Nepremičnina-težava ali ne
Moderator: Mirko Zbačnik
Nepremičnina-težava ali ne
Pozdravljeni,
že nekaj časa se spopadam s težavo, ki je ne znam rešiti, se posvetujem z raznimi strokovnjaki... pa ne gre, ne vemo. Pomislila sem, da bi mogoče tukaj kdo vedel, imel idejo ... Bi bila zelo vesela.
Zadeva je sledeča: pred več kot 20 leti so lastniki gradili poslovno-stanovanjski objekt. Od raznih mojstrov so za materiale in delo prejeli račune naslovljene na d.o.o. in takratni računovodja jih je po vrednostih vknjižil pod osnovna sredstva - zgradbo. Podjetje želimo zapreti (mogoče prodati), zgradba mora ven. Želeli smo jo prodati, a ni mogoče (notar, DURS), saj podjetje nima zemljišča (v ZK ni lastnik). Torej zgradbo ima in nima. Čakati, da bi se dokončno amortizirala, je predolgo. Padla je ideja, da bi se preprosto ob oddaji bilance ne vpisala pod zgradbo, ampak (kot bi najbrž morali že v začetku) pod opredmetena dolgoročna vlaganja. Pa da bi zraven podali razlago, da je bilo narobe vknjiženo. Ker sama nisem računovodja, ne vem ali bi to šlo? Prosim za mnenja.
Hvala in LP
že nekaj časa se spopadam s težavo, ki je ne znam rešiti, se posvetujem z raznimi strokovnjaki... pa ne gre, ne vemo. Pomislila sem, da bi mogoče tukaj kdo vedel, imel idejo ... Bi bila zelo vesela.
Zadeva je sledeča: pred več kot 20 leti so lastniki gradili poslovno-stanovanjski objekt. Od raznih mojstrov so za materiale in delo prejeli račune naslovljene na d.o.o. in takratni računovodja jih je po vrednostih vknjižil pod osnovna sredstva - zgradbo. Podjetje želimo zapreti (mogoče prodati), zgradba mora ven. Želeli smo jo prodati, a ni mogoče (notar, DURS), saj podjetje nima zemljišča (v ZK ni lastnik). Torej zgradbo ima in nima. Čakati, da bi se dokončno amortizirala, je predolgo. Padla je ideja, da bi se preprosto ob oddaji bilance ne vpisala pod zgradbo, ampak (kot bi najbrž morali že v začetku) pod opredmetena dolgoročna vlaganja. Pa da bi zraven podali razlago, da je bilo narobe vknjiženo. Ker sama nisem računovodja, ne vem ali bi to šlo? Prosim za mnenja.
Hvala in LP
Re: Nepremičnina-težava ali ne
torej črna gradnja? brez gradbenega dovoljenja?
Re: Nepremičnina-težava ali ne
Seveda ne, moja napaka, ker nisem prej pojasnila. Zemljišče in zgradba sta last dveh fizičnih oseb, tudi v ZK. Ena oseba je lastnik podjetja.
Re: Nepremičnina-težava ali ne
Pa še to, preden predlagate: zemljišča fizični osebi ne bosta prodali podjetju.
Kakšen predlog?
Kakšen predlog?
Re: Nepremičnina-težava ali ne
Najboljši predlog je: davčni svetovalec.
Gradili ste na podlagi gradbenega dovoljenja, ki je glasilo na fizični osebi, lastnici zemljišča. Vlaganja v objekt pa ste prikazovali kot nepremičnino na d.o.o., čeravno gre za poslovno- stanovanjski objekt in nimate stavbne pravice, na podlagi katere bi kot d.o.o. lahko gradil.. Iz vašega navajanja sklepam, da ste v tem objektu imeli vsaj poslovne prostore???? in bi v tem primeru ti stroški bolj sodili kot vlaganja v tuja osnovna sredstva (ki pa se razvrstijo med nepremičnine)
Kaj pa vsi tekoči stroški, ki so se nanašali na stanovanjski del objekta????
Skratka več kot dovolj vprašanj, ki jih rešite skupaj z davčnim svetovalcem.
lp
Gradili ste na podlagi gradbenega dovoljenja, ki je glasilo na fizični osebi, lastnici zemljišča. Vlaganja v objekt pa ste prikazovali kot nepremičnino na d.o.o., čeravno gre za poslovno- stanovanjski objekt in nimate stavbne pravice, na podlagi katere bi kot d.o.o. lahko gradil.. Iz vašega navajanja sklepam, da ste v tem objektu imeli vsaj poslovne prostore???? in bi v tem primeru ti stroški bolj sodili kot vlaganja v tuja osnovna sredstva (ki pa se razvrstijo med nepremičnine)
Kaj pa vsi tekoči stroški, ki so se nanašali na stanovanjski del objekta????
Skratka več kot dovolj vprašanj, ki jih rešite skupaj z davčnim svetovalcem.
lp
Re: Nepremičnina-težava ali ne
Ja, prav sklepate, bili so poslovni prostori.
Stroški , ki se nanašajo na stanovanjski del objekta so ločeni (elektrika, komunala, RTV ipd.), naslovljeni na fizični osebi, ki jih tudi plačujeta.
Tudi meni (popolnemu laiku) se bolj primerno sliši/bere "vlaganja v tuja osnovna sredstva". Ali je to mogoče sedaj kako preknjižiti, da bi bilo pravilno oz vsaj bolje?
Če je tako bolj primerno, mi lahko svetujete davčnega svetovalca? (pogovor s svetovalcem OZS ni prinesel rezultatov).
Hvala vnaprej.
LP
Stroški , ki se nanašajo na stanovanjski del objekta so ločeni (elektrika, komunala, RTV ipd.), naslovljeni na fizični osebi, ki jih tudi plačujeta.
Tudi meni (popolnemu laiku) se bolj primerno sliši/bere "vlaganja v tuja osnovna sredstva". Ali je to mogoče sedaj kako preknjižiti, da bi bilo pravilno oz vsaj bolje?
Če je tako bolj primerno, mi lahko svetujete davčnega svetovalca? (pogovor s svetovalcem OZS ni prinesel rezultatov).
Hvala vnaprej.
LP
Re: Nepremičnina-težava ali ne
Problem je širši kot si ga predstavljate. Sama preknjižba vam ne bo prinesla želenega odgovora. Praviloma obstaja pogodba o najemu, v kateri se dogovori o možnostih kasnejšega vlaganja in način poračuna teh vlaganj po prekinitvi pogodbe o najemu. Pri vas očitno te pogodbe ni bilo, temveč je d.o.o. financiral privatno gradnjo lastnikov, kar je razvidno iz gradbenega dovoljenja.
Žal vam davčnega svetovalca ne morem svetovati (poimensko - takšna so pravila foruma!!). Malo pobrskajte po spletu ali pa poiščite podatke na Inštitutu za revizijo, kjer je tudi register pooblaščenih davčnih svetovalcev.
lp