Vodenje materiala

Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
belissa
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 58
Pridružen: 08 Jul 2008, 18:46

Vodenje materiala

Odgovor Napisal/-a belissa » 26 Avg 2009, 12:44

Pozdravljeni!

Sem pred dilemo in prosim za pomoč.
Opravljam storitveno dejavnost, vodim ročno enostavno knjigovodstvo.
Pri svojem delu večino materiala porabim direktno pri storitvah (gre za servis strojev) in potem na računu napišem ločeno kateri material se je uporabil in posebej postavka za samo delo.... do tu mi je jasno....
Nekaj materiala pa je takega, ki ga lahko prodam tudi samostojno... npr. olje, veriga in še kakšna stvar.

Predvidevam, da za artikle, ki jih prodam tudi samostojno brez kakšne storitve moram vodit zalogo (kartico materiala - prevzem in izdajo)..... kaj pa za ostali material? Tega drobnega materiala je kar dosti in bi bilo lažje konec leta narediti popis, takrat se vidi dejasnko stanje in zaloga.... med letom pa knjižim ves prejeti material v KPO .... je tako prav?

Če ni, me prosim popravite.

Hvala že v naprej in lep dan!

ors
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 426
Pridružen: 26 Mar 2009, 11:18

Odgovor Napisal/-a ors » 26 Avg 2009, 13:20

Jaz naredim prevzem za ves material ne glede na to ali je vgrajen ali prodan samostojno. Vgrajen material se razknjiži ob izdaji fakture, ravno tako se razknjiži prodan material ob izstavitvi fakture. Konec leta ob inventuri pa itak iščemo.... (tole je zelo na kratko)
LP

TarasM
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 337
Pridružen: 21 Jul 2006, 12:43
Kraj: Slovenija

Odgovor Napisal/-a TarasM » 26 Avg 2009, 17:25

pri enostavnem knjigovodstvu srs dovoljujejo tako, kot to počnete vi;

.1. Ne glede na SRS 39.348 lahko podjetnik ugotavlja stroške materiala po metodi posrednega ugotavljanja porabe s popisom.

Stroški porabljenega materiala se ugotovijo tako, da se od vrednosti zalog na začetku obračunskega obdobja, povečane za vrednost nabav v obračunskem obdobju, odšteje vrednost zalog na koncu obračunskega obdobja.

Podjetnik knjiži med obračunskim obdobjem nabavno vrednost kupljenih količin materiala v ustrezni stolpec knjige prihodkov in odhodkov. Na koncu obračunskega obdobja pa uskladi znesek, izkazan v knjigi prihodkov in odhodkov, s spremembo vrednosti zalog, ugotovljeno s popisom količin in njihovim ovrednotenjem po zadnjih nabavnih cenah.

belissa
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 58
Pridružen: 08 Jul 2008, 18:46

Odgovor Napisal/-a belissa » 27 Avg 2009, 07:28

Hvala za odgovore.... se pravi, da lahko za ves material naredim konec leta popis in potem uskladim konec obračunskega obdobja?

Ali je potrebno vseeno za tiste materiale, ki se delno prodajo samostojno, delno pa v sklopu servisa voditi posebej kartico materiala?

Tu se še malo lovim in je vsak nasvet in komentar dobrodošel.

Hvala!

Odgovori