Stran 5 od 5

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 29 Jan 2013, 13:25
Napisal/-a novica
Saj si še vedno lahko v DDV - če ti je dosedaj koristilo, ti bo tudi za naprej. lp

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 11 Feb 2013, 16:10
Napisal/-a Bucibu
Pozdravljeni!

S februarjem 2013 sem odprla popoldanski s.p. z normiranimi stroški (nezavezanec za DDV). Berem in berem o teh normiranih stroških,akontacijah in prispevkih pa mi kar še vedno ni jasno par stvari. Zanimajo me predvsem moje dolžnosti državi in datumi, ki so za te dolžnosti predpisani. Torej,

1. Kam točno je treba nakazovati pavšalne prispevke? Kje bi lahko prišla do teh podatkov?
2. Razbrala sem, da je potrebno akontacijo normiranih stroškov samostojno izračunati (ker sem novo podjetje si kar nekaj izmislim na približno, če sem prav razumela?) in oddati na DURS do 2.4.2013. Drži?
3. Kako je s plačevanjem akontacije norm. stroškov pred 2.4.2013 - torej do takrat (feb 2013 - april 2013) nič ne plačujem? Ali potem plačam za nazaj?
4. Kako je z davčnim obračunom za leto 2013 - pri ne zavezancih to odpade ali ne?
5. Je morda še kaj, na kar bi morala biti pozorna? (kak pomemben datum/obrazec/info)

LP,
B

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 12 Feb 2013, 12:50
Napisal/-a adut
1. Pokličite DURS.
2. Ne, v 8-ih dneh po odprtju morate že oddati napoved in potem plačevati tako kot ste izračunali. Uporabite obrazec 2: http://www.durs.gov.si/si/aktualno/spre ... z_obrazci/
3. Glejte točko 2.
4. Ne odpade - glejte pojasnila na zgornji povezavi.
5. Voditi morate knjigo izdanih računov, knjigo osnovnih sredstev (če jih imate) in jaz bi priporočila tudi vsaj na grobo evidentiranje stroškov, da vidite, kaj se vam bolj splača - normirani ali dejanski stroški.

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 12 Mar 2013, 13:21
Napisal/-a sonce13
PREHOD NA NORMIRANCA

Pozdravljeni!

Do sedaj sem bil popoldanski s.p. z ugotavljanjem dejanskih prihodkov in odhodkov.
Na račun garancije, ki jo nudim svojim kupcem, sem iz prihodkov izvzel del kupnine (za morebitne napake). Na ta račun sem v preteklem letu imel izgubo (pač zaradi manj prikazanih prihodkov).
Kako sedaj izpolnim obrazec 4? Pod točko 1 - Prihodki v davčnem letu 2012 - upoštevam znižane prihodke za garancije ali celotne prihodke kot, če garancije ne bi dal... pač po dejansko izdanih računih?
Sledi naslednje vprašanje - glede na to, da sem v letu 2012 imel davčno izgubo. Če sedaj preidem na normiranca to "požrem" in jim pustim za nazaj znesek, ki bi ga sicer nekoč lahko uveljavil kot pokrivanje davčne izgube iz preteklih let? Od sedaj naprej pa naj jim plačujem...

Ne vem, če se mi prehod na normiranca sploh splača... glede na to, da prikazujem izgubo... torej, da ustvarim dovolj stroškov...

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 12 Mar 2013, 13:46
Napisal/-a capa1
Res je treba razmisliti, ali se ta prehod izplača.... jaz sem prišla do te odločitve, da ostanem tam kjer sem :sodobren: .
Kajti če je stroškov dovolj, pa tudi splošno davčno olajšavo je treba upoštevati kot odbitek, sploh če imaš malo manj prihodkov- smo tudi po posvetovanjih z drugimi prišli do zaključka, da se to ne izplača.
Glede lažjega vodenja knjig pa tudi ni rečeno - nekako boš moral voditi prejete in izdane račune pa OS,... plačila že zaradi sebe....

Dobro razmislit in šele potem ukrepat....sicer pa če se odločiš to leto za normiranca in se ne izide, je naslednje leto še vedno možnost vračila na "stara pota".

Veliko sreče. :palca:

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 12 Mar 2013, 13:50
Napisal/-a Nina
Za "nepopoldanske" (polne) s.p.-je smo pripravili zelo enostaven preračun:
https://www.racunovodja.com/izracuni/iz ... AliStroski

Morda bo komu v pomoč ;)

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 14 Mar 2013, 09:18
Napisal/-a sonce13
Ja se strinjam, da je bolje mogoče počakati.

Samo me vseeno zanima kako bi vi - če se že odločim - izpolnili obrazec 4 - http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7494,d.Yms
pod točko "1. Prihodki v davčnem letu 2012"?
Primer je sledeč - v davčnem letu 2012 sem izdal za 5000 € računov. Za 2000 € sem dal garancije (če se posel ne izide - več bomo izvedeli tekom leta - bom moral to vrnit) in zato v letu 2012 ni prikazano pod IPI, ampak v BS pod PČR.
Zdi se mi logično, da v obrazec "potegnem" vseh 5000 €, ker v drugem primeru, da prikažem samo 3000 € se 2000 € prihodka nekje izgubi in zaradi prehoda na normiranca nikoli niso prikazani... ampak - saj pravim - posledično plačujem več akontacije, dejansko pa v davčnem letu 2012 prikazujem izgubo, ki jo "moram" enkrat pokriti... :?
:?

Prosim za kakršen koli predlog. Sam sem se malo izgubil :roll:

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 15 Mar 2013, 19:22
Napisal/-a sonce13
Odločitev je padla... ni dileme. Bolj se mi splača sestavljati IPI in BS, saj imam dovolj stroškov - se pravi več kot 70 %.
Ko pa se bo stvar obrnila, če se bo, pa postanem normiranec.

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 17 Mar 2013, 19:48
Napisal/-a capa1
Sonce, tudi jaz sem prišla do enake odločitve, čeprav sem bila najprej navdušena nad prehodom med normirance.
Še dobro, da znamo dovolj dobro kalkulirati in s svojo glavo tuhtati :kladivo: .

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 17 Mar 2013, 21:18
Napisal/-a poppy--
s.p. se je ob odprtju dejavnosti registriral za namene DDV, čeprav dve leti do sedaj ni nikdar presegel prometa 25.000. To pomeni, da ne more izstopiti iz sistema še tri leta?

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 03 Apr 2013, 11:09
Napisal/-a capa1
V zadnjem Iksu sem čisto na koncu prebrala, da tudi če si mali davčni zavezanec-normiranec, da moraš voditi davčno evidenco, če posluješ s tujci - potrebno je pridobiti posebno dentifikacijsko številko za ddv.
A to pomeni, da bo potrebno vseeno mesečno oddajati rekapitulacijska poročila preko e-davkov?
VIES - KP, in vpisati podatke iz izdanih računov...?

Re: novosti 2013 - DDV, normirani stroški

Objavljeno: 03 Apr 2013, 11:45
Napisal/-a slovan
Tako je: dobava ali pridobitev storitev malega davčnega zavezanca za seboj "potegne" posebno identifikacijsko številko in vso poročanje: rekapitulacijsko poročilo.....

lp