Vabilo k sodelovanju pri pripravi članka- izbira rač.servis

Teme, ki jih ne morete uvrstiti drugam

Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
Marjeta
Administratorka
Administratorka
Prispevkov: 408
Pridružen: 01 Jan 1998, 18:02
Kontakt:

Vabilo k sodelovanju pri pripravi članka- izbira rač.servis

Odgovor Napisal/-a Marjeta » 25 Jan 2007, 10:31

Iz Časnika Finance smo dobili vabilo da pripravimo nekaj odgovorov na temo izbire računovodskega servisa. Vabim vas k sodelovanju.

1. Kaj je najpogostejši razlog, da podjetje zamenja računovodjo (servis)? Zakaj?
2. Na kaj morajo biti po vašem mnenju podjetja pozorna, ko menjajo računovodstvo? Kaj svetujete, da se dogovorijo v naprej (koliko knjižb, koliko obračunov, način komunikacije…)?
3. Kaj pa podjetja po vaših izkušnjah sploh preverijo, preden najamejo servis, kaj jim je najbolj pomembno?
4. Kakšne so razmere na trgu računovodskih storitev – je zasičen, zakaj je tako, koliko je pojava dumpinških cen, kako se izogniti tveganjem slabe kakovosti storitve majhnih, neizkušenih servisov…?

variks
Nov član
Nov član
Prispevkov: 25
Pridružen: 08 Jun 2006, 14:47

Odgovor Napisal/-a variks » 25 Jan 2007, 12:19

Mislim, da bi bilo dobro zapisati tudi probleme računovodskih servisov, ki jih imajo s strankami.

Marjeta
Administratorka
Administratorka
Prispevkov: 408
Pridružen: 01 Jan 1998, 18:02
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marjeta » 25 Jan 2007, 12:20

Seveda. To bi bilo tudi zanimivo. Kar napišite. Čimbolj razumljivo in sistematično.


Nina
Administratorka
Administratorka
Prispevkov: 2139
Pridružen: 27 Nov 2002, 19:16
Kraj: Kranj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Nina » 26 Jan 2007, 13:23

Z Marjeto sva sestavili naslednji povzetek:

--------------------
Računovodje sami ocenjujejo, da le redki servisi dosegajo računovodsko tarifo, večina cene spusti od 30 do 50 %. Poleg tega je splošno razširjeno mnenje, da so cene v nekaterih pokrajinah višje kot drugod. Mnogi so mnenja, da bi si plačilo po računovodski tarifi lahko privoščila le redka podjetja. Obstajajo seveda tudi servisi, ki za svoje usluge zaračunavajo smešno malo. Dober servis bo znal utemeljiti vsako postavko na računu, hkrati pa je potrebno poudariti, da visoke cene še niso zagotovilo kvalitetnega delovanja. Servisi sami opozarjajo, da je pri prenizkih cenah potrebno imeti veliko strank, teh pa zato ne morejo kvalitetno spremljati.

Novi in še neuveljavljeni servisi (četudi jih vodijo ljudje z dolgoletnimi izkušnjami na področju računovodstva in s primerno izobrazbo) imajo manj možnosti, da bodo pridobili stranko, saj se podjetja za servise najpogosteje odločajo na podlagi priporočil.

Ker še ne obstajajo predpisi, kdo lahko odpre računovodski servis, jih odpirajo tudi ljudje brez primerne izobrazbe ali znanja. Večina računovodij je mnenja, da bi za odprtje servisa morali biti predpisani minimalni strokovni pogoji za opravljanje dejavnosti, saj bi se s tem dvignila kvaliteta dela ter popravil ugled servisov, vendar pa si ne želijo prestrogih vstopnih ovir v smislu formalne izobrazbe, upoštevane naj bodo tudi delovne izkušnje.

Ko se odločamo za poslovanje z računovodskim servisom, je torej priporočljivo poznati njihove reference, formalno izobrazbo zaposlenih, tekoče izobraževanje. Dobro se je pozanimati, koliko je v servisu zaposlenih in za koliko strank je posamezen zaposleni zadolžen. Priporočljivo je tudi, da ima računovodski servis na svojem sedežu na voljo dovolj parkirnih prostorov ali pa da omogočajo prevzem dokumentacije pri stranki.

Ob začetku sodelovanja se je potrebno vnaprej dogovoriti, kaj je čigava dolžnost. Servisu je potrebno povedati, kaj pričakujemo od njega, seveda pa bo tudi servis pojasnil, kaj pričakuje od stranke. Dolžnosti obeh strani se opredelijo v Pogodbi o vodenju računovodstva, v kateri naj bo zapisano tudi, kaj vse je zajeto v ceno storitve in kaj se zaračunava dodatno, na kakšen način se cene storitev lahko spreminjajo, v kakšnih primerih se odnos prekinja ter kakšne sankcije temu sledijo. Ker je računovodstvo pomemben vidik poslovanja podjetja, je bolje na začetku vprašati prav vsako malenkost in se prepričati o vseh podrobnostih, četudi se zdijo na prvi pogled nepomebne. Hkrati pa je pomembno, da se tudi stranka drži določenih pravil: nujno je redno dostavljati zahtevano dokumentacijo, da lahko servis sproti opravi svoje dolžnosti.

Razlog za menjavo servisa je najpogosteje nezadovoljstvo s prejšnjim servisom, saj je nepisano pravilo, da ni priporočljivo kar naprej menjavati servise. Razlogi za nezadovoljstvo so različni: servis ne opravi dogovorjenih storitev ali pa jih opravi nestrokovno, naročniku se zdi cena previsoka ali pa ni zadovoljen s poslovnim izidom. Servis pa prekine sodelovanje s stranko, če stranka ne poravnava računov pravočasno, ne dostavlja redno dokumentacije in ne upošteva navodil servisa.

Sploh v manjših podjetjih je pogosto prepričanje, da je računovodstvo nepotreben strošek, zato so za računovodenje pripravljeni odšteti zelo malo.


---------------------------
Bi želeli še kaj dodati?

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11756
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke, Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 29 Jan 2007, 08:58

Kratko in jedrnato sta obojestransko povzeli problematiko računovodskih servisov. Ker za odprtje ni vsaj minimalnih strokovnih zahtev, tega odpre vsak, ki ima vsaj 5 minut časa. In če navežem k temu še zadni stavek, je zmešnjava tu.
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

nina0
Računovodski mojster
Računovodski mojster
Prispevkov: 822
Pridružen: 08 Jun 2003, 14:46
Kraj: Slovenia

Odgovor Napisal/-a nina0 » 29 Jan 2007, 12:04

Ja lep povzetek. Morda v premislek pa bi vendarle povedal nalsednje:

Kako lahko nekdo, ki računa po smešno nizkih cenah (50% pod tarifo) pokrije vse stroške ki nastajajo pri kvalitetnem opravljanju svojega dela (tu mislim predvsem na strokovno literaturo, pravilnike zakone...., udeležbe na strokovnih seminarjih, nakup določene programske in strojne opreme, vsake toliko časa tudi kakšen posvet pri odvetniku ali pa davčnemu svetovalcu - davčno področje je tako obsežno da težko na vsa vprašanja odgovoriš sam...........). Moje izkušnje so take, da stranke, ki so za računovodstvo plačevale zelo malo so imele veliko stvari nepopolno napačno in površno narejenih. To pa se je (vsaj če vprašate mene) dogajalo zato, ker prejšnji računovodje preprosto niso imeli sredstev, ki bi jih namenili za izobraževanje.

Prosil bi, da še kdo pove svoje mnenje.


Lep dan še naprej

gradbeništvo
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 581
Pridružen: 31 Jul 2003, 10:32
Kraj: Slovenia
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gradbeništvo » 08 Mar 2007, 11:51

Poglavitni razlog menjave se mi še vedno zdi cena. Predvsem majhna podjetja so mnenja, da jim za opravljene računovosdke storitve ni potrebno plačevati veliko in nekako kar sami že postavijo ceno katero so pripravljeni plačati.
Drugi zelo pomemben razlog pa je slaba komunikacija servis - stranka. Pomembno je da se redno srečujeta in tako sproti rešujeta problematiko nastalo v poslovanju. Treba je vedeti da dandanes servis ni samo za knjiženje dogodkov ampak je v večina primerih tudi svetovalec iz različnih področij tako finančnih, davčnih in ostalih.
Nekateri servisi so se opredelili na določene stranje (trgovina, storitve, gradbeništvo, proizvodnja, ...) kar se mi zdi dobra poteza. Seveda je to odvisno tudi od okolja v katerem servis posluje. Tak servis lahko zeko učinkovito opravlja dejavnost saj dobro pozna tudi ostale predpise, zakone,... ki veljajo za določene panoge.
Podjetja, ki menjajo servis morajo biti predvsem pozorna na to, da bo v novem servisu zadovoljemo potrebam, ki jih iščejo.
Za same servise pa bi bilo zelo dobro da novemu podjetju, ki ga pridobijo predložijo predpogodbo iz katere se podjetje seznani kaj delajo, kako delajo, kaj zahtevajo od podjetja, kakšen je nihov način dela, kakšna je osnovna cena in kaj zaračunavajo posebe. Neki ustni dogovori tako na hitro bi mi vodil poslovne knjige imam malo dokumentov za ne previsoko ceno se mi ne zdijo sprejemljivi.
Napisala sem iz lastnih izkušem in zgolj svoje mnenje.
L.P. Lidija

markovcic
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 71
Pridružen: 29 Mar 2004, 14:14
Kraj: Slovenia

Odgovor Napisal/-a markovcic » 17 Jul 2007, 13:16

1. Kaj je najpogostejši razlog, da podjetje zamenja računovodjo (servis)? Zakaj?
Po mojem poznavanju je najpogostejši razlog cena in nedsovoljno komuniciranje med naročnikom in izvajalcem (rač. servisom) in iz tega sledeče nezadovoljstvo z opravljanjem storitev. Po mnenju poznavalcev rač. servisov je zelo malo takšnih, ki so kvalitetni. Zavedati se moramo, da je zakonodaja zahtevna in velikokrat nerazumljiva še dobrim poznavalcem stroke ter da se pogosto spreminja. Iz lastnih izkušenj lahko povem, da se že šesto leto ontenzivno, vsakodnevcno ukvarjam z davčno zakonodajo, pa mi je največ pri tem pripomogel izredni študij na fakulteti ter lastno zanimanje za prebiranje pojasnil zakonodaje. Pri delu se srečujem z različnimi vprašanji davčnih zavezancev ter rešujem vprašanja od primera do primera, kar mi pogosto vzame veliko časa, da pripravim pravien odgovor, zato mi nikoli ni jasno, kako lahko "slabi poznavalci" zakonodaje sploh opravljajo računovodsko funkcijo. Pri iskanju nižjih cen se po vsej verjetnbosti srečaš z "nekvalitetno" in neodgovorno opravljenim poslom.

2. Na kaj morajo biti po vašem mnenju podjetja pozorna, ko menjajo računovodstvo? Kaj svetujete, da se dogovorijo v naprej (koliko knjižb, koliko obračunov, način komunikacije…)? Po mojem bi morala biti cena odvisna od specifike dejavnosti.
3. Kaj pa podjetja po vaših izkušnjah sploh preverijo, preden najamejo servis, kaj jim je najbolj pomembno? Zelo pomembno jim je, da dobro sodelujejo z institucijami, ki jih vsakodnevno potrebujejo za opravljanje posla.

4. Kakšne so razmere na trgu računovodskih storitev – je zasičen, zakaj je tako, koliko je pojava dumpinških cen, kako se izogniti tveganjem slabe kakovosti storitve majhnih, neizkušenih servisov…? Trg je zagotovo zasičen s ponudbo, ampak ko gre za kvaliteto opravljenih storitev je po vsej verjetnosti le malo takšnih izvajalcev v Sloveniji.

yanna1
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 84
Pridružen: 14 Jun 2005, 09:30

Odgovor Napisal/-a yanna1 » 10 Mar 2008, 20:22

Pozdrav,

še jst bom dodala v piskerček. Sicer ne delam v računovodskem servisu, niti nikoli (še) nisem, vendar poznam precej ljudi, ki imajo kronične težave na tem področju.

Ne bom ponavljala že napisanega, ampak bi pa dodala eno pomembno kritiko na račun računovodskih servisev in sicer, kolikor slišim, obstaja samo nekaj, zelo malo, takšnih servisov, ki za svojim delom stojijo v takšni obliki, da to tudi v pogodbi piše - prevzemajo odgovornost. Seveda v mejah normale in z stranko, ki spoštuje veljavno zakonodajo. In to je pomemben detajl, ki marsikatero podjetje zelo moti.

Se strinjam, da bi bilo treba uvesti nekakšno kontrolo nad tem, da ravno vsak "kekec" ne more odpreti tako pomembnega segmenta poslovanja, nekako urediti tudi cene storitev v smislu (občutno) manjšega nihanja med najcenejšimi in najdražjimi ter seveda tudi zakonsko urediti odgovornost za vso opravljeno delo (kar hkrati pomeni, da pač stranki ni možno ugoditi v ravno vsaki zahtevi, si predstavljam, da se verjetno pogosto dogaja, da se srečujete z absurdi). Na tak način bi se verjetno tudi ugled povrnil, upam vsaj.

Brez zamere, lastniki računovodskih servisov, ampak jst v firmi tudi moram stati za tem kar nakvačkam v knjige, drugače me čaka ona mala knjižica in morebitna kazen.

Lep pozdrav in "pridne" stranke vam želim.

hm
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 257
Pridružen: 23 Jun 2005, 14:16
Kraj: ljubljana

Odgovor Napisal/-a hm » 03 Jun 2008, 12:13

Se popolnoma strinjam, da je eden poglavitnih razlogov za prekinitev sodelovanja med stranko in rač. servisom, pomanjkanje komunikacije. Stranke tudi niso več tako "naivne", da bi jim lahko vse prodali. Pogosto imam občutek, da jih rač. servis oddela, in to je to. Dajte no, se je pa treba malo bolj potruditi in pokazati pripravljenost ustreči željam stranke. Pa smo pri problemu prenizkih cen in neizobraževanju.
Življenje se ne meri s številom vdihov, temveč s trenutki, ki dih vzamejo.

nina0
Računovodski mojster
Računovodski mojster
Prispevkov: 822
Pridružen: 08 Jun 2003, 14:46
Kraj: Slovenia

Odgovor Napisal/-a nina0 » 18 Jun 2009, 13:18

Že dolgo je tale prispevek sameval....Mogoče pa bi vam malo v razmislek povedal kaj opažam sam.

Trenutno smo v zelo "nestabilnem" obdobju. V času odkar se je tale prispevek začel pisati smo v mojem računovodskem servisu zaposlili novo pomoč, posodobili informacijski sistem in s tem občutno zvišali kvaliteto storitev in zmanjšali potreben čas. Veliko novih stvari smo se naučili in smo boljši strokovnjak kot smo bili pred letom ali dvemi.

V tem času smo si postavili tudi glede na kvaliteto primerno ceno.

Veste kaj se dogaja sedaj? Ogromno ampak res ogromno podjetij racionalizira stroške. In to je seveda pravilno. Novoustanovljena podjetja pa stroške racionalizirajo tudi tako, da računovodstvo izbirajo po načelu najcenejšega ponudnika (po mojem mnenju katastrofa). Še sam pa ne morem verjeti koliko odzivov slišim v smislu - poslovne knjige si bom vodil sam ker si računovodstva ne morem privoščiti!

Spoštujem ljudi, ki to počnejo sami. Zanima pa me kakšne bodo posledice takšnega trenda?

Upam, da drugi tega ne opazite. Ali pač?

Lep in uspešen dan še naprej,
Primož

Odgovori