Občina in najemnina
Moderator: Mirko Zbačnik
Občina in najemnina
Pozdravljeni vsi skupaj.
Problem je sledeč:
D.o.o. je od občine dobila v najem poslovni prostor, v katerem bo odprla bife, vendar je morala v ta poslovni prostor še ogromno investirati (tlaki,
knauf plošče, ploščice,...) Dogovorjeno je bilo z medsebojno pogodbo, da se bo ta investicija vračala s tem, da pač več let firma ne bo plačevala najemnine.
Zdaj pa je prišlo do spremembe in mora d.o.o. občini izstaviti račun za vsa vložena investicijska dela, da bo občina to knjižila v svojo knjigo osnovnih sredstev, firmi pa bo mesečno izstavljala račune za najemnino, ki se bodo kompenzirali.
Ali lahko občina to zahteva od najemojemalca?
Ima kdo s tem več izkušenj?
Lepo prosim za odgovor.
Problem je sledeč:
D.o.o. je od občine dobila v najem poslovni prostor, v katerem bo odprla bife, vendar je morala v ta poslovni prostor še ogromno investirati (tlaki,
knauf plošče, ploščice,...) Dogovorjeno je bilo z medsebojno pogodbo, da se bo ta investicija vračala s tem, da pač več let firma ne bo plačevala najemnine.
Zdaj pa je prišlo do spremembe in mora d.o.o. občini izstaviti račun za vsa vložena investicijska dela, da bo občina to knjižila v svojo knjigo osnovnih sredstev, firmi pa bo mesečno izstavljala račune za najemnino, ki se bodo kompenzirali.
Ali lahko občina to zahteva od najemojemalca?
Ima kdo s tem več izkušenj?
Lepo prosim za odgovor.
Menim, da ima občina prav.
Problem je lahko le v tem, da so vsi računi za vložena investicijska dela na vašo firmo, dejansko pa to ni vaš strošek, temveč občinie.
Na vašem mestu bi te račune izločila iz vaših stroškov in knjižila vse kot terjatev do občine. V skladu s pogodbo izstavila obračun teh stroškov (ne račun, saj to ni vaša storitev).
Na osnovi mesečnih računov za najemnino, bi plačila potem kompenzirali z medsebojno kompenzacijo.
Dobro je, da imate tako zapisano tudi v pogodbi in da vam predlog kompenzacije predložijo skupaj z računom za najemnino.
Lp
Problem je lahko le v tem, da so vsi računi za vložena investicijska dela na vašo firmo, dejansko pa to ni vaš strošek, temveč občinie.
Na vašem mestu bi te račune izločila iz vaših stroškov in knjižila vse kot terjatev do občine. V skladu s pogodbo izstavila obračun teh stroškov (ne račun, saj to ni vaša storitev).
Na osnovi mesečnih računov za najemnino, bi plačila potem kompenzirali z medsebojno kompenzacijo.
Dobro je, da imate tako zapisano tudi v pogodbi in da vam predlog kompenzacije predložijo skupaj z računom za najemnino.
Lp
Možnost, da si odbijate DDV bi bila le, če bi bili registrirani za te namene in bi to investicijo opravili v lastni režiji. V tem primeru bi lahko tudi izstavili račun občini.
Ker pa ste zapisali, da ste najeli poslovni prostor za bife, sem izhajala iz stališča, da ste registrirani za gostinsko dejavnost.
V tem primeru imate samo možnost, da popravite obračun DDV za nazaj.
Lp
Ker pa ste zapisali, da ste najeli poslovni prostor za bife, sem izhajala iz stališča, da ste registrirani za gostinsko dejavnost.
V tem primeru imate samo možnost, da popravite obračun DDV za nazaj.
Lp
V opisu del in nalog podjetja je "vse živo". Med drugim tudi gradbene storitve in drugo, tako da račun lahko napišemo.
Moti nas le to, da bi morali napisati račun in bo DDV ogromno za plačat. Medtem, ko bo potrebno mesečno sprovajati kompenzacije, da bi pokrili naš izdani račun z računom za najemnino s strani Občine.
Saj vem, boste rekli DDV ste že odbijali, ampak prej je bil dogovor drugačen.
Moti nas le to, da bi morali napisati račun in bo DDV ogromno za plačat. Medtem, ko bo potrebno mesečno sprovajati kompenzacije, da bi pokrili naš izdani račun z računom za najemnino s strani Občine.
Saj vem, boste rekli DDV ste že odbijali, ampak prej je bil dogovor drugačen.
Tako sicer ne bom rekla. Rekla pa bom, da je potrebno vse imeti prej pisno v pogodbi in preden podpišete pogodbo, razmisliti, kakšne posledice bodo. Tako pa v vsakem primeru vi financirate občino, ki je tako v boljšem položaju. Upam, da boste tudi vi imeli, vsaj dologoročno kakšne koristi od tega?roki napisal/-a:Saj vem, boste rekli DDV ste že odbijali, ampak prej je bil dogovor drugačen.
Pa brez zamere in lep pozdrav
Se strinjam z vami, imate prav.
Vendar jaz na pogodbo nisem imela nobenega vpliva, pač pa se je o vsem dogovarjal direktor. Zmenjeno je bilo, tako kot sem napisala, da bo pač podjetje dokončalo poslovni prostor, investiralo kar je treba in to bo poračunano z najemnino, ki je pač podjetje ne bo več let plačevalo. Zdaj pa tako.
Mi smo investicijo pač knjižili, DDV smo odbijali, nič hudega sluteč, taka je bila "komanda".
Zdaj je pa direktor ves nesrečen, ker želi občina račun, da bodo dali v osnovna sredstva, nam pa izstavljali račun za najemnino, ki se bo kompenziral.
Vendar jaz na pogodbo nisem imela nobenega vpliva, pač pa se je o vsem dogovarjal direktor. Zmenjeno je bilo, tako kot sem napisala, da bo pač podjetje dokončalo poslovni prostor, investiralo kar je treba in to bo poračunano z najemnino, ki je pač podjetje ne bo več let plačevalo. Zdaj pa tako.
Mi smo investicijo pač knjižili, DDV smo odbijali, nič hudega sluteč, taka je bila "komanda".
Zdaj je pa direktor ves nesrečen, ker želi občina račun, da bodo dali v osnovna sredstva, nam pa izstavljali račun za najemnino, ki se bo kompenziral.