Stran 1 od 4

S.P. - od A do Ž

Objavljeno: 21 Apr 2008, 09:19
Napisal/-a Kontach
A bi se lahko šli forumsko igrico ?

Vzpostavili bi dejavnost samostojnega podjetnika posameznika od začetka, registracije, nabave osnovnih sredstev, itd..., recimo, da bi šlo za neko storitveno dejavnost, čevljarja, kozmetičarko,...

V nadaljevanju bi nadgrajevali dejavnost tega hipotetičnega podjetnika z vsemi dokumenti, napovedmi, bilancami, olajšavami, ... pa vse do rasti in vmesnih padcev, spremembe v d.o.o., ali izbrisa, stečaja....

Za pomoč pri poslovanju in pri vodenju potrebnih knjig in svidenc bi bila takšna razprava verjetno dobrodošla vsem s.p.-jem.

Objavljeno: 24 Apr 2008, 11:03
Napisal/-a gradbeništvo
Tole bi bilo pa zanimivo.
Miha Šnera se je odločil da bo odprl samostojno obrt.
Šel je na eno izmed točk evem in se vpisal v register. Opravljal bo čevljarsko dejavnost popravilo, izdelava, ...čevljev.
Sedaj postopek registracije poteka..... Vpisan je v register dobil je matično številko, odločil se je da bo zavezanec za DDV in je oddal obr.DDV-P3. Bil je tudi že na banki SUPER ZASLUŽEK d.d. kjer je odprl poslovni račun.

Objavljeno: 24 Apr 2008, 22:57
Napisal/-a Jessi
Kakšen pa bi bil potek če bi želel koga zaposliti??? :wink:

Objavljeno: 24 Apr 2008, 23:05
Napisal/-a Mirko Zbačnik
Prijava potrebe na zavodu za zaposlovanje...

Objavljeno: 25 Apr 2008, 06:50
Napisal/-a bejba
in ker ima osebo, ki bo delala pri njem že "izbrano" se z obrazcem M1/M2 odpravi na ZPIZ prijavit delavca.

naslednji korak.... nabava osnovnih sredstev .... :lol:

Obrazci

Objavljeno: 25 Apr 2008, 08:45
Napisal/-a Kontach
Morda bi dodajali še bližnjice do potrebnih obrazcev.

Sicer pa čevljarska dejavnost kar cveti.

Poslovni prostor

Objavljeno: 25 Apr 2008, 09:01
Napisal/-a Kontach
Ups,
Miha je najel poslovni prostor v centru mesta na zelo frekventni lokaciji. Podpisal je najemno pogodbo za obdobje enega leta.

Mesečna najemnina znaša 500 EUR.

Strošek. Kdaj, kam, v katere obrazce oz. napovedi in kako ga bomo knjižili?

Objavljeno: 25 Apr 2008, 09:17
Napisal/-a Mirko Zbačnik
Do davčnega obračuna je še daleč, a sem napravil nek predračun prihodkov, odhodkov? Baje si bom moral sam izračunat akontacijo davka.

Knjiženje na konto 413 ni problem, kaj pa ostali stroški, ogrevanje, voda, elektrika, so všteti v najemnino? Kako bo z vzdrževanjem?

Sicer pa sem raziskal teren, bo dovolj prihodkov?

Objavljeno: 25 Apr 2008, 10:40
Napisal/-a Manca
človeček, ki bo odprl podjetje, je že dolgo na zavodu.

s.p. - točka e-vem

registriral je dejavnost:
- čevljarstvo kot svojo glavno dejavnost
+ še - računovodstvo
- kopiranje
- čiščenje poslovnih prostorov
- svetovanje, izobraževanje za čevljarsko dejavnost
(dodatne dejavnosti zato, ker nikoli ne veš kdaj ti bodo prišle prav - sicer se lahko naknadno registrirajo, ampak če si že enkrat na tej vstopni točki...zakaj ne bi opravil vse)

še vedno na e-vem
čevljarstvo - preveri, če je kakšna caka - recimo, da mora imeti mojstrski izpit. na www.JAPTI.si - lahko preveriš, če spada dejavnost k obrtnim dejavnostim ali dejavnostim, ki so obrti podobne - razlika je v tem, da mora imeti za prvo obrtno dovoljenje. brez tega ne more poslovati. če sploh spada katera od teh dejavnosti v obrtno - potem mora narediti tudi registracijo na OBRTNI ZBORNICI, ker mora biti obvezen član.
(informativno - če prijavi frizerstvo kot dejavnost in se s tem zaenkrat še ne ukravja, ne potrebuje mojsterskega izpita in članstva v obrtni, takoj ko bo pa začel izstavljati račune za to dejavnost, pa mora imeti vse od navedenega)

še vedno na e-vem:
prijaviti prihodke za obračun akontacije za letos. ker nima denarja, bo prikazal dobiček samo toliko, da mu bo znesek davka znesel pod 400 EUR - tako lahko akontacijo plačuje na tri mesece.
(preveri, če je delavka na e-vem pravilno izpolnila obrazce - mojemu prijatelju se je zgodilo, da je prikazala napačen dobiček in sedaj plačuje veliko akontacijo - ne vem pa, če je kaj reagiral na davčni)

še vedno na e-vem:
odločiti se mora kdo mu bo vodil računovodstvo in ali bo imel enostavno, ali dvostavno.
glede na to, da se spozna na čevlje, bi bilo dobro, da pusti računovodske stvari podjetju, ki se spozna na računovodenje (lahko nam :mrgreen: )



poslovni prostor je našel preden je odprl dejavnost. ker je videl, da je lokacija dobra. pretok ljudi velik. trgovina s čevlji v bližini.
prostor je vzel v najem od druge pravne osebe, tako da je najmanj komplikacij. podpiše pogodbo, kjer so običajne stvari - znesek + ddv, rok plačila, kaj je vse v tej ceni vključeno, kdo plačuje elektriko... če plačuje elektriko čevljarček, gre s to pogodbo na elektro in tam uredi vse potrebno, da računi hodijo na naslov njegove čevljarček s.p.

mogoče ne bi bilo dobro, da bi bil zavezanec za DDV - vsaj na začetku ne.
razlogi:
- storitveno podjetje - ni veliko vhodnih računov
- bolj je konkurenčen - ker ima cene nižje, ne obračunava 20% ddv
- njegove ključne stranke so končni potrošniki - ti si ne morejo odbijati ddv, za podjetja je pa tako vseeno, če je čeveljek s.p. zavezanec ali ne.

osnovna sredstva: če je vseeno postal zavezanec za ddv, potem je dobro da gre v njihovo nabavo šele po odločbi, da si bo lahko odbil vstopni davek

ker je bil dolgo na zavodu za zaposlovanje - lahko koristi subvencijo - vsaj na našem je še niso pokurili. znaša cca 2.500 eur.
ker je bil dolgo na zavodu za zaposlovanje - lahko koristi subvencijo občine - različni zneski po občinah - cca 1.300 eur


zaenkrat še ne želi zaposliti ljudi, ker še nima veliko dela. razmišlja pa o tem, da bi vzel nekoga na usposabljanje, ker nudi zavod za zaposlovanje opcijo - usposabljanje na delovnem mestu - okvirni podatki - delavec dela 3 mesece zastonj. zavod mu plača cca 320 eur plače + prevozne stroške, sp-ju pa povrne stroške prispevkov in zavarovanja.


prvi dan poslovanja:
10 strank prineslo čevlje, izdani računi - 0, priliv - 0

drugi dan poslovanja:
15 strank prineslo čevlje, 5 strank prišlo po čevlje,
izdani računi - 50 eur, priliv - 50 eur, ker so takoj plačali

denarja mu ni potrebno polagati na banko, ker je s.p. - mora pa seveda voditi evidenco računov, prilivov... po dogovoru odnese računovodskemu servisu (nam :ssirok: ) potrebno dokumentacijo...


ps
zelo dobra ideja :scool:

Objavljeno: 25 Apr 2008, 10:57
Napisal/-a Mirko Zbačnik
Za pridobitev subvencije potrebuje poslovni načst. Kaj je že to?! Kriza. Ali naj ga pacam sam? Ne, škoda energije, poiskal bom strokovno osebo, ki ga bo izdelala, mimogrede - ima več izkušenj tudi z raziskavo trga (upam).

Čas, ko bi "pacal" poslovni načrt, bom porabil za priprave (nabavo materiala, opreme...).

Naredi sam....

Objavljeno: 25 Apr 2008, 11:29
Napisal/-a Kontach
Čevljarček bi rad celotno dejavnost opravljal sam. V popoldanskem času si bo urejal "papirje", poslovni načrt za pridobitev subvencij bo pravtako Sam napisal.
Kako bo vse to zmogel?
V forumski igrici portala racunovodja.com, bo vse to napisano.

Čevljarček je zelo pameten fant. :shudic:

Objavljeno: 25 Apr 2008, 11:36
Napisal/-a Manca
(naše stranke niso rabile delat nobenega kompleksnega poslovnega načrta - na zavodu in občini - samo na podlagi njihovega obrazca - nekaj v tem stilu, za kaj bodo porabili denar, kakšne kupce nameravajo pritegnit, koliko prihodkov pričakujejo...ipd. par stavkov o vsaki stvari.)


čevljarček s.p. se je prvo pozanimal na zavodu, če imajo kaj denarja - za samostojno dejavnost se je odločal že v decembru lani, ampak ker takrat zavod še ni imel denarja, je raje počakal in odprl dejavnost letos marca.

na občini je pa žal padel skos, ker je bilo določeno za subvencijo, da mora biti datum registracije s 1.4.2008 - on se je pa registriral že 25. marca 2008.