Stran 1 od 3

Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 12:21
Napisal/-a ines4
S.p. je bil registriran v začetku novembra 2011, subvencijo pa je dobil sedaj v začetku marca in sicer za 2 leti. Kot sem prebrala že v drugih temah, je potrebno subvencijo razmejiti od začetka poslovanja za obdobje 24 mesecev. Kako to knjižim vsak mesec v enostavnem knjigovodstvu (knjiga od DZS)?

Kako pa je z zaključnimi računi za 2011 glede subvencije? Ali vpoštevam samo 2/24 subvencije (torej 375,00), ali moram celotni znesek 4500,00? Pod katere postavke moram vpisati v BS (AOP 030), IPI (AOP 058)in davčnem obračunu?
Hvala

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 14:23
Napisal/-a Mirko Zbačnik
Vsak mesec upoštevate le 1/24 subvencije kot prihodek. V letu 2011 2/24, v letu 2012 12/24 in v letu 2013 10/24.

Na pasivni stani bilance stanja pa izkazujete dolgoročno obveznost v vipini neporabljene subvencije konec obravnavanega let. Subvencija je namenska, a ne v smislu, da bi se moral prihodek evidentirati v višini odhodka (obračunanih priespevko) Razdelimo ga pač na 24 delov, porabimo pa... glavno, da smo samozaposleni dve leti.

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 14:37
Napisal/-a vodar
Pozdravljeni,
samo preverjam, če prav razumem: zgoraj je Ines napisala, da je sicer sp odprl v začetku novembra 2011, ampak subvencijo pa je dejansko prejel v 2012.
Ali ni potem tako, da se ne upošteva za leto 2011, ampak šele od nakazila naprej?
Če se motim, me prosim popravite!

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 14:44
Napisal/-a Mirko Zbačnik
To bo verjetno še bolje. Socer bo čajlp šrojpdel evodemtorali kot terjatev, da nam nakaže nekdo sredstva. Ko bi sredstva dobili, bi terjatev zaprli in odprli obveznost. Vendar, v časih ko živimo, nikoli ne vemo, kaj nam bo kdaj že pridobljeno vzeto nazaj, pa čeprav le pravica do nečesa. :spomezik:

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 14:58
Napisal/-a vodar
Socer bo čajlp šrojpdel evodemtorali
kot terjatev, ....]

Mirko, kaj pa tole pomeni? :D Ha, ha, ha....

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 15:22
Napisal/-a ines4
Hvala, ampak mi še vedno ni lih najbolj jasno, kako naj knjižim v knjigah? Del subvencije, torej 2/24 bi želela (oz lastnik s.p., kateremu pomagam voditi knjige) upoštevati tudi že v letu 2011. Kako torej poknjižim za te mesece, ko denarja dejansko še ni...pod terjatve? In potem, ko je dejansko nakazano pod evidenco TRR celoten znesek, 1/24 pod prihodke vsak mesec in pčr. Nekje sem prebrala, da se stolpec pasivne časovne razmejitve lahko doda v knjigo terjatev in obveznosti in se potem to vsak mesec zmanjšuje za 1/24. Bo tako prav?
V zaključnih računih pa kam vse moram vpisati, če želim upoštevati te 2/24 v 2011? Zakaj bi bila to dolgoročna poslovna obveznost, če je država dejansko dolžna s.p. ta znesek, ker ga še ni dobil v 2011? Se opravičujem za mogoče neumna vprašanja :oops:

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 15:47
Napisal/-a Mirko Zbačnik
Poglejmo, kaj imamo v tem malce bolj "zaviem" primeru:

1- Denarja še nimamo, torej imamo od zavoda terjatev za subvencijo, za katero imamo že nek dokument. Tu je tudi opredeljeno, kdaj naj bi bila porabljena. Prihodek pripoznamo, čeprav nismo še prejeli plačila (tudi ko izdamo račun kupcu, pripoznamo zaračunan prihodek, plačan bo pa...). Tu evidentiramo hkrati obveznost kot rezervacijo, dolgoročno obveznost za nerazporejen prihodek. Ob bilanciranju tu izkazujemo še razliko, koliko prihodka moramo še razporediti v nadaljnih mesecih (24/24 - 2/24 = 22/24). Torej v bilanci stanja je terjtev do Zavoda v celoti, ter zmanjšana obveznost za razporejen prihodek. V bilanci uspeha pa prihodek v višini 2/24. Kot odhodek "se" pojavljajo prispevki, kot dokaz, da smo sredstva namensko porabili.

Ni pa pri s.p.jih stobe namenskosti (še sreča), tako da bi morali prihodke evidentirati v višini obračunanih prispevkov, kot je navadno v pridobljenih namenskih sredstvih.

Upam, da ne dolgovezim preveč....

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 14 Mar 2012, 17:39
Napisal/-a ines4
Hvala zaenkrat :ssirok: Bom poknjižila in probala skupaj spraviti vse zaključne račune.

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 16 Mar 2012, 08:50
Napisal/-a ines4
Ok, se pravi, če si ne želim komplicirati zadeve in sploh želim malo poenostaviti glede zaključnih računov, dejansko ni nič narobe in nisem v nobenem prekršku, če upoštevam in razmejujem subvencijo od dneva prejema (v l.2012)in je torej ne upoštevam že v l. 2011?

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 16 Mar 2012, 11:52
Napisal/-a orljek
Ne.
2/24 v 2011.
Še enkrat preberi, kaj je napisal Mirko. (Prihodek pripoznamo, čeprav nismo še prejeli plačila ....) lp

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 16 Mar 2012, 13:51
Napisal/-a ines4
Ja, to vem, ampak sem upoštavala kar je enkrat Slovan napisala glede subvencije, kjer je bil podoben primer: "Prejeta subvencija se evidentira v knjigi drugih obveznosti šele ob prejemu, torej v januarju 2007 in jo pričnete porabljati tudi v istem mesecu. To pomeni, da je v računovodskih izkazih za leto 2006 ne upoštevate in da bodo celotni prispevki za socialno varnost v mesecu decembru 2006, pač bremenili vaše prihodke. Ker pa pogodba velja od 01.12.2006 in od tega datuma teče tudi 24 mesecev, prejem pa je šele v letu 2007, lahko celotni znesek subvencije delite s 23 meseci in jih enakomerno prenašate v knjigo prihodkov med prihodke (stolpec prejete subvencije) od 01. januarja 2007 dalje (v knjigo prihodkov prenesete pod datumom 31.01.2007, ko vpisujete tudi obračun prispevkov za mesec januar v stolpce stroškov)..."

Re: Subvencija za samozaposlitev

Objavljeno: 16 Mar 2012, 14:02
Napisal/-a orljek
V to razlago dvomim.
Bistveno je, kaj piše v pogodbi. Če je obveznost, da se ohrani samozaposlitev od nov. 2011 do okt 2013, se prihodki razmejijo na to obdobje, ne glede na prejem denarja..
Izjema: normirci, kjer gre cel znesek v prihodke leta prejema denarja. lp