Pozdravljeni!
Sem pred dilemo in prosim za pomoč.
Opravljam storitveno dejavnost, vodim ročno enostavno knjigovodstvo.
Pri svojem delu večino materiala porabim direktno pri storitvah (gre za servis strojev) in potem na računu napišem ločeno kateri material se je uporabil in posebej postavka za samo delo.... do tu mi je jasno....
Nekaj materiala pa je takega, ki ga lahko prodam tudi samostojno... npr. olje, veriga in še kakšna stvar.
Predvidevam, da za artikle, ki jih prodam tudi samostojno brez kakšne storitve moram vodit zalogo (kartico materiala - prevzem in izdajo)..... kaj pa za ostali material? Tega drobnega materiala je kar dosti in bi bilo lažje konec leta narediti popis, takrat se vidi dejasnko stanje in zaloga.... med letom pa knjižim ves prejeti material v KPO .... je tako prav?
Če ni, me prosim popravite.
Hvala že v naprej in lep dan!
Vodenje materiala
Moderator: Mirko Zbačnik
pri enostavnem knjigovodstvu srs dovoljujejo tako, kot to počnete vi;
.1. Ne glede na SRS 39.348 lahko podjetnik ugotavlja stroške materiala po metodi posrednega ugotavljanja porabe s popisom.
Stroški porabljenega materiala se ugotovijo tako, da se od vrednosti zalog na začetku obračunskega obdobja, povečane za vrednost nabav v obračunskem obdobju, odšteje vrednost zalog na koncu obračunskega obdobja.
Podjetnik knjiži med obračunskim obdobjem nabavno vrednost kupljenih količin materiala v ustrezni stolpec knjige prihodkov in odhodkov. Na koncu obračunskega obdobja pa uskladi znesek, izkazan v knjigi prihodkov in odhodkov, s spremembo vrednosti zalog, ugotovljeno s popisom količin in njihovim ovrednotenjem po zadnjih nabavnih cenah.
.1. Ne glede na SRS 39.348 lahko podjetnik ugotavlja stroške materiala po metodi posrednega ugotavljanja porabe s popisom.
Stroški porabljenega materiala se ugotovijo tako, da se od vrednosti zalog na začetku obračunskega obdobja, povečane za vrednost nabav v obračunskem obdobju, odšteje vrednost zalog na koncu obračunskega obdobja.
Podjetnik knjiži med obračunskim obdobjem nabavno vrednost kupljenih količin materiala v ustrezni stolpec knjige prihodkov in odhodkov. Na koncu obračunskega obdobja pa uskladi znesek, izkazan v knjigi prihodkov in odhodkov, s spremembo vrednosti zalog, ugotovljeno s popisom količin in njihovim ovrednotenjem po zadnjih nabavnih cenah.
Hvala za odgovore.... se pravi, da lahko za ves material naredim konec leta popis in potem uskladim konec obračunskega obdobja?
Ali je potrebno vseeno za tiste materiale, ki se delno prodajo samostojno, delno pa v sklopu servisa voditi posebej kartico materiala?
Tu se še malo lovim in je vsak nasvet in komentar dobrodošel.
Hvala!
Ali je potrebno vseeno za tiste materiale, ki se delno prodajo samostojno, delno pa v sklopu servisa voditi posebej kartico materiala?
Tu se še malo lovim in je vsak nasvet in komentar dobrodošel.
Hvala!