BS-enostavno knjigovodstvo
Moderator: Mirko Zbačnik
BS-enostavno knjigovodstvo
Pozdravljeni,
ko delam BS, aktiva ni enaka pasivi.
Na aktivi imam kratkoročne poslovne terjatve(Kupci in terjatev za preplačilo davka), ter TRR:
- poslovne terjatve:100
- denarna sredstva:100
Na pasivi pa imam samo kratkoročne poslovne obveznosti(dobavitelji in prispevek za dec.). Akontacij davka nisem plačevala.
Torej bi morala za izenačitev povečati podjetnikov kapital.
- obveznost: 150
- podjetnikov kapital: 50 ???
Do tu vse OK.
Ko pa želim ta znesek podjetnikovega kapitala preveriti z evidenco pretoka med gospodinjstvom pa mi ne štima. Pri tem sem upoštevala:
- letošnji dobiček(ob upoštevanju splošne olajšave je osnova za dohodnino 0.) Torej sem ga upoštevala v celoti.
- dobičke, zmanjšanje za davek iz preteklih let
- stanje pretoka, ki izkazuje terjatev(z upoštevanjem začetnih stanj)
Kaj sem naredila narobe? Poknjiženo oz. zavedeno je vse pravilno, nekje je nek "catch".
Prosim za pomoč!
ko delam BS, aktiva ni enaka pasivi.
Na aktivi imam kratkoročne poslovne terjatve(Kupci in terjatev za preplačilo davka), ter TRR:
- poslovne terjatve:100
- denarna sredstva:100
Na pasivi pa imam samo kratkoročne poslovne obveznosti(dobavitelji in prispevek za dec.). Akontacij davka nisem plačevala.
Torej bi morala za izenačitev povečati podjetnikov kapital.
- obveznost: 150
- podjetnikov kapital: 50 ???
Do tu vse OK.
Ko pa želim ta znesek podjetnikovega kapitala preveriti z evidenco pretoka med gospodinjstvom pa mi ne štima. Pri tem sem upoštevala:
- letošnji dobiček(ob upoštevanju splošne olajšave je osnova za dohodnino 0.) Torej sem ga upoštevala v celoti.
- dobičke, zmanjšanje za davek iz preteklih let
- stanje pretoka, ki izkazuje terjatev(z upoštevanjem začetnih stanj)
Kaj sem naredila narobe? Poknjiženo oz. zavedeno je vse pravilno, nekje je nek "catch".
Prosim za pomoč!
Poslovanje z izgubo!NUJNO
Sama imam pa naslednje vprašanje.
Poslovati smo začeli v decembru 2008, enostavno knjig. in nismo DDV zavezanci. Popoldanski s.p.
23.12. smo dobili od davčne uprave, da moramo plačati te pavšale prispevke( PIZ in PZZ). Zapadli rok je bil v letu 2009. Ali moram te prispevke knjižiti že kam v letu 2008?
Določili so nam tudi plačevanje 48 eur akontacije, ki je tudi zapadla v letu 2009?
Moram to kaj vpisati v davčni obračun, ki ga želim oddati?
Za odgovore se zahvaljujem.
Poslovati smo začeli v decembru 2008, enostavno knjig. in nismo DDV zavezanci. Popoldanski s.p.
23.12. smo dobili od davčne uprave, da moramo plačati te pavšale prispevke( PIZ in PZZ). Zapadli rok je bil v letu 2009. Ali moram te prispevke knjižiti že kam v letu 2008?
Določili so nam tudi plačevanje 48 eur akontacije, ki je tudi zapadla v letu 2009?
Moram to kaj vpisati v davčni obračun, ki ga želim oddati?
Za odgovore se zahvaljujem.
Vse kar se nanaša na leto 2008 (oziroma je poslovni dogodek nastopil v letu 2008) se mora upoštevati v davčnem obračunu za 2008.
Insicer, ne glede na to, kdaj je bila ta obveznost plačana ali zapadla, tudi če je zapadla v letu 2009. Tako je tudi z akontacijo davka in pavšalom.
Zavedete ju v poslovne knjige za leto 2008: v kpo, knjigo ostalih obveznosti, pretoke, denarna sredstva....
V Knjigi ostalih obveznosti boste imeli zavedeno v zaključni vrstici: 48 eur akontacije plus pavšal plus ostale obveznosti, plačane v letu 2009 kot končno stanje.
To stanje morate v novem letu 2009 navesti v začetni vrstici kot začetno stanje.
Pred sestavljanjem davčnega obračuna, bs in ipi morate narediti popis.
V tem popisu boste navedli tudi ostale obveznosti (poleg obv. do dobaviteljev), to je 48 eur in pavšal plus....
Končno stanje obveznosti (do dobaviteljev in kupcev), ki še niso bile poravnane na dan 31.12., in ste jih ugotovili v popisu, vnesete na primerno mesto v bilanci stanja...
Pri davčnem obračunu in izkazu poslovnega izida se niti 'ne vidi', ali so obveznosti plačane, ali ne. Tu gre izključno samo za finančni obseg/višino denarne vrednosti poslovnih dogodkov (tu nas ne zanima, ali so še neplačane), ki vplivajo na končni rezultat...
Insicer, ne glede na to, kdaj je bila ta obveznost plačana ali zapadla, tudi če je zapadla v letu 2009. Tako je tudi z akontacijo davka in pavšalom.
Zavedete ju v poslovne knjige za leto 2008: v kpo, knjigo ostalih obveznosti, pretoke, denarna sredstva....
V Knjigi ostalih obveznosti boste imeli zavedeno v zaključni vrstici: 48 eur akontacije plus pavšal plus ostale obveznosti, plačane v letu 2009 kot končno stanje.
To stanje morate v novem letu 2009 navesti v začetni vrstici kot začetno stanje.
Pred sestavljanjem davčnega obračuna, bs in ipi morate narediti popis.
V tem popisu boste navedli tudi ostale obveznosti (poleg obv. do dobaviteljev), to je 48 eur in pavšal plus....
Končno stanje obveznosti (do dobaviteljev in kupcev), ki še niso bile poravnane na dan 31.12., in ste jih ugotovili v popisu, vnesete na primerno mesto v bilanci stanja...
Pri davčnem obračunu in izkazu poslovnega izida se niti 'ne vidi', ali so obveznosti plačane, ali ne. Tu gre izključno samo za finančni obseg/višino denarne vrednosti poslovnih dogodkov (tu nas ne zanima, ali so še neplačane), ki vplivajo na končni rezultat...