Brezplačen najem poslovnega prostora v stanovanju

Teme, ki jih ne morete uvrstiti drugam

Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
Suha
Novinec
Novinec
Prispevkov: 7
Pridružen: 13 Nov 2017, 09:07

Brezplačen najem poslovnega prostora v stanovanju

Odgovor Napisal/-a Suha » 20 Dec 2017, 04:07

Živjo,

v mojem stanovanju (garsonjera) imam pisarno. Imam torej mizo, računalnik, omaro, toliko da urejam papirje za očetovo firmo. V stanovanje ne sprejemam strank ali delam kar koli drugega, ker imamo prostore za ta namen drugje.

Sedaj bi rad uredil tako, da bi si lahko mesečne stroške stanovanja šteli med stroške podjetja in si morda tudi odbili DDV če se da (tu gre za stroške elektrike in pa upravnika stanovanjske stavbe).

Zanima me kaj je potrebno narediti da bi to bilo možno. Najbrž moram napisati neko pogodbo za brezplačni najem. Kako je potem z naslovniki računov. Trenutno sem seveda kot naslovnik napisan jaz kot fizična oseba, ki sem lastnik. Je treba spremeniti pri upravniku stavbe in pri elektrodistributerju račun na naslov podjejta, ki bo uporabljajo stanovanje kot pisarnico?

Kako je z naslovom na kaselcu. Moram napisati, da je na tem naslovu firma? Pošte od firme sem ne bomo dobivali...

Naj še opozorim, da mi je nek nepremičninski agent nekoč rekel, da v stanovanjskem prostoru ni mogoče, da bi imel firmo, ker bi moral spremeniti gradbeno dovoljenje. Je pa res, da vidim, da imajo sosedje na kaselcih napisana imena firm, čeprav gre za stanovanjske površine. Je možno, da je razlika med najemom prostora s strani d.o.o. in sedežem podjetja. Torej da v prvem primeru najema, pravice o prostorih firme zaradi gradbenega dovoljenja nebi smel imeti, v drugi zaradi sedeža, pa firmo d.o.o. lahko imam na stanovanjski površini.

Kot sem že omenil bo šlo za popolnoma mirno dejavnost, ki večstanovanjske infrastrukture (dvigala, luči, hodniki) nebo obremenjevala niti za malo več, kot če bi sam živel tam. Upam da za tak primer ni treba zbirati soglasij sostanovalcev v večstanovanjski stavbi.

Zahvaljujem se za morebitne odgovore. Lahko odgovorite samo delno, bom zelo vesel mmenja.

Lep pozdrav

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11592
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke
Kontakt:

Re: Brezplačen najem poslovnega prostora v stanovanju

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 20 Dec 2017, 08:34

Vi opravljate dejavnost v delu svojega stanovanja, strank ne sprejemate in bi radi del stroškov stanovanja, ki se nanašajo na vašo dejavnost upoštevali kot strošek in strank ne sprejemate, torej, to ni nek "uradni" prostor. Tako delujemo mnogi, niti nimamo opredeljenega urnika delovanja, sedež podjetja je na našem naslovu. Jaz se ukvarjam z računovodstvom in ne delujem po uradnem urniku in nimam uradnega poslovnega prostora.

Po nekem ključu ocenite, kolikšen del stroškov gospodinjstva se nanaša na vašo dejavnost, elektrika, ogrevanje... . Če je to ločen del, ali le del prostora, lahko to določite kot "poslovni prostor" in ga vnesete v register OS. Ker je bilo pridobljeno (predvidevam) pred registracijo dejavnosti, je to v celoti strošek kot amortizacija. Ravno tako lahko med osnovna sredstva vnesete opremo (pohištvo...), ki jo uporabljate. Tudi za to velja, da je v celoti upoštevana kot davčno priznan odhodek, v kolikor je niste nabavili kot "s.p." in je bila nabavljena pred registracijo. Sestavite nek dokument o tem (sklep) in imejte to med vašo dokumentacijo.

To ni isto, kot vam je omenil nepremičninski agent, kajti v nimate v njem na primer lokala, kjer sprejemate goste. Ne vem, kakšna je vaša dejavnost.... .
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

novica
Nadračunovodja
Nadračunovodja
Prispevkov: 1121
Pridružen: 04 Jan 2013, 10:11

Re: Brezplačen najem poslovnega prostora v stanovanju

Odgovor Napisal/-a novica » 20 Dec 2017, 09:25

Mirko, domnevam, da Suha sprašuje glede doo (" za očetovo firmo...."),
Tvoj nasvet pa očitno velja za sp.

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11592
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke
Kontakt:

Re: Brezplačen najem poslovnega prostora v stanovanju

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 20 Dec 2017, 11:42

Ja, spregledal sem "očetovo firmo".... . V tem primeru je po mojem (že dolgo je od mojega primera...I, ravno tako je mogoče v pogodbi opredeliti plačilo stroškov.

Kako je z FURS-om, davčni vidik brezplačnega najema. V primeru, da je najemodajalec fizična oseba in najemnik pravna oseba (ali s.p.),, mora plačnik dohodka o tem poročati FURS-u. Ima kdo izkušnje z brezplačnim najemom?
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11592
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke
Kontakt:

Re: Brezplačen najem poslovnega prostora v stanovanju

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 20 Dec 2017, 11:48

Osnovi dohodnine iz dohodka dajanja premoženja v najem govori 77. člen Zdoh, kopiram:

77. člen

(davčna osnova)

(1) Davčna osnova je dohodek iz oddajanja premoženja v najem, zmanjšan za normirane stroške v višini 10% od dohodka, doseženega z oddajanjem premoženja v najem.

(2) Ne glede na prvi odstavek tega člena, lahko zavezanec namesto normiranih stroškov uveljavlja dejanske stroške vzdrževanja premoženja, ki ohranja uporabno vrednost premoženja (v nadaljnjem besedilu: dejanski stroški vzdrževanja), če jih v času oddajanja premoženja v najem za navedeno premoženje plačuje sam. Dejanski stroški vzdrževanja se priznajo na podlagi računov. Minister, pristojen za finance, lahko podrobneje določi dejanske stroške vzdrževanja za namene tega člena.

(3) Ne glede na prvi in drugi odstavek tega člena, je davčna osnova od dohodka, ki ga zavezanec doseže z oddajanjem kmetijskega ali gozdnega zemljišča v najem, dosežen dohodek.

(4) Ne glede na prvi in drugi odstavek tega člena, je davčna osnova od dohodka, ki ga najemnik doseže z oddajanjem premoženja v podnajem, dohodek, dosežen na podlagi podnajema, zmanjšan za najemnino in drugo nadomestilo, ki ga navedeni najemnik plačuje za najem tega premoženja.

(5) Davčna osnova se pri vzajemnem oddajanju premoženja v najem določi za vsako stran posebej, in sicer glede na primerljivo tržno ceno najemnine od premoženja, ki ga fizična oseba odda v najem, upoštevaje stroške po prvem in drugem odstavku tega člena.

(6) Zavezanec lahko kot dejanske stroške vzdrževanja iz drugega odstavka tega člena uveljavlja tudi dejansko porabljena sredstva rezervnega sklada za vzdrževanje večstanovanjske stavbe. Zavezancu se prizna znesek njemu pripisanih porabljenih sredstev rezervnega sklada, ki so bila vplačana v zvezi z nepremičnino, oddano v najem, in sicer na podlagi obvestila upravnika, ki nastale stroške vzdrževanja porazdeli med etažne lastnike po vnaprej določenih kriterijih in sestavi razdelilnik oziroma obračun teh stroškov
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

Odgovori