Popoldansko opravljanje trenerskega dela

Moderator: Mirko Zbačnik

Odgovori
JuMi
Nov član
Nov član
Prispevkov: 12
Pridružen: 01 Avg 2006, 13:32
Kraj: Trbovlje

Popoldansko opravljanje trenerskega dela

Odgovor Napisal/-a JuMi » 24 Sep 2009, 16:15

Lep pozdrav !
Prosil bi, če mi lahko kdo odgovori na postavljena vprašanja. Kot profesor sem zaposlen v šoli, v popoldanskem času pa sem za leto dni prevzel treniranje športne ekipe (nastopanje v 1 slovenski ligi - izvenšolska dejavnost). Zanima me, ali moram za sprejete honorarje odpreti popoldanski sp, ali mi lahko to izplačajo kako drugače. V zvezi z opravljanjem imam tudi stroške - prevoz v kraj, kjer se treningi odvijajo - kako je s temi stroški ?
Če odprem sp, potem najbrž lahko uveljavljam normirane stroške (koliko % ?), ali moram v tem primeru klubu izstaviti mesečno račun, na podlagi katerega mi plačajo "honorar" in kaj naj tak račun obsega (mogoče kakšen primer računa).
Kot sem seznanjen, kot sp-jevec mesečno plačam 33,60 € prispevkov, katere obrazce pa moram mesečno izpolniti in komu poslati. Lahko preko e-davkov stvari zame opravlja partnerica, ki je že pooblaščena za oddajanje dohodnine; je potrebno še kakšno drugačno pooblastilo ?

Vem, da so moja vprašanja mogoče malo "komplicirana", vendar s tem res še nikoli nisem imel opravka in ne vem, kje naj se zadeve lotim.

MG
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 2241
Pridružen: 12 Jul 2005, 12:45
Kraj: Koper

Re: Popoldansko opravljanje trenerskega dela

Odgovor Napisal/-a MG » 25 Sep 2009, 08:19

Ni nujno, da odprete s.p. Izplačilo je lahko na podjemno pogodbo. v tem primeru se stroški prevoza in ostalo obrutijo in vštevajo v znesek izplačila.

Težko je reči, kej se bolj splača in kaj ne, ker ne poznamo številk. Predvsem kolikšen je delež stroškov napram izplačilu honorarja.

Najbolje bi bilo, da s konkretnimi številkami za 1 leto ( honorar , stroški in vaša plača v šoli, ter morebitni drugi dohodki ) simulirate stroški in davčni obračun po eni in drugi varijanti. To vam lahko naredi vsak računovodja.

slovan
Super računovodja
Super računovodja
Prispevkov: 7842
Pridružen: 11 Feb 2006, 17:10
Kraj: Ljubljana

Re: Popoldansko opravljanje trenerskega dela

Odgovor Napisal/-a slovan » 25 Sep 2009, 09:05

Najprej:
1) kar se tiče podjemne pogodbe, ki je sicer tudi možna oblika izplačila vašega dela, bo za naročnika prevelik strošek ali pa bodo vam znižali prejemke. Pri teh vrstah pogodb plačuje naročnik namreč še dodatno cca 31% davkov/prispevkov na vaš bruto znesek (primer: če imate dogovorjeno plačilo 1.000€ bruto - strošek naročnika je 1.000+310 = 1.310 ali pa te stroške vkalkulira v vaš znesek - to pa pomeni manjši neto znesek).
2) pri podjemni pogodbi imate pravico do 10% normiranih stroškov, ki se upoštevajo pri obračunu akontacije dohodnine. Stroški prevoza (če ste se dogovorili, da vam jih naročnik plača poleg zneska storitve), ki jih imate pri opravljanju storitev se vštevajo v osnovo za dohodnino in prav tako tudi v osnovo za posebni davek od osebnih prejemkov, ki ga plača naročnik in prispevek za ZPIZ(npr. 1.000 bruto + 200 prevoz = 1.200 X 31%....). Zavezanec za davek (torej vi) pa lahko v letni dohodninski napovedi uveljavlja še dejanske stroške prevoza in nočitev, ki so nastali v zvezi z opravljanjem storitev v višini, ki so razvidne iz Uredbe in na podlagi dokazil ... Če imate dogovorjen znesek, v katerega je vključeno vse in vam stroški ne bodo povečevali zneska storitve, boste dejanske stroške uveljavljali v letni dohodninski napovedi.

"popoldanski s.p." lahko odprete, če se s tem strinja tudi vaš delodajalec - npr. konkurenčna klavzula v pogodbi o zaposlitvi. Davčno osnovo lahko ugotavljate na podlagi dejanskih stroškov ali pa na podlagi normiranih stroškov, ki so 25%-ov vašega dohodka (sem so vključeni vsi stroški, ki jih boste imeli z opravljanjem dejavnosti: prevoz-kilometrina, prehrana, dnevnice,morebitni material/npr. trenerka....) . Prispevki pa so v višini pavšalnih zneskov, če ste v rednem delovnem razmerju za polni delovni čas. Plačujejo se mesečno (ne preko e-davkov) in davčnemu organu ne dostavljate nobenih obrazcev. Račun za opravljeno storitev izstavite naročniku in v primeru, da se odločite za normirane stroške, je izplačnik dolžan obračunati akontacijo davka iz dejavnosti in jo tudi plačati, na vaš TRR pa nakaže neto znesek. Na koncu leta ne predlagate ničesar davčnemu organu in niste dolžni voditi poslovnih knjig, razen: evidence izdanih računov, registra osnovnih sredstev in evidence pretokov denarnih sredstev med podjetjem in gospodinjstvom in.... ne morete zaposlovati delavcev in prihodki ne smejo presegai 42.000€...

Če ste izračunali, da boste imeli več stroškov, kot je 25% normiranih stroškov se odločite za ugotavljanje davčne osnove na podlagi dejanskih stroškov. Pri tem načinu predlagate na koncu leta davčnemu organu davčni obračun, AJPES-u pa računovodske izkaze...... Po tej varianti ste dolžni voditi poslovne knjige kot vsak drug podjetnik in lahko zaposlujete delavce.

lp

Odgovori