plačo in dohodnine. Nato od bruto zneska znesek nad uredbo odštejete (kot pri bonitetah, da dobite neto plačo. Na REK-1 se to vključi v bruto plače vrstica 101, posebej pa še v vrstico 118. LP :)

sm
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 254
Pridružen: 04 Mar 2005, 10:33

Odgovor Napisal/-a sm » 13 Jul 2005, 10:24

Hvala za vašo pomoč, ampak nekaj še vedno ne razumem:

Nato od bruto zneska znesek nad uredbo odštejete (kot pri bonitetah, da dobite neto plačo.

Kaj odštejem od bruto zneska. Jaz imam primer, da do delavci to že dobili izplačano, zato razmišljam o obrutenju (tako, da ko odštejem prispevke in davke mi ostane neto izplačilo) Ali dajem preveč cesarju.

Odgovori