prostovoljni vstop v sistem DDV?

Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
ines4
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 36
Pridružen: 09 Mar 2010, 17:32

prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a ines4 » 05 Jun 2014, 11:01

Živijo, prosila bi za kako mnenje, ali se samostojnemu podjetniku splača postati prostovoljni DDV zavezanec...Gre se za to, da bi želel kupiti novi kombi v vrednosti okoli 25.000€ in razmišlja, da bi postal ddv zavezanec, zato da bi dobil povrnjen ddv. Je pa drugače mali podjetnik, brez zaposlenih, elektro dejavnost, torej ima bolj malo stroškov, malo izdanih računov, skoraj nič materijala, brez osnovnih sredstev, prihodki okoli 10.000, dobiček okoli 5.000, enostavno knjigovodstvo,...

Kaj menite, se mu torej splača postati ddv zavezanec samo zato, da dobi povrnjen ddv? Sicer znesek ni ravno zanemarljiv, ampak vseeno ne vem...

hvala za vsakršno mnenje

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11746
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke
Kontakt:

Re: prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 05 Jun 2014, 11:34

Pred letom ali dvema si dal vlogo na davčno upravo s kratko obrazložitvijo, opisom dejavnosti ter tudi podal osnovne podatke o prometu. Najprej se, kot sem pogledal e-davke, prijavite tja (to verjetno že imate urejeno) in ena od blog dokumentov je
tudi" Zahtevek za izdajo identifikacijske številke za DDV (domači)". Tudi tu bo verjetno potrebo v prilogi kakšno pojasnilo, opis delovanja podjetja.

Pokličite za nasvet še svojo(ga) referetko(a).r
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

Janina1
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 1820
Pridružen: 09 Nov 2005, 17:55

Re: prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a Janina1 » 05 Jun 2014, 13:38

Hočejo dokazila, pogodbe s poslovnimi partnerji, izdane predračune, ponudbe....skratka zanima jih zakaj želi nekdo vstopiti v sistem ddv.

Poznam primer, ko poslovnemu subjektu niso odobrili, da bi bil ddv zavezanec.
Lepo vas pozdravljam.




Bodi zmeren na vseh področjih, tudi v zmernosti. Oskar Wilde 8)

novica
Nadračunovodja
Nadračunovodja
Prispevkov: 1121
Pridružen: 04 Jan 2013, 10:11

Re: prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a novica » 06 Jun 2014, 13:52

nisem šla podrobno skozi zakon glede tega, a kolikor se spomnim, zakon ne daje DURS pooblastila (diskrecijske pravice), da bi zavrnil izdajo IDŠT za ddv - saj menda ne navaja pogojev za vstop v DDV ??
Kdo bolj natančno?? lp

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11746
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke
Kontakt:

Re: prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 10 Jun 2014, 11:18

Moja raztresenost..., hvala Nina.

Opozorila me je, na bistvo Opozorila me je na bistvo vprašanja, katerega sem spregledal. Ali e splača biti zavezanec za DDV.

Odvisno je prvič, od prometa, ko morate biti "mus", drugič, če se ukvarjate le s storitvami in so vaše stranke fizične oebe, zaradi konkurenčnosti, -Vse je odvisno tudi od vašega prometa. <nekako tako razmerje "na pamet" je, 100 : 80 v korist prodaje (100 enot nabave, 80 prodaje). V tem primeru je zelo ugodno, če poslujete. Žal pravite, a nimate veliko nabav, kajti, če bi poslovali s fizičnimi osebami in imeli nižjo stopnjo DDV, bi se vam to zelo obrestovalo.

Kombi boste uporabljali verjetno za svojo dejavnost. Če bi nudili prevoz oseb fizičnim osebam, bi na primer, gorivo nabavljali z višjim DDV.jem, vaše storitve z nižjim.

Će ste gradbinec, uporabljate 76. a člen in DDV ne zaračunate, upošteva pa se vam vračilo od nabav.

Napraviti je potrebno konkreten izračun in pri odločitvi upoštevati skupen učinek na poslovni izzid, finančni tok in na obdavčitev.
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

ines4
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 36
Pridružen: 09 Mar 2010, 17:32

Re: prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a ines4 » 12 Jun 2014, 10:13

Hvala za odgovore, to me je najbolj zanimalo ja, če se mu splača postati zavezanec. Podjatnik sicer ni gradbinec, opravlja elektro dejavnost SKD 43.210, ampak kot sem gledala to tudi spada pod F/gradbeništvo. Kaj to pomeni, da tudi on uporablja obrnjeno davčno obveznost?
Kombi bi se uporabljal pretežno za dejavnost, verjetno pa nekaj tudi za privat zadeve. Kot vem je potrebno takrat vse ločiti in posebej knjižiti kar je v povezavi z dejavnostjo in kar je privat, kajne?

Še nekaj me zanima... prebrala sem, da se DDV povrne samo, če gre prav za tovorno vozilo, če gre za navaden kombi, dostavno vozilo pa ne. Je to res?

dziger
Računovodja
Računovodja
Prispevkov: 377
Pridružen: 08 Nov 2007, 11:08

Re: prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a dziger » 12 Jun 2014, 13:29

Seveda se lahko odbija...

Prilagam pojasnilo DURS:

Pojasnilo DURS, št. 4234-2031/2011-2, 11. 11. 2011

V zvezi z odbitkom DDV od nabave večnamenskih vozil po spremembi 106. člena pravilnika o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost – pravilnik (Ur. l. RS, št. 141/06, 52/07, 120/07, 21/08, 123/08, 105/09, 27/10, 104/10, 110/10 in 82/11) pojasnjujemo:

V prvem odstavku 106. člena pravilnika je določeno, da so osebni avtomobili iz c) točke 66. člena Zakona o davku na dodano vrednost - ZDDV-1 (Uradni list RS, št. 13/11 – UPB3, 18/11 in 78/11) motorna vozila pod tarifno oznako KN 8703, konstruirana predvsem za prevoz ljudi, vključno z motornimi vozili za kombiniran prevoz ljudi in blaga (npr. tip »karavan«, »kombi« itd.), dirkalni avtomobili in vozila, ki jih proizvajalci homologirajo kot tovorna vozila, se pa uvrščajo pod tarifno oznako KN 8703.

Namen te določbe je podrobneje opredeliti definicijo osebnih avtomobilov iz c) točke 66. člena ZDDV-1, od katerih davčni zavezanec nima pravice do odbitka DDV. V skladu s prvim odstavkom 146. člena ZDDV-1 se za razvrstitev izdelkov po ZDDV-1 uporablja kombinirana nomenklatura carinske tarife. Tako so osebni avtomobili motorna vozila iz tarifne oznake KN 8703, ki so konstruirana predvsem za prevoz ljudi, vključno z motornimi vozili za kombiniran prevoz ljudi in blaga. V kolikor pa vozilo izpolnjuje pogoje za uvrstitev v tarifno oznako KN 8704 (tovorno vozilo), pa ima pravico do odbitka DDV. Navedena določba naj bi preprečevala goljufije v zvezi s homologacijo vozil, ki so konstruirana predvsem za prevoz ljudi in ne izpolnjujejo pogojev za uvrstitev v tarifno oznako KN 8704.

Za razvrstitev izdelkov v ustrezno kombinirano nomenklaturo carinske tarife je pristojen carinski organ, ki je glede uvrstitve večnamenskih vozil, kot so motorna vozila, ki lahko prevažajo osebe in blago v obliki enoprostornih vozil, pojasnil (pojasnilo št. 092-1274/2011 z dne 28. 10. 2011):

»Blago se lahko uvrsti v ustrezno oznako KN na podlagi natančnega opisa blaga, podatkov o materialni sestavi blaga in namenu uporabe. Pri uvrščanju je potrebno upoštevati splošna pravila za razlago kombinirane nomenklature, ter opombe k oddelkom in poglavjem v kombinirani nomenklaturi. Za dodatno pomoč pri uvrščanju služijo tudi pojasnjevalne opombe kombinirane nomenklature in pojasnjevalne opombe harmoniziranega sistema.

Poimenovanje k tarifni številki 8703 se glasi: Avtomobili in druga motorna vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb (razen vozil iz tarifne številke 8702), vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa „karavan“, „kombi“ itd.) in dirkalnimi avtomobili.

Poimenovanje k tarifni številki 8704 se glasi: Motorna vozila za prevoz blaga.
Vozila za prevoz oseb morajo za uvrstitev pod tarifno številko 8703 imeti več kot eno vrsto sedežev in ustrezati kriterijem iz pojasnjevalnih opomb HS, ki se glasijo:

V smislu te tarifne številke pojem »motorna vozila za kombinirani prevoz oseb in blaga« pomeni vozila z največ 9 sedeži (vključno z voznikovim), katerih notranjost se lahko uporablja za prevoz oseb in blaga, zaradi česar ni treba spremeniti strukture vozila.

Uvrščanje nekaterih vozil v to tar. številko se določa glede na nekatere značilnosti, ki nakazujejo, da so vozila namenjena predvsem za prevoz oseb, ne pa blaga (tar. št. 87.04). Te značilnosti so posebej v pomoč pri uvrščanju motornih vozil, katerih skupna masa je manjša od 5 ton in ki imajo en notranji prostor, ki obsega prostor za voznika in potnike ter del, ki se lahko uporablja tako za prevoz potnikov kot za prevoz blaga. V to skupino motornih vozil spadajo motorna vozila, splošno znana kot »večnamenska« vozila. Vozila, ki se uvrščajo v to tar. številko, imajo naslednje poglavitne značilnosti:

a) Imajo stalne sedeže z varnostno opremo (npr. varnostnimi pasovi ali sidrišči zanje in opremo za vgradnjo varnostnih pasov) za vsakega potnika, ali prisotnost stalnih sidrišč in opreme za vgradnjo varnostnih pasov in varnostne opreme v zadnjem prostoru, t.j. v prostoru za voznikom in potniki. Takšni sedeži so lahko stalno vgrajeni, pregibni ali odstranljivi iz njihovih sidrišč.
b) Imajo zadnja okna vzdolž obeh bokov vozila.
c) Imajo drsna, tečajna ali dvižna vrata z okni na bokih vozila.
d) Nimajo stalne pregrade med prostorom za voznika in prednjega potnika ter zadnjim prostorom, ki se lahko uporablja tako za prevoz potnikov kot za prevoz blaga.
e) Imajo udobje in notranjo dodelavo in opremo v vsej notranjosti vozila, ki je namenjena potnikom (npr. talne preproge, prezračevanje, notranja razsvetljava, pepelniki).

Uvrstitev določenih motornih vozil z več kot eno vrsto sedežev pod tarifno številko 8704 je določena z nekaterimi značilnostmi, ki kažejo, da so v glavnem konstruirani za prevoz blaga, ne pa oseb (tar. št. 8703). Te značilnosti so zlasti koristne za določitev uvrstitve motornih vozil, katerih največja skupna teža je navadno manjša od 5 ton in ki imajo ločen zadnji prostor, ki se navadno uporablja za prevoz blaga. Ta vozila imajo lahko v zadnjem delu sedežne klopi brez varnostnih pasov, pritrdišč in opreme za potnike. Sedežne klopi se lahko zložijo, da se tako lahko vso površino uporabi za prevoz blaga. V to kategorijo motornih vozil spadajo zlasti tista, ki so splošno poimenovana večnamenska vozila. Naslednji elementi se nanašajo na konstrukcijske značilnosti, ki jo imajo navadno vozila, ki sodijo pod to tarifno številko:

a) Sedežna klop brez varnostnih naprav (na primer varnostnih pasov ali pritrdišč in pripomočkov, namenjeni njihovi namestitvi) in udobja za potnike v zadnjem delu, za delom, namenjenim vozniku in potnikom. Ti sedeži se navadno lahko zložijo, da se tako v celoti omogoči uporabo zadnje površine.
b) Neobstoj okna v zadnjem delu na obeh stranskih površinah. Obstoj enih ali več drsnih, krilnih ali dvižnih vrat brez oken na stranskih površinah ali zadaj, da se tako omogoči nakladanje in razkladanje blaga.
c) Stalna pregrada ali vmesna stena med prostorom za voznika in potnike ter zadnjim delom.
d) Neobstoj elementov udobja, notranje dovršenosti in pripomočkov na površini za nakladanje, podobnih tistim, ki jih najdemo v prostoru za potnike osebnih vozil (na primer talne obloge, naprava za prezračevanje, notranja razsvetljava, pepelniki).
Vendar je potrebno večnamenska vozila, ki ima eno vrsto sedežev ter v zadnjem delu nima stalnih pritrdilnih točk in opreme za namestitev sedežev in varnostne opreme, uvrstiti pod tarifno številko 8704 (vozila za prevoz blaga), ne glede na to, ali ima stalno steno ali pregrado med prostorom za osebe in prostorom za tovor ter okna na bočnih stenah ali ne.«

Davčni zavezanec, ki nabavi vozilo, ki se uvršča v tarifno številko 8704 (vozilo za prevoz blaga), ima pravico do odbitka DDV, če to vozilo uporablja za opravljanje obdavčene dejavnosti.

Davčni zavezanec, ki nabavi vozilo, ki se je dodelalo oziroma predelalo, ima pravico do odbitka DDV od nabave takega vozila, če se tako dodelano oz. predelano vozilo uvršča v ustrezno tarifno številko.

lp

Mirko Zbačnik
Moderator
Moderator
Prispevkov: 11746
Pridružen: 15 Jan 2003, 13:03
Kraj: Bloke
Kontakt:

Re: prostovoljni vstop v sistem DDV?

Odgovor Napisal/-a Mirko Zbačnik » 17 Jun 2014, 09:57

Srčno upam, da vam je pojasnilo DURS-a razumlivo 8) ,

Če opravlja elektro storitve, spada v povezavi s 76. a členom pod gradbeno dejavnost in uporablja za zavezance za DDV obrnjeno davčno obveznost. V kolikor posluje s fizičnimi osebami in opravlja delo na stanovanjskih objektih, uporablja tudi nižjo stopnjo DDV. Če upoštevamo, da material nabavlja po višji stopnji, je finančni učinek tu.
Bločeni so počeni, v papirček zaviti in na plank pribiti. (Slovensko ljudko otroško izročilo)
Mirko Slika

Odgovori